یاد کارگران قتل عام شده در شهر بابک کرمان را، هیچگاه فراموش نمی کنیم!

یاد کارگران قتل عام شده در شهر بابک کرمان را، هیچگاه فراموش نمی کنیم!

تا انتقام تا سرنگونی دولت سرمایه داران و مرگ نظام استثمارگر و انسانکُش سرمایه!

دهمین سالگرد قتل عام کارگران در خاتون آباد شهر بابک در استان کرمان  توسط  نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی سرمایه داری، در ۴ بهمن ۱۳۸۲ که منجر به کشته  و زخمی شدن بسیاری از کارگران اعتصابی بر علیه اخراج از کار و از نان ساقط کردن خانواده های کارگران  و مردم شهر بابک که به یاری کارگران شتافته بودند گردیدرا، گرامی می داریم. ما این جنایت را همچون دیگر جنایات رژیم جانی سرمایه داری اسلامی که بیشمارند، مانند قتل عام های زندانیان سیاسی در دهه ۱۳۶۰ را هیچگاه فراموش نمی کنیم و نمی گذاریم که فراموش گردیده و مشمول زمان گردند.

البته، کشتار کارگران و زحمتکشان نه فقط شامل ایران بوده و نه اینکه فقط در ۴ بهمن سال ۱۳۸۲ اتفاق افتاده اند. کشتار کارگران و زحمتکشان به قدمت عمر جوامع طبقاتی و مخصوصاٌ سرمایه داری در طول این سه دهه بوده و همواره وجود داشته و ادامه دارد. بعنوان نمونه، می توان اشاره کرد به قتل عام کموناردهای پاریس در سال ۱۸۷۱ که باعث به قتل رساندن  بیش از ۵۰ هزار نفر از کارگران کمونیست و انقلابی و متحدین شان یا در خیابان ها و توسط نیروهای دولت  های پروس – آلمان و بورژوائی شکست خورده، ولی تار و مار نشده فرانسه شد و یا بمدت ۸ روز تیر باران کارگران در کنار دیوار گورستان پر لاشز و مدفون نمودن جنازه ها در پای دیوار و بیش از ۱۰۰ هزار تبعید و زندانی گردیدند که تعداد بسیاری از آنها  نیز کشته شدند، کشتار دها کار گر در آمریکا در اول ماه مه و سوزاندن  بیش از ۱۰۰ نفر اززنان کارگر در هشت مارس، ۵۰۰ هزار زحمتکش کامبوج بوسیله بمباران هواپیماهای آمریکائی و کشتن بیش از ۶۰ میلیون انسان  در دو جنگ جهانی اول و دوم، کشتار دو سال قبل کارگران اعتصابی معدن طلای سفید در ماریکانای آفریقای جنوبی، کارگران زن کارخانه های پارچه بافی در داکار- بنگلادش و صد ها نمونه دیگر.

ودر همین ایران معاصر به جز کشتار در زندانها در زمان شاهان پهلوی ، یورش به کارگران اعتصابی کارخانه  جهان چیت کرج و قتل عام دهها کارگر و زخمی نمودن تعدادی خیلی بیشتر بوسیله نیروهای ژاندارم، ساواکی ها و نیروهای ویژه سرکوبگر دولت خفقانی شاهنشاهی سرمایه داری وابسته  در اردیبهشت ۱۳۵۰ و کشتارهای عمومی و توده ای قبل از انقلاب ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ بدست رژیم تا بن داندان وابسته به امپریالیسم و جانشین آن نظام  یعنی جمهوری اسلامی سرمایه داری و برای به شکست کشاندن آن انقلاب توده ای و آزادی خواهانه – ضد امپریالیستی و ضد سرمایه داری که  فقط  بعنوان نمونه، منجر به کشتار بیش از صد هزار زندانی سیاسی شد و این کشتارها  متأسفانه هنوزادامه دارند تا اینکه طبقه  کارگربا متحد و متحزب شدن کمونیستی و جمع کردن تمام زجر دید گان به زیر بیرق مبارزاتی خویش بتواند به عمر ننگین جمهوری اسلامی بعنوان دولت سرمایه داران و نظم استثمار گر سرمایه داری پایان دهد و خود و جامعه را رها سازد.

آری، ما با گرامی داشتن  یاد کارگران و زحمتکشان شهر بابک که فقط اسامی ۴ نفر از رفقای کارگرمان  به نام های جاویدی ، ریاجی، مومنی، مهدوی و یک دانش به نام پور امینی اعلام شد، پیمان مان را تجدید می کنیم که تا تار و مار کردن نیروهای دولتی و محاکمه عامران و عاملان رفقای کارگر و کمونیست مان و دیگر آزادیخواهان بدین مبارزه خونین ادامه دهیم. ما فریاد می زنیم که:

نه فراموش می کنیم و نه می بخشیم.

