هشدار !نباید حمایت از جان افراد مجاهد در عراق رادر خدمت سیاستهای رهبری سازمان مجاهدین قرار داد

در عراق سران رژیم ایران و سران مجاهدین بدنبال خونریزی میباشند

نگاهی به اوضاع امروزی در وضعیت مجاهدین نشان از یک امر دارد :سران مجاهدین و سران رژیم ایران در پی کشته شدن افراد مجاهد مستقر در اشرف میباشند . در حالیکه مالکی به روزنامه واشنگتن پست میگوید:

ساکنان کمپ اشرف موجب جنجال بسیاری در عراق و در آمریکا شده‌اند. من علاقمندم این مشکل پیچیده، با کمک ملل‌متحد و به‌طور مسالمت آمیزی حل‌وفصل شود. ساکنان این کمپ توسط بسیاری از کشورها به‌عنوان یک سازمان تروریستی طبقه‌بندی شده‌اند، بنابراین هیچ پایه قانونی برای باقی ماندن در عراق ندارند. هیچ کشوری حضور شورشیان خارجی را در خاک خودش نمی‌پذیرد، اما ما به سختی کار خواهیم کرد تا یک راه‌حل مسالمت‌آمیز بر اساس ارزشهای بین المللی حقوق‌بشر بین‌المللی را پیدا کنیم.”

ودر حالیکه نماینده رژیم عراق در سازمان ملل تاکید دارد :

حامد بیاتی سفیر عراق در سازمان ملل نیز به شورای امنیت گفت که کشورش “خواهان مجبور کردن هیچ کس برای بازگشت به ایران نیست.

سران مجاهدین طی اطلاعیه ای که در اسلو منتشر شده است :سخنگوی مجاهدین افزود: در غیر اینصورت به وضوح پیداست که مالکی، همان مالکی و خامنه ای و بشار اسد هم همانی هستند که بودند تنها گزینه در برابر آنها مقاومت و ایستادگی و جنگ صدبرابر است .

 

http://hambastegimeli.com/index.php?option=com_content&view=article&id=31725:2011-12-05-21-40-44&catid=21:2010-01-17-21-49-36

 

بحث وتهدید “جنگ صد برابر “را مطرح کرده اند . این در حالی است که سازمان ملل بر یک “را حل صلح آمیز و تجدید ضر العجل”به زبان نماینده سازمان ملل و همچنین مور تاکید کرد ه است ولی همچنان مساله اخراج مجاهدین از عراق نیز زیر علامت سوال نیست و کشورهای اروپایی هم باز تعهدی نگرفته و در جهت پناهندگی دادن به اعضای سازمان مجاهدین نیستند در این رابطه بی بی سی میگوید :

اتحادیه اروپا هم خواستار حل رضایت بخش مسالۀ اردوگاه اشرف شده است، ولی کشورهای عضو اتحادیه اروپا تمایل چندانی برای پناه دادن به تعداد بیشتری از اعضای سازمان مجاهدین خلق از خود نشان نداده اند.

http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2011/12/111206_008-mko-iraq.shtml

یکی از حامیان مجاهدین و  امضا کنندگان “نامه سرگشاده ” منتشر شده در  سایت حامی مجاهدین بنام “دیدگاه ”  بنام خانم عاطفه اقبالی در یک تفسیری در سایت فیس بوک خود مینویسد

 

:قای ابراهیمی عزیز ، من فکر نمیکنم که رژیم به مقاصدش برسد. کشتار در اشرف اگرچه به نفع رژیم ولی به نفع مالکی و دولت عراق در رابطه های بین المللی اش نیست. برای همین مطمئنا مالکی هم بدنبال یک راه حل بدون خونریزی می گردد. از طرفی به نفع مجاهدین نخواهد بود که اعضایش در کمپ اشرف کشته و اسیر شوند.

