ناسیونالیسم کرد در سوگ رفسنجانی

ناسیونالیسم کرد در سوگ رفسنجانی

“یوسف محمد صادق رئیس پارلمان تعطیل شده اقلیم کردستان عراق بخاطر مردن رفسنجانی پیامی خطاب به علی لاریجانی فرستاده و در این پیام او رفسنجانی را مردی بزرگ و سیاستمداری میانه رو نام میبرد که نقش بزرگی در رفرم سیاسی و دینی در نظام اسلامی ایفا کرده است. یوسف محمد از طرف خود و مردم کردستان عراق به علی لاریجانی و خانواده رفسنجانی تسلیت گفته است”. علاوه بر یوسف محمد، مسعود بارزانی هم پیام جداگانه ای منتشر کرده است. بقیه سران احزاب قومی عشیره ای کردستان عراق هم در صف پیام دادن هستند.

رسم است که بعد از مردن هر یک از سران و یا کاربدستان حکومتها، دادن پیامها از جانب افراد و کاربدستان حکومتها خطاب به همتایانشان در دیگر کشورها نرم متعارفی است. اما پیام یوسف محمد از دو نظر از این قاعده خارج است و معنی ندارد.
یکم اینکه او رئیس پارلمان نیست چرا که بیش از یکسال است که از این پست توسط بارزانی که خود او نیز دو سال است مشروعیت ریاستش تمام شده کنار گذاشته شده است. علاوه بر این حدود یکسال و نیم است که چیزی به اسم پارلمان نیز در کردستان عراق موضوعیت ندارد. اما تا همینجای کار هم اگر از این ژست های مسخره آمیز در جبهه ناسیونالیسم کرد که بگذریم، به جنبه دوم میریسم آنهم اینکه، یوسف محمد زیاده از حد دست و دلبازی بخرج داده و پیامش بمناسبت به درک واصل شدن یکی از مهرهای جنایتکار اسلامی حاکم بر ایران را از طرف مردم کردستان عراق بیان کرده است.
مردم کردستان عراق این را خوب میدانند که احزاب حاکم بر کردستان عراق از جمله حزب گوران که یوسف محمد عضو آن است، طی این سالها متاثر از سیاستها و دخالتهای جمهوری اسلامی در کردستان عراق بوده است. جمهوری اسلامی چه قبل و چه بعد از دوران صدارت رفسنجانی شهرهای کردستان عراق و مناطق جنوب را به جولانگاه تروریسم، تولید انواع جریانات مرتجع اسلامی و تباهی زندگی مردم تبدیل کرده است. یوسف محمد در حالی از مردم کردستان عراق در پیامش برای مردن یک قاتل و یک جنایتکار مایه میگذارد که حزب متبوع او و سران دیگر احزاب حاکم بر اقلیم کردستان عراق به اندازه هم طبقه ای هایشان در جمهوری اسلامی مورد تنفر و انزجار همان مردمی قرار دارند که با نام آنان مشغول بذل و بخشش هستند. یوسف محمد در این مورد یک عذرخواهی بزرگ به مردم کردستان عراق بدهکار است.
یوسف محمد، نوشیروان مصطفی، طایقه بارزانی و دیگر عشایر طالبانی ممکن است بخاطر مردن رفسنجانی و دیگر جنایتکاران تاریخ افسوس بخورند البته حق هم دارند. اما برای مردم کردستان بویژه مردم کردستان ایران که تاریخی خونبار در جنگ با حکومت هار اسلامی را از سر گذرانده اند، هدف نهایی بزیر کشیدن جنایتکارانی است که زندگی مردم را به تباهی کشانیده اند.

۲۱ دی ۹۵
۱۰ ژانویه ۲۰۱۷