“جنگ ۴ ساعته و فرار پیشمرگه ها از کرکوک ” (پرده چهارم مضحکه ناسیونالیزم کرد و حامیانش)

“جنگ ۴ ساعته و فرار پیشمرگه ها از کرکوک ” (پرده چهارم مضحکه ناسیونالیزم کرد و حامیانش)

از : سعید صالحی نیا

Salehinia@aol.com

مقدمه:

کاملا قابل پیش بینی بود آنچه در کرکوک گذشت. مستند به همین مقالات معدودی که نوشتم(*)، پیش بینی کردم که قتیله بارزانی و مضحکه استقلال کردستان را پائین خواهند کشید. توضیح دادم که بارزانی از رفراندوم از باد زدن هویت کردی مثل هر خان ناسیونالیست دیگر هدف فریب مردم دارد .هدف سهم خواهی در قدرت. اینها را توضیح دادم از همان ابتدا که خیلی ها با ماسک چپ و کمونیزم از “حق ملل در تعیین سرنوشت خویش” شعر ساخته بودند و ورد می خواندند!

“پیشمرگه های قهرمان” و دستگاه سیاسی کرکوک سریعتر از مردم کرگوک فرار کردند! نشان دادند که حتی توی مبارز طلبیدنشان دروغینند. ۴ ساعت! بله ۴ ساعت چند تا تیر در کردند و فلنگ را بستند!

این روزها همه بازیگران این نمایشنامه و برخی تماشاچی های مدعی کمونیزمشان ، همدیگر را به خیانت متهم می کنند. منجمله “پیشمرگه های اقلیم” گریه می کنند که رهبر اون قبیله دیگه بهشان خیانت کرده یا “رهبران اجازه جنگ ندادند”! شوی بارزانی به اینجا رسیده که از یکسو حکومت عراق می خواهد او را دستگیر کند (یا اینهم نمایشنامه دیگریست) و از سوئی درون اقلیم رقیبهای او خواستار برکناریش شده اند!

بارزانی خودش خیلی دمق است.او هم گله دارد از اربابهایش حکومت امریکا و حکومت اسرائیل که او را همانطور که کوفیان با امام حسین کردند، در کربلا تنها گذاشتند!

فکر می کنم این نمایشنامه هنوز تمام نشده.بحران سیاسی درون اقلیم کردستان تشدید خواهد شد.روسای قبایل کرد به جان هم خواهند افتاد و با ادامه هیاهوهای ملی قومی بساز فریب مردم را به نحو دیگر ادامه خواهند داد.

مردم زحمتکش در کردستان مثل همه مردم دنیا اما مشکل نان و مسکن و آزادی دارند .دلارهای نفتی کرکوک بدردشان نخورد و کیسه اربابانشان را پر کرد و اعتراضات انها هم با زندان کردی امنیتی کردی و گلوله کردی پاسخ گرفت!

بعنوان یک کمونیست کارگری خودم را مسئول می دانم این نمایشنامه را دنبال کنم و ازش ابزاری بسازم تا فعالین آزادیخواه و برابری طلب بهتر بفهمند و بهتر عمل کنند.

(۱)نقش حکومت امریکا و جاخالی دادن این حکومت در شکست بازی بارزانی:

حکومت امریکا بازیگر چندمی است که با ناسیونالیستهای کردی بازی کرد. از زمان جنگ خلیج اینها را بازی گرفت بر علیه صدام. در دوران بحران عراق برای ایجاد توازن با رژیم اسلامی و اخیرا برای جمع کردن بساط داعشی که خودشان ساختند تا “سنی های عراق” منطقه خودشان را داشته باشند!

اما ! همانطور که نوشتم(*) حکومت امریکا اهل بخیه است اصولش منافعش هست نه منافع “خلق کرد”. لذا اعلام کرد که در پشتیبانی از استقلال کردستان کنار بارزانی نیست.منافعی ندارد. درست هم گفتند! مشتری حکومت عراق و ترکیه و ایران هست اینها را رها کنند به کربلای بارزانی بپیوندند؟ خوب اینها عاقل هستند! نظام سرمایه داری اینست!

لذا حکومت امریکا به سایر حشرات شورای امنیت سازمان ملل پیوست و اینها یکسره اعلام کردند که بارزانی در بازی استقلال تنها خواهد بود! واقعا هم او را تنها گذاشتند! وقتی وارد بازی سیاست با اینها می شوی ماجرا این می شود!