 

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2809124672495&set=a.1179427131075.27307.1390052760&type=1&theater 1

 

 این موضع که توسط خانم اقبالی نشان وبیان شده است درواقع نشان میدهد که خط “جنگ صد برابر “اعلام شده توسط رهبری مجاهدین در واقع چیزی جز برآورده کردن خط رهبران رژیم ایران نیست و رهبران مجاهدین چیزی را دنبال میکنند که رهبران رژیم بدنبال آن میتوانند باشند

در همین رابطه در همان صفحه نیز در جواب خانم اقبالی تفسیر دیگری نوشته شده است به مضمون زیر:

Nader Hedaiat

 

خانم اقبالی شما بسیار خوش بین هستید . رهبران مجاهدین در گذشته نشان دا ده اند که در مقابل کشته شدن اعضایشان زیاد هم هوشمند رفتار نکرده اند . نمونه اش هم در گذشته برای شما از گفته های آقای سامع نوشتم که میگفت “ما با حسابهای دقیق” -منظور ش از ما هم مهدی سامع نبوده است – فکر میکردیم که “نود درصد این نیروها از بین بروند وده در صد “نیز به چنگ رژیم بیافتند .

http://www.youtube.com/watch?v=XYSSlDfZyto

این را اقای سامع بلافاصله بعد از اشغال عراق و بعد از تسلیم شدن مجاهدین به آمریکاییها در تلویزیون مجاهدین بیان کرد. بعلاوه اگر بدرستی معتقد هستید که مالکی در جهت این نیست که چهره خود را از نظر بین المللی خراب کند پس باید گفت کشته شدن نفراتی از مجاهدین در ماه ا وریل گذشته در جهت خط سیاسی وی نبوده است چون مطمئنا انزمان هم چنین فکر میکرده است ولی شما در نامه “سرگشاده “تان که با بقیه نوشته اید “هردو طرف “را به “راه حل صلح آمیز “دعوت کرده اید یعنی اینکه شما بدرستی فقط طرف عراقی را متهم نمیکنید بلکه مجاهدین را هم بطور ضمنی متهم به غیر جدی بودن میکنید و به همین دلیل نیز از انها میخواهید که بطور “جدی تلاش برای راه حل صلح امیز “بنمایند یعنی آنها در واقع به همان اندازه طر ف عراقی سنگ اندازی میکنند چرا که شما “هردو طرف “را دعوت کرده اید و این گفته بخوبی نشان میدهد که رهبری مجاهدین نیز سیاستهای خود را دنبال میکند و آنها نیز مانند شما فکر نمیکنند بلکه فکرشان در چهارچوب منافع سازمانی اشان ست که بقول یکی از هوادارانشان در جهت “مبارزه میخواهند ریسک “کنند و “مقاومت “میکنند و برای همین نیز توپچی های خارجی لابی مجاهدین مانند استیونسون و آلخول اسپانیایی از “اشرفیها” دعوت به “مقاومت با هرگونه ابزار “میکند که میدانیم از رهبری مجاهدین در این رابطه خط میگیرند و مجاهدین هم در اطلاعیه جدید خود تهدید به “جنگ صد برابر “میکنند. این ها همه سخن از یک خط است . البته من امیدوارم که حرف شما درست باشد و مجاهدین “برگ معجزه آسای “خود را بیرون بیاورند ! وتنها اکنون مرحله بلوف زنی باشد که هردو کارتهای آخر خود را روی میز نگذاشته باشند و هردو علی رغم مواضع سخت با واقعیات بطور واقعی برخورد کنند ولی بدانید که عناصری در مجاهدین نیز به شعر وشعار حماسه پردازی پرداخته اند که در راس ان خود رجوی است که باعث میشود که این احتمال فعلا بیشتر داده شود که “فاجعه “به صورتی پیش بیاید با توجه به اینکه مجاهدین شرایطی را گذاشته اند که شما نیز در نامه سرگشاده خود از ان پشتیانی کرده اید مانند “حفاظت تحت کلاه آبی ها ،شرکتهای امنیتی “که مشخص است که طرف مقابل زیر بار این قضیه نمیرود و در واقع از قبل با این نوع شروط قضیه شکست خورده است و این یعنی همان خط “جنگ صد برابر “که مجاهدین در اطلاعیه ای که در “اسلو”منتشر کرده اند بیان نموده اند . پس نتیجه این که : به نظر نمیرسد کارت”هوشمندی “وجود داشته باشد به جز عقب نشینی قدم به قدم دو طرف یا یک طرف ! یا کارت سومی که طرفهای سوم یعنی کشورهای امریکا ، اروپا ویا سازمان ملل بتوانند مستقیما این افراد را به مکان دیگری انتقال دهند یعنی مانند ا ردنی که شما مثل زدید جاییکه احتمال داده میشود که اقای رجوی هم سالهاست که در انجا باشد ! – به گفته چنی معاون سابق ریاست جمهور سابق امریکا “در یکی از کشورهای خاورمیانه ” . بهرروی کارت “معجزه آسا “همان شبیه تسلیمی با مقداری آبرو داری مانند مانند قضیه “قرارداد با آمریکا”ییها که نهایتش آنها هم رفتند و مسئولیت را به گردن عراقیها انداختند !

