معاملات پنهان شرکت اریکسون با جمهوری اسلامی

شرکت اریکسون٬ نوکیا و زیمنس سالهاست در زمینه تکنولوژی الکترونیک که برای جمهوری اسلامی مصارف امنیتی ــ نظامی دارد فعالند. درست در زمانی که مردم خشمگین و معترض در خیابانهای ایران با دست خالی نیروی انتظامی و اوباش لباس شخصی را که به هر اسلحه ممکن مسلح بودند٬ به شکست میکشاندند٬ جمهوری اسلامی مستاصل٬ دست به دامن شرکتهایی نظیر اریکسون شد تا با مجهز شدن به انواع تکنولوژی پیشرفته و پیچیده برای ایجاد پارازیت و اختلال در امواج تلویزیونهای مخالفین حکومت اسلامی٬ کنترل ارتباطات مردم٬ بتواند اسباب سرکوب هر چه بیشتر آنها را مهیا کند.

چندین سفر فوق محرمانه مقامات بلندپایه امنیتی و نمایندگان مجلس اسلامی توسط اپوزیسیون سرنگونی طلب بلافاصله افشا شد٬ اسناد آن٬ افراد طرف معامله و قراردادهای آن برملا گردید. اعتراض به این سفرها منجر به برگزاری تظاهرات در مقابل این شرکت در استکهلم گردید. همان موقع نمایندگان حزب کمونیست کارگری در نشست با مسئول مذاکره با جمهوری اسلامی٬ مراتب انزجار مردم ایران از این رفتار ضد انسانی شرکت اریکسون را گوشزد کردند. تاکید کردند که این وسایل و این تکنولوژی مانند سلاح کشتار جمعی علیه مردم ایران به کار گرفته میشود. همان موقع مسئولین شرکت اریکسون گفتند که که تنها در زمینه بهبود و نصب ایستگهاههای موسوم به (۳G) با جمهوری اسلامی وارد مذاکره و قرارداد شده اند.

مجددا روز هفتم اکتبر سال جاری٬ مجددا هیئت بلند پایه ای مرکب از ده نفر از مقامات امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی و رئیس و معاون شرکت «ایران سل» در دیدار محرمانه ای از شرکت اریکسون در شمال استکهلم برای تحویل سفارشات امنیتی خود حضو رپیدا کردند. موضوع این ملاقات تحویل دستگاههای استراق سمع و ایجاد اعوجاج تلفنهای همراه که در یک کامیون کوچک نصب گردیده است بود. وزارت خارجه سوئد بعنوان رابط با مسئولین شرکت اریکسون تمامی امکانات و تمهیدات امنیتی را برای مخفی ماندن این سفر مهیا کرده بودند. اسامی و قرار ملاقات٬ محل ملاقات و طرف مسئول تماس از سوی شرکت اریکسون را کاملا مخفی کردند. درهیج کدام از لیست های مهمانان و بازدید کنندگان و حتی لیست رزرو سالنی که برای نشست با هیئت جمهوری اسلامی تدارک دیده شد بود٬ این ملاقات به چشم نمیخورد.

اما این بار هم سفر جانیان جمهوری اسلامی و ملاقات مسئولین شرکت اریکسون از دید تیز مردم معترض مخفی نماند.
هنگامی که نمایندگان اریکسون تحویل دستگاههای جاسازی شده در کامیون برای نمایش قدرت و کارایی آن را به مقامات ایران سل و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی حکومت اسلامی نشان میدادند٬ این معامله خونین توسط فعالین اپوزیسیون سرنگونی طلب درمحل مخفیانه فیلمبرداری گردید.

مقامات جمهوری اسلامی که پس از پایان معامله٬ سوار بر دو لیموزین همراه با اسکورت٬ متوجه حضور نیروهای اپوزیسیون و فیلمبرداری آنها شدند با سرعت قصد فرار از محل را داشتند٬ با سرعت سرسام آور و غیر مجاز٬ تلاش کردند خود را مخفی نمایند٬ اینکار نیز با شکست مواجه شد و باز هم مورد شناسایی قرار گرفتند.
فیلم کوتاهی از این معامله کثیف و خونین که تماما مبارزات مردم ایران را نشانه گرفته است٬ تهیه شده است٬ که آدرسهای آن را همین جا مشاهده میکنید.
  http://www.youtube.com/watch?v=26wYjCKa1-Q

ما اعتراض رسمی به شرکت اریکسون و هر نهاد دولتی دیگر که در مقابله با مبارزات مردم با جمهوری اسلامی وارد هر بند و بستی با قاتلین مردم ایران شود را دنبال میکنیم و قویا این بند وبسط ها محکوم می کنیم. همچنان که بارها اعلام کرده ایم٬ حضور مقامات عوامل و عناصر سرکوبگر جمهوری اسلامی در خارج کشور ممنوع! ما اجازه نخواهیم داد خارج کشور جولانگاه جانیان جمهوری اسلامی گردد.

همین حساسیت به موقع و حضور قوی اعتراضی است که چنین ماموران جمهوری اسلامی را به وحشت انداخته است و ناچارند درمعیت اسکورت و با انواع تمهیدات امنیتی برای معاملات پنهانی خود به خارج کشور سفرکنند و چنین رسوا و بی آبرو٬ مجبور به فرار شوند.

مردم ایران مقامات شرکت اریکسون و وزارت امورخارجه سوئد را شریک جنایات و سرکوب و کنترل مبارزات خود میدانند و یکپارچه خواهان برچیده شدن بساط معاملات پنهان با اهداف امنیتی و  نظامی هستند. ریاکاری و دغلبازی وزارت امورخارجه و شرکت اریکسون برای چندمین بار به مردم ایران ثابت کرد که جمهوری اسلامی با کمک شرکای اروپاییش امکان بقا دارد و مخارج این سرکوب وحشیانه را با گرسنه نگهداشتن مردم ایران میپردازد.
یکبار دیگر این معاملات خونین را باید محکوم کرد. به هر وسیله ای باید صدی اعتراضمان را به گوش جهانیان برسانیم و با افشای این روابط مشمئز کننده خواهان قطع آن گردیم.