با جنگ «رونق اقتصادی» ، حامی صهیونیست و جنگ طلب ، روس لنتین از ژانویه رئیس کمیته خارجی پارلمان آمریکا

با جنگ «رونق اقتصادی» ، حامی صهیونیست و جنگ طلب ، روس لنتین از ژانویه رئیس کمیته خارجی پارلمان آمریکا
ترجمه وخلاصه : ن. هدایت
منبع :
World Socialist Web
نهم نوامبر دوهزار وده

در چهارچوب جنگ طلبی تجاوزکارانه اسرائیل و نعرها ی جنگ طلبانه آمریکا توسط گراهام سناتور آمریکایی و همچنین نتانیاهو در هفته گذشته  نویسنده سوسیالیست فوروم و ان آاو کن د رمورد پیروزی جمهوری خواهان د رانتخابات میان دوره ای کنگره وسنا مینویسد که :پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره ای سیاست خارجی آمریکا را باز هم بیشتر به سوی راست فویتر میکند. رییس کمیته خارجی پارلمان از ژانویه لنا روس لنتین جمهوری خواه از فلوریدا خواهد شد . او مخالف دیپلماسی در مقابل ایران است او که یکی از حامیان بایکوت کوبا و -رابطه نزدیکی با باندهای مافیای کوبایی تبعیدی  دارد.م- خواستار یک بایکوت کامل مانند آنچه که در مقابل کوبا پیاده شده است میباشد. روس لنتین بطور مصممی از مجاهدین خلق که مسئول عملیات تروریستی در ایران میباشد ، پشتیبانی میکند . اوباما و دمکراتها تهدیدات علیه ایران را بطور تصاعدی افزایش داده اند. آنها بایکوتهای اضافی علاوه بر بایکوت سازمان ملل را بر علیه ایران به پیش بردند که باعث تضعیف اقتصادی ایران و همچنین  این بایکوتها بایستی وضعیت نا بهنجار مردم ایران را  بدتر نماید تا بدین وسیله  دولت ایران بی ثبات شود.
…. یک مقاله منتشر شده در نیویورک تایمز در هفته گذشته منتشر شده توسط دیوید سانگر مینویسد که  آمریکا حتی اگر ایران آمادگی برای مذاکرات اعلام کند واشنگتن یک دیالوگ جدی را به پیش نخواهد برد. «دولت آمریکا میخواهد تنها یک چکی بکند که آیا این بایکوت گسترده باعث تغییر حسابهای اتمی ایران میتواند بشود». این مقاله توضیح میدهد که  پیشنهادات آمریکا «بدتر از معامله ای است که رهبر آن کشور بار آخر آنرا رد کرد». این پیشنهادات از ایران خواستار است که تولید انباره های سوخت اتمی را متوقف کند و دوسوم اوران غنی شده را بدهد ، . بنا به این مقاله منتشر شده در  تایمز واشنگتن فکر میکند  که اکنون «باید امتیاز  کمی را پیشنهاد کند »برای بایکوت که البته باعث این خواهد شد که در کاخ سفید یک بحثی درگیر شود که آیا این کمک کننده خواهد بود اگر اوباما در باره یک انتخاب حمله نظامی صحبت کند؟ » از  دنیس روس مشاور اوباما در خاورمیانه  که  در بیست وپنجم اکتبر در سخنرانی در کنفرانسی در مقابل  کمیته آمریکا واسرائیل که مهمترین گروه لابی اسرائیل سخن میگفت ،  میشد از او چنین جمله مشابه ای را شنید.دنیس بعد از اینکه گفت که بایکوت اقتصادی باعث یک بحران اقتصادی بزرگ ، تورم و بیکاری شده است د رادامه دنیس رس بطور غیر مستقیم خواستار جنگ شد « در اخر این امید را داریم که که ایران آنچنان تحت فشار باشد که باعث تغییر رفتارش گردد. در دیپلماسی هنوز باز است و ما مطمئنا در جهت یک راه حل صلح جویانه برای مشگلات با ایران تلاش میکنیم . اما اگر علی رغم این ایران رفتارش را علی رغم وضعیت خسارات اقتصادی تغییر ندهد وادمه دهد ، بایستی که رهبرش اوباما دقیقا این را بشنود که بارها گفته شده است :ما مصمم هستیم که این ممانعت را برای ایران ایجاد کنیم که به سلاح هسته ای دست یابی نداشته باشد».گسترش نعره های تهدید جنگ  علیه ایران در یک مقاله ای توسط دیوید برودر  در واشنگتن پست با تیتر«رونق با جنگ » که در شب قبل از انتخابات میان دوره ای نوشته شده. برودر  درواقع “ریش سفید  مطبوعات واشنگتن  ” میباشد. ا وشکایت میکند که بحران اقتصادی با توجه به انتخابات دوهزار ودوازده یک «وضعیت نا امید کننده »برای اوباما ایجاد کرده ا ست .برودر برای اوباما دوسناریو طرح کرده است که اوباما با این مشگل بحران اقتصادی میتواند برخورد کند . اول اینکه یک امید بیهود ه داشته که بحران اقتصادی توسط یک رونق دوباره برطرف میشود . برودر در ادامه  میگوید که «بازار آنجا میرود که باید برود» و نمیشود که روی نتیجه آن حساب مشخص باز کرد. او اما یک راه حل دیگر را پیشنهاد میدهد که بر اساس تاریخ متنوع قرن بیستم میباشد . «روزولت را به یاد میاورید و بزرگترین رکود »برودر  این را مینویسد «بحران اقتصادی باعث چه  چیزی شد ؟ جنگ جهانی دوم. در این محدوده اوباما میتواند دست بالا را ببرد . با حمایت قوی جمهوری خواهان در کنگره او میتواند در برابر بلند  پروازی ایران برای اینکه قدرت اتمی شود مقابله کند  ودر سالهای دوهزار یازده ودوازده یک شو با ملاهای ایران را به نمایش بگذارد . این از نظر سیاسی به او کمک میکند ، زیرا که حزب مخالف به اوفشار خواهند اورد . وزمانی که بحران گسترش یابد و ما آمادگیهای جنگی رابالا ببریم ، اقتصاد شکوفا میشود ». بالاخره راه حل پیدا شد: یک پیشنهاد ساده برای رونق اقتصادی و یک کمپین موفقیت آمیز برای انتخاباتی خریداری شده با مرگ صدها هزار انسان ونه شاید میلیونها نفر انسان
چنین پیشنهادات خونخوارانه ای نشان دهنده تنها  یک سیاست بدبینانه  حسابهای جناح های هردو حز ب راست امپریالیستی نیست، بلکه نشانه از سقوط تاریخی سرمایه داری آمریکایی است که در بزرگترین بحران خود از سال هزار ونهصد سی قرار دارد. هردو حزب دست در گردن میلیتایرسم دارند . این نشان دهنده همدلی جناحهای طبقه ممتا ز میباشد  که  سرتگونی سرمایه داری آمریکا واقتصادش را با بکارگیری قدرت نظامی اش میخواهد سر ا پا  نگه دارد وبدین شکل که حاکمیت آمریکا در مهمترین منطقه سرشار از انرژی و همچنین استراتژیک جهان یعنی خاورمیانه را محکم کند. کلمات برودر و جمهوری خواهان و  همچنین اعمال دولت اوباما این خطر را مطمئن تر میکند که میتواند به یک جنگ خونینی دیگر در جهان منتهی شود که تمامی جهان را در آتش خواهد نشاند.