 

حمایت از سیاستهای رهبری مجاهدین به بهانه “حقوق بشر “حمایت از سیاستهای جنگ طلبانه و همچنین خونریزی میباشد . این را هر اپوزیسیونی که بخواهد از این گروه حمایت کند باید آگاه باشد. برای رهایی این افراد از چنگ این سیاستهای خونریزانه شاید باید اپوزیسیونی که میخواهد برا ی این افراد از  دید حقوق بشری کار بنماید این است که یک گروه مستقل یا یک کمیته مستقل از سران مجاهدین که تحت تاثیر آنها قرار نگیرد ، مستقل از رژیم ایران وعراق ود ر همکاری با سازمانهای بین المللی به عراق رفته و اقداماتی را در این جهت انجام دهد وگرنه همه این اطلاعیه دادن ها فقط به جیب سیاستهای خونریزانه  و جنگ طلبانه رهبران مجاهدین خواهد ریخت وبس وهیچگونه کمکی که به این مجاهدین نمیکند هیچ بلکه باعث توهم نیروهای مسخ شده مجاهد مستقر در “اشرف ” میشود.

——————————————

ن. هدایت ، دسامبر دوهزار ویازده

 

۱) تمامی خانم تفسیر نوشته شده توسط خا نم اقبالی

 

قای ابراهیمی عزیز ، من فکر نمیکنم که رژیم به مقاصدش برسد. کشتار در اشرف اگرچه به نفع رژیم ولی به نفع مالکی و دولت عراق در رابطه های بین المللی اش نیست. برای همین مطمئنا مالکی هم بدنبال یک راه حل بدون خونریزی می گردد. از طرفی به نفع مجاهدین نخواهد بود که اعضایش در کمپ اشرف کشته و اسیر شوند. استیونسون چند روز پیش گفته بود که مجاهدین هفت طرح بجز قبول طرح اتحادیه اروپا برای خروج از این بحران ارائه داده اند. که فقط از یک طرح آن یعنی استقرار موقت در یکی از کشورهای منطقه مثل اردن حرف زد و بقیه را ییان نکرد. به نظر من مجاهدین با استخدام اینهمه وکیل و پارلمانتر و … باهوش تر از آن هستند که خودشان را زیر تیغ رژیم بدهند. مجاهدین همه تلاشها را خواهند کرد که بتوانند از این قضیه بیرون بیایند و نقشه رژیم را نقش برآب کنند و بنظر من آخرین برگ برنده خود را که بسیار هم روی آن کار کرده اند را برای روزهای آخر نگه داشته اند. من چشم انداز را در کشتار نمی بینم. در رویارویی با اهداف رژیم همیشه مجاهدین برگه ای بالاتر و غیر قابل پیش بینی را روی کرده اند. اینبار نیز این چنین خواهد بود. ورگرنه بایستند یکسری از اعضایشان کشته بقیه دستگیر و در عراق در بدر و یا به ایران تحویل داده شوند. تعدادی هم بدست دستگاه خود ساخته عراق معلوم نیست به چه جرمی محاکمه شوند!؟ آنها که منتقل شده اند به اعتصاب غذا و … دست بزنند و باز هم روز از نو و روزی از نو… من مجاهدین را حداقل بهتر و باهوش تر از این می شناسم که به این آرزوی رژیم جامه عمل بپوشانند