(۲)حکومت اسرائیل و جاخالی دادن به بارزانی

می گویند درست زمانی که کرکوک مورد حمله حشرات اسلامی شیعی و حکومت عراق بود ، حکومت اسرائیل از لجش یک حمله هوائی به پایگاه موشکی بشار اسد کرد! همه اون پرچم تکان دادنها و رقص کردی کردنهای ارتش اسرائیل هم مهمل بود!

فکر می کنم حکومت اسرائیل می داند اگر حکومت امریکا نباشد اینها عددی نیستند.سر موقع جاخالی داد. بدون میلیاردها کمک سالانه حکومت اسرائیا و ارتشش پشه ای هستند در خاورمیانه. لذا مجبورند دنبال ارباب بدوند حتی اگر پارسی کنند یا جائی بخواهند افسار بدرند! این بود که داستان کردی اسرائیلی فوت شد رفت هوا!

حکومت اسرائیل این روزها مشغله بزرگتری دارد.رژیم اسلامی ایران دارد رسما همسایه او می شود ا طریق خاک سوریه!

حکومت اسرائیل دارد با روسیه و پوتین کار می کند مگر این یار رژیم اسلامی کمکی شود رژیم اسلامی را در حد ۲۵ کیلومتری مرز اسرائیل نگه دارد! اینها به این تبدیل شدند!

 

(۳) بحران قبیله ها در کردستان و ادعای کمونیزم کردی

کمونیستهای کردی می گفتند که یک بهشتی در کردستان عراق هست که در جاهای دیگر نیست.حداقل از عراق بهتر است.لذا بر اساس بازی بد از بدتر بهتر است ، اینها گفتند “هورا استقلال کردستان” البته به رهبری؟ بارزانی! چون خودشان که بیرون گود هستند . عنصر رهبری هم که مهم نیست! هر که بپرسد رهبری چی؟ او را خائن ، چپ سنتی ، حامی رژیم اسلامی می نامند و روی صندلی پیروزی می لمند!

کردستان عراق اما یک جامعه عقب مانده متکی به فروش نفت یک جامعه که به دو منطقه ارباب طالبانی و ارباب بارزانی تقسیم شده و اینها جز دزدی و فروش نفت و ساختن ارتش خصوصی و نظام امنیتی جز دلالی و بقالی باز کردن نکردند .

سالها که در رهبری بودند و حکومت عراق کاره ای نبود ، چه کردند؟ هر قدر جلو آمدیم جنبشهای اعتراضی مردم بیشتر ، وضع زندگی مردم خرابتر. بواقع کردستان عراق مستقل بوده همه این سالها و ناسیونالیزم کردی نان داده کشور کردی یعنی چه!

حالا کمونیستهای کردی چه می گویند؟ البته دارند یواش یواش دچار فراموشی می شوند! نمایشنامه استقلال کردستان را ترک می کنند به روی خود نمی اورند! “سکوت انقلابی” می کنند.

یا اینکه! فراخوان به حلق کرد می دهند که سلاح برگیرند و در مقابل متجاوز اسلامی عربی بایستند! توی ذهن علیلشان ، از وسط این کرد بازار قرار است سوسیالیزم بروید! “خلقها با تجربه خود برسند به سوسیالیزم”! تا دیروز قرار بود به صندوقهای بارزانی رای مثبت بدهند حالا با فریاد “خائن را یافتم” کمونیزم کردی بخشیش از تکاپو نمی افتد! رویای انقلاب اکتبر می بیند!

(۴)رژیم اسلامی ایران و اسلامیها برنده تا کنونی بازی بارزانی

رژیم اسلامی با اتکا به روابطش با قبیله طالبانی با اتکا به نفوذ وسیعش در حکومت شیعی عراق با اتکا به اراذل حشد الشعبی که خودشان یک لشگر هستند بجر اونها که در ارتش غراق ادغام شدند و با اتکا به همکاریش با حکومت ترکیه بهترین سود را از این بازی بارزانی کرد.

برنده رسمی بازی بارزانی تا همینجا رژیم اسلامی و اراذل جانی منتصب به اونها هستند. حالا کمونیستهای کردی جیغ بزنند و داد بزنند .ناسیونالیستها ناله سر دهند . واقعیت اینست.

