سقوط ترامپ و افق اینده سیاست در امریکا

سعيد صالحى نيا
November 08, 2020

سقوط ترامپ و افق اینده سیاست در امریکا

مقدمه:

جشن مردم امریکا بخاطر سقوط ترامپ در خیابانها اغاز شده. احتمالا  روزهای اتی هم ادامه خواهد داشت.ترامپ از مردم امریکا شکست خورد.مردمی که مصمم شدند این زباله سیاسی که سمبل نژاد پرستی و شارلاتانیزم سمبل قدرت سیاسی و اقتصادی در امریکاست به زیر بکشند.

میلیونها میلیون جوان و فعال سیاسی از جنبش های اعتراضی امریکا در ساختن این واقعه مهم قرن شریک شدند.

سقوط ترامپ پیروزی بایدن نیست. انتخابات امریکا امسال نزدیک به 150 میلیون شرکت کننده داشت و این رقم در تاریخ امریکا بی سابقه است.حتی حامیان بایدن هم این واقعه را نمی توانستند پیش بینی کنند.

بحران سراسری سرمایه داری و نبرد جناح های حکومتی عامل ورود مردم بعنوان نیروی سوم به صحنه شد و یکبار دیگر مردم مهر خود را به وقایع سیاسی زدند. این در حالیست که بخاطر بی لیاقتی ترامپ و همراهانش امار ابتلا به بیماری کووید در امریکا به   تقریبا ده میلیون نفر رسیده و مرگ بخاطر کورونا به نزدیک به 250 هزار نفر مردم امریکا در شرایطی سقوط ترامپ را جشن می گیرند که فقط در ماه اخیر  نزدیک به 108 هزار نفر به کورونا مبتلا شده اند و موج سوم ابتلا به کرونا زمستان سیاهی را پیش بینی می کند.

ترامپ بطور رسمی شکست خورد را نپذیرفته و قول داده به دادگاه شکایت کند.اما نزدیکترین همراهانش هم در حزب جمهوریخواه و مدیای دست راستی فاکس دیگر او را باور ندارند و سیل تبریکها به بایدن از همه جا نشان می دهد که شکست ترامپ امری قطعی است.

در این مقاله من به عواقب سقوط ترامپ می پردازم. فکر می کنم  این دوره انتقال دو ماهه تا انتقال رسمی قدرت ترامپ و یارانش روزهای بسیار بدی را خواهند دید.ادمی مثل ترامپ کخ بلد نیست شکست بخورد ذلتی بزرگ را تحمل خواهد کرد.اما هدف من در این مقاله بیشتر اشاره به تبعات سقوط ترامپ است در امریکا و معادله قدرت در سطح دنیا و این مقاله را مکمل مقالات اخیرم(*) می دانم و از خواننده دعوت می کنم به انها مراجغه کند:

 

(1)توازن قدرت در حزب دموکرات و شکست ترامپ:

.

در مقالاتی که طی سال گذشته در حاشیه مبارزات انتخاباتی امریکا نوشتم توضیح دادم که گرایش چپی در خزب دموکرات رشد کرده که نماینده اولش برنی سندرز بود و هست و ادمهای جوانی مثل خانم کورتز که اینها در دور مقدماتی به شدت با بایدن مرزبندی داشتند و هنوز هم دارند. این گرایش چپ اهدافی که سوسیال دموکراسی نیم بند است را نمایندگی می کند و حمایت توده ای وسیعی در پائین جامعه دارد.

این گرایش سوسیال دموکرات را بایدن و باند راست حزب دموکرات توسط یک شبه کودتا مرخص کرد و یکشبه بایدن را گذاشتند وسط .نشان دادند ترسشان از سوسیال دموکراسی در امریکا بیشتر از ترسشان از ترامپ است.بایدن و کامیلا هریس که الان معاون رئیس جمهور بایدن است با برنی سندرز مرز کشیدند و با اجتماعی شدن بیمه درمانی و اموزش رایگان تا پایان کالج مخالفت کردند .

از دید من شکست ترامپ و روی کار امدن بایدن پایان قطب بندی طبقاتی جامعه نیست هر چند بایدن از همین حالا تلاش دارد به امریکا قول دهد که تضادها را "جوش خواهد داد"!

 

 

(2)تلاش بایدن برای پیوند زدن دوباره حزب جمهوریخواه و دموکرات رویای راست در امریکا!

 

همانطور که گفتم اولین هدف بایدن تجدید اتحاد درون حکومت از هم گسیخته امریکا خواهد بود.دو جناح حزب دموکرات و جمهوریخواه به شدت از هم حدا شده اند و این خطر بزرگی برای کلیت حکومت است.لذا ماموریت بایