یک توضیح کوتاه همراه با سوال ( در مورد فیلم الماس فریب و عبدالله مهتدى )

اخیرا دبیرخانه سازمان زحمتکشان کردستان ایران به رهبری عبدالله مهتدی، اطلاعیه‌ایی تحت عنوان “در تکذیب دروغپردازیهای تلویزیونی جمهوری اسلامی ایران” را منتشر کرد که گویا نشست عبدالله مهتدی با عوامل رژیم به خصوص نشست با سردار پاسدار محمد رضا مدحی، دروغ بوده است. دبیرخانه این جریان، نشست عبدالله مهتدی با پاسدار مدحی را تکذیب کرده و گفته است که دروغ محض است. این تکذیبه زمانی پخش شد که جلسه و کنفرانسهای این نشست در تلویزیونهای مختلف، سایتهای انترنتی، یوتیوب و فیس بوک انتشار یافته و در آن عبدالله مهتدی با کت و شلوار رساسی در حالی که سرود فاشیستی ” ای ایران ای مرز پرگهر” را میخواند و دستانش را به نشانه احترام به این سرود بلند کرده‌ است، در کنار دیگر دوستانش مشغول تشکیل دولت در تبعید هستند.
شهرام همایون در مصاحبه‌ایی با علیرضا نوری‌زاده، همرزم نزدیک عبدالله مهتدی گفت که: “عجب کلکی به ما زدند و ما چه توهمی داشتیم” نوری زاده گفت: “آره ما تنها نبودیم آقای حسن شرفی معاون دبیر اول حزب دمکرات کردستان ایران و “کاک” عبدالله مهتدی  دبیر اول حزب کومه‌له ایران هم حضور داشتند”. نوری‌زاده به واسطه نزدیکی فکری‌ایی که با عبدالله مهتدی دارد و به نشانه احترام وافر در این مصاحبه به او لقب “کاک” میدهد و حسن  شرفی را “آقا” خطاب می‌کند.
جناب مسئول دبیرخانه سازمان زحمتکشان قبل از تکذیب نسشت دبیر اول خود با پاسدار مدحی، بایستی به خود زحمت داده و به قسمت ¾  نگاه می‌کردید، به مصاحبه‌ها گوش می‌دادید و حرفهای دوست نزدیکتان یعنی حرفهای آقای علیرضا نوری زاده را نیز در نظر می‌گرفتید، آنگاه اگر امکان لاپوشانی وجود داشت، میتوانستید تکذیب‌نامه صادر کنید.
به طور قطع در ماهیت کثیف رژیم اسلامی و جنایتهایش در سه دهه اخیر و دروغپردازی‌هایش هیچ شکی نیست و در طول این سه دهه جنایتهای خود را با دروغ لاپوشانی کرده و می‌کند اما تحریف تاریخ و جعل حقایق از طرف سازمان زحمتکشان هم ده سال عمر دارد. در رابطه با این موضوع مشخص، اگر رژیم اسلامی دروغ می‌گوید، مجید مارابی، عمر ایلخانی زاده و عبدالله کهنه پوشی (عه‌به دلیر) که دروغ نمی‌گویند. تکذیب نشست با پاسدار مدحی و سبزهای رانده شده از قدرت همانند جعل تاریخ کومه‌له نیست. عبدالله مهتدی می‌تواند بگوید که مارکسیست و لنیسنیست و کمونیست نبود‌ اما نمی‌تواند حقایق و تاریخ را آنگونه که هست، جعل کند. بیشتر از یک میلیون نفر از اعضا اپوزیسیون ایران چه در داخل و چه در خارج، فیلم نشست مشترک عبدالله مهتدی با پاسدار مدحی را دیده‌اند. تکذیب فیلم جلسه نشست عبدالله مهتدی با پاسدار مدحی به مانند فیلمی از سخنرانی‌ عبدالله مهتدی در حمایت قاطع از “کانون کمونیزم کارگری” است که حالا منکر آن است و می‌گوید من کمونیست نبوده‌ام.
“کاک” عبدالله مهتدی پیام تسلیت به مناسبت مرگ آیت‌الله منتظری و عزت ا… سحابی را صادر کرد. حمایت از کروبی و موسوی را به نام خود و حزبش امضا کرد. در بغداد و سلیمانیه با سفیران جمهوری اسلامی ملاقات کرد. ( به نقل از مجید مارابی، عمر ایلخانی‌زاده و عه‌به دلیر). چرا دبیرخانه حزب “کاک” عبدالله مهتدی تا به حال اینها را تکذیب نکرده است؟
در زمانی که “کاک” عبدالله مهتدی در صف تشکیلات کومه‌له بود اگر با همین طرز فکر فعالیت می‌کرد و کومه‌له به او مجال می‌داد بعید نبود که برای آیت‌الله بهشتی ، آیت‌الله طالقانی و احمد مفتی زاده و غیره نیز تسلیت نامه صادر کند.
هنوز مرکب نشست مشترک با رضا مدحی تمام نشده است که روز یکشنبه ۲۶/۶/۲۰۱۱ عبدالله مهتدی در کنفرانسی دیگر در لندن تحت عنوان” کنفرانس چشم انداز گذر به دمکراسی در ایران و منطقه، دیروز و امروز” شرکت کرده است، امیدوارم این کنفرانس همانند کنفرانس الماس در پاریس، اینبار اما  به نقره تبدیل نشود.

ستار اویهنگ
۲۸/۶/۲۰۱۱