برای زندگی سکینه آشتیانی ٬ اطلاعیه فراکسیون حزب چپ در پارلمان آلمان در رابطه با بیانیه “حقوق بشر ” در ایران

برای زندگی سکینه آشتیانی
اطلاعیه فراکسیون  حزب چپ در پارلمان آلمان در رابطه با  بیانیه “حقوق بشر ” در ایران 
بیانیه های  شخصی بنا به پاراگراف سی ویکم پارلمان آلمان  ، از طرف نیما مواسات، سوین داگدلن ، اینگه هوگر ، هایکه اینزل ، اولکه یلپکه ، اندره هونکو، هایدرون دیتریش ، کارین بیندر و هارلالد کوخ همه از  حزب چپ آلمان در پارلمان آلمان برای رای گیری درباره یک بیانیه  فراکسیون احزاب دمکرات و سوسیال مسیحی ها ، سوسیال دمکرات و لیبرالها و سبزها درباره “حقوق بشر در ایران ” را تصحیح نمایند -در روز پنجشنبه در کنار عملکرد ا نتقاد آمیز اپوزیسیون سوسیال دمکرات و سبزها ، که یک دربیانیه  مشترک با فراکسیون چپ ها فراهم شود  آنها دربیانیه  احزاب دولت ائتلافی آلمان را مورد تایید قرا ر دادند ، وما این بیانیه   بالارا رد مینماییم  بدلایل زیر :
چپها در همان مشاورت با حزب سوسیال دمکراتها و سبزها در مورد آشتیانی تلاش کرد و خواستار محکوم کردن مجازات مرگ در سراسر جهان را خواستار شد. ما میخواهیم یک سیگنال قوی ارسال داریم ، تا زندگی سکینه آشتیانی را مورد حفاظت قرار دهیم . این دو خواسته در بیانیه  این حزب بلوک شد. مساله خانم  آشتیانی تنها به عنوان یک مورد حاشیه ای مورد بررسی قرا رگرفت . و لغو مجازات مرگ در سراسر جهان بطور کامل حذف شد. این نشان میدهد که احزاب ائتلاف دولتی دمکرات مسیحی ، سوسیال مسیحی و لیبرالها و احزاب اپوزیسیون سوسیال دمکرات و سبزها بطور جدی مساله اشان زندگی خانم آشتیانی نیست.
این بیانیه  برای “بهتر کردن وضعیت حقوق بشر در ایران ” در رابطه با مسائل ژئوپلیتیک و  پیشبری  استراژی تشدید درگیری  علیه ایران میباشد .بیانیه  پارلمانی احزاب دمکرات مسیحی ها ، سوسیال مسیحی ها ، سوسیال دمکراتها ، لیبرالها در مورد محکوم کردن مجازات مرگ خانم ایرانی آشتیانی در چهارچوب یک سری بخشا ا تهامات مشکوک علیه ایران در مجموع  مطرح میشود…
ما چنین بیانیه ای  را رد میکنیم ، چرا که برای یک بایکوت میباشد و در ا ین رابطه نیز تنها درخواست این را دارد که این بایکوت «در درجه اول بایستی که شامل رژیم ونه مردم ایران شود ». اینکه بطور ساختاری این عملا ممکن نیست ، حد اقل دیگر از زمان بایکوت علیه عراق برای  همه روشن است ، که این خود نشان میدهد که این بیانیه   یک برنامه  استراتژیک ژئوپولتیکی را دنبال میکند 
ما اساسا یک بایکوت در مورد ایران را رد میکنیم .در اصل برای مثال در تحریمهای اتحادیه اروپا مسله به پیش بردن حقوق بشر نبوده است ، بلکه بطوری که تشریح  شده است تنها مساله بر سر این است  که در رابطه با با برنامه (غیر نظامی ) اتمی به  ایران فشار وارد شود. البته ایران علیه  پیمان عدم سلاحهای اتمی عمل نکرده است ، وبهمین دلیل نییز هیچ پایه ای برای بایکوت وجود ندارد.
بجای اینکه در این بیانیه  بطور جدی برای زندگی خانم ایرانی آشتیانی تلاش شود ، حقوق بشر به عنوان دروازه ای استفاده میشود که اهداف سیاسی دیگر را به پیش ببرند. این باعث شدن بی باوری پایه ای به هرگونه سیاست حقوق بشری میشود. این بیانیه  در پیش زمینه بطور مشخص تهدیدات جنگی را در مقابل ایران در خود دارد  .-بطوری که در انتشارات ویکی لیکس نیز بروشنی تایید میشود- یک تیز کردن موقعیت بحرانی را به پیش برده و برای همین خطرناک است. این بیانیه  دقیقا به گذشته مشروعیت بخشیدن به جنگ علیه عراق را بخاطر میاورد ، که چگونه در پیش زمینه این یورش ضد قوانین بین المللی تلاش- برای مشروعیت بخشیدن به این یورش – میشد و این علیه عراق تجربه شد. ما مخالف یک جنگ جدید در خاورمیانه میباشیم که فاجعه آمیز و یکسری عواقب غیر قابل پیش بینی برای تمامی منطقه بهمراه خواهد اشت و ما علیه هرگونه آماده سازی ایدئولژیک جنگی میباشیم . بهمین دلیل ما بیانیه  فراکسیونهای احزاب دمکرات مسیحی ، سوسیال مسیحی ، سوسیال دمکرات و سبزها را برای “بهتر شدن حقوق بشر در ایران رد میکنیم ”
منبع یونگه ولت ، سوم دسامبر، ترجمه ن. هدایت