به همین مناسبت، برنامه ای  در پالتالک در اتاقی بهمین نام ( دهمین سالگرد قتل عام کارگران خاتون آباد) از ۱۵ تا ۲۴ ژاویه ۲۰۱۴، از ساعت ۲۰ به وقت اروپای مرکزی تا ساعت ۲۴ با تم های مشخص زیر برگزار می کنیم.

 رفقای کارگر و کممونیست،  می توان با دادن بیانیه، نوشتن مطالب، برگزاری شب های همبستگی، تظاهرات و مخصوصا در داخل با اعتصابات چند دقیقه ای و حتی در نهارخوری ها و موضعی در محل کار و اجرای برنامه هائی همچون  کوهنوردی و یا دادن شعار هائی مانند قتل عام کارگران را در خاتون آباد فراموش نمی کنیم، عامران و عاملان این جنایت باید محاکمه گردند، تا انتقام رفقای کارگر مبارزه ادامه دارد، مرگ بر نظام سرمایه داری ، مرگ بر دیکتاتوری، نان آزادی  برای همه و غیره، البته با توجه به اوضاع و شرایط و توازُن نیروی طبقاتی و همچنین شرکت در این مراسم (از ۱۵ تا ۲۴ ژانویه ۲۰۱۴)، اعلام کنیم که مبارزه طبقاتی تا در هم شکستن  نیروهای دولت جمهوری اسلامی سرمایه داری و ایجاد دولت کارگران- دیکتاتوری انقلابی طبقاتی کارگران ادامه دارد.

تم های برنامه- پیشنهادی- برای بحث در این ۱۰ شب:

۱-       نگاهی به مبارزه طبقاتی طبقه کارگر بر علیه طبقه سرمایه دار در سطح جهانی

۲-       طبقه کارگر و کمونیست ها و رابطه آنها

۳-       تاریخچه  تشکلات کارگری از قبیل اتحادیه ها، سندیکاها، شوراهای کارگری وبویژه حزب کارگران آگاه.

۴-       دولت چرا؟ نقش دولت در جوامع طبقاتی  چیست؟  سرانجام دولت؟

۵-        چرا انقلاب ؟  رابطه رفورم و انقلاب چیست؟ چرا انقلاب قهرآمیز کمونیستی؟

۶-        نگاهی به تاریخچه طبقه کارگر در ایران و رشد و نمو آن-

۷-    چرا نظام سیاسی درجوامع سرمایه داری همچون ایران بر پایه دیکتاتوری لجام گسیخته ی طبقاتی متکی می باشد؟

۸-     تشکلات توده ای طبقاتی طبقه ی کارگر  و بویژه تشکل سیاسی یعنی حزب انقلابی کمونیست طبقه ی کارگر ایران ، چگونه می تواند ایجاد شوند ؟ بررسی موانع  تحزب یافتن طبقه ی کارگر در ایران در شرایط کنونی و چگونگی بر طرف نمودن آنها.

۹-     چرا دولت سرمایه داری ارتجاعی اسلامی ایران به کارگران در خاتون آباد  چنین وحشیانه و بی رحمانه  در سال ۱۳۸۲حمله نمود؟ آیا این فقط یک تصمیم و حمله ناگهانی بود؟ آیا  چنین حمله ای از قبل برنامه ریزی و طراحی نشده بود؟

۱۰   و حالا،  کل طبقه ی کارگر و بویژه کارگران آگاه و کمونیست در شرایط حاضر  چه  می توانند انجام دهند و چه مبارزاتی را باید در دستور داشته باشند.؟ و باز هم با یاد آوری اینکه نباید، پرونده جنایت بر علیه کارگران خاتون آباد بسته شود،  به یاد بود رفقایمان، بدین شکل پایان می دهیم.

مکان اجراء

Paltalk:

 G- generral- audience including minors

Room:

yademan dahomin sal koshtar e kargaran khatoonabad

Middle East-Iran-Farsi

hamid_1236@hotmail.com´- ۰۰۴۶ ۷۰۸ ۱۸۴۷۹۳

نه فرموش می کنیم و نه می بخشیم! تا محاکمه عامران و عاملان کشتار کارگران و زحمتکشان تا سرنگونی دولت بمثابه دستگاه طبقاتی طبقه ی استثمارگر، مبارزه طبقاتی ادامه دارد!

سرود انترناسیونال

http://www.youtube.com/watch?v=TglaYXNkKI0

یاد رفقای کارگر جان فشان شده  در شهر بابک  گرامی باد، مرگ بر سرمایه امپریالیستی،

 مرگ بر جمهوری اسلامی، پیروز باد انقلاب مسلحانه، زنده باد کمونیسم!

۱۲ژانویه ۲۰۱۴

حمید قربانی

در این  رایطه:

کشتار کارگران در خاتون آباد فراموش نشدنی است!

http://www.chiran-echo.com/664.htm

کمیته ی برگزاری تظاهرات برای دفاع از کارگران خاتون آباد ـ پاریس

یاد کارگران جان باخته ی معدن مس خاتون آباد، جاودانه است!

http://www.chiran-echo.com/660.htm