حکومت عراق طبق قوانین بین المللی طبق حمایت شورای امنیت سازمان ملل عمل کرد.با اونها همکاری کرد .همه حکومتهای بزرگ دنیا کنارش ایستادند. این واقعیت بود که بارزانی طی چندین سال پول نقت منطقه کرکوک را بیش از سهم دولتی به جیب کشیده حتی مردم  کردستان را هم گرسنه نگه داشته. ۴۰۰ شرکت مالی در ترکیه از کجا امدند؟

اینست که در عراق و سوریه و منطقه خاورمیانه متاسفانه حرکتهای ناسیونالیستی موجود مستقیم اب به اسیاب اسلامیها ریخته اند. همانطور که در فلسطین حماس زیر ریش ناسیونالیستها رشد کرد.

امروزه قاسم سلیمانی جانی به قهرمان مردم عراق تبدیل شده! عراق را از دست جدائی طلبان حفظ کرده! اینست نتیجه عملی بازی بارزانی!

امپراتوری رژیم اسلامی از افغانستان تا برخی جمهوریهای جنوب روسیه تا عراق و سوریه تا بخشهائی از یمن و حتی افریقا گسترده شده و این کمونیزم کوردی بجای ایستادن در مقابل همه این سرهای ارتجاعی ایستاد کنار ارباب بارزانی دزد و فراخوان استقلال او را تکرار کرد!

(۵)کمونیستها چه باید می کردند و چه باید بکنند؟

در فیسبوک فرقه های کمونیست کارگری می گویند “شما کمونیزمتان کتابی است” عملی نیست! خوب عملیشان را دیدیم! خیلی عمل کردند و خیلی عملی بود.نتیجه اش اینست!

اما من بارها گفتم کار کمونیستها افتادن توی کشورسازی ملی نیست.جای کمونیستها توی جنبشهای طبقاتی سر نان سر مسکن و ازادی است. کمونیستها باید هویت انسانی و طبقاتی را نمایندگی کنند.توی کردستان مسئله فقر مسئله نابرابری مسئله ستم ملی هست. پاسخ ستم ملی هم کشور سازی ملی نیست برداشتن مرزهای قومی و ملی و مذهبی است.کمونیستها باید نماینده بدیل سوسیالیستی به مسائل روزمره مردم باشند.جنگ قومی ملی مذهبی را محکوم کنند و افشا.

اجازه بدهید این کمونیستهای کوردی کنار ناسیونالیستها ناله سر بدهند دنبال خائن بگردند! ما کمونیستهای سوسیالیست خواه همه اونها که گول این بازی را نخوردند سر بلند هستیم و بلند تر می گوئیم که دنیای انسانی را با برداشتن مرزها با پایان سوسیالیزم باید ساخت.باید مطالبات روزمره مطالباتی مردم را که صلح نان ازادی و برابری است به خواست مردم به مبارزه مردم و به خواست سوسیالیزم تبدیل کرد.

اینها درسهائی است که باید از این مضحکه بارزانی گرفت و نشان جامعه داد.این مضحکه پرده های دیگری خواهد داشت.ما همچنان صبورانه انرا انالیز خواهیم کرد .صحنه اموزش توده هاست!

(*)منابع دیگر:

(۱)“منطق حمایت از استقلال کردستان” و رابطه اش با عقل سالم!

http://www.azadi-b.com/arshiw/?p=64933

(۲)هیاهوی استقلال کردستان عراق ، ادامه طرح خاورمیانه جدید ؟ و حمایت حکومت اسرائیل!

http://www.azadi-b.com/arshiw/?p=64672

(۳)شوی “استقلال کردستان عراق و “کمونیزم کردی”–پرده دوم!”

http://www.azadi-b.com/arshiw/?cat=11

(۴)هیاهوی استقلال کردستان عراق ، ادامه طرح خاورمیانه جدید ؟ و حمایت حکومت اسرائیل!

http://www.azadi-b.com/arshiw/?cat=11

(۵)مناظره شماره ۱۳۴  از سری تربیون مناظره

موضوع:رفراندوم کردستان عراق موافق و مخالف

با شرکت: علا احمدی، سعید صالحی نیا و بابائی

با مدیریت: رویت غیاثی

https://www.youtube.com/watch?v=SDeGA4FUqBA&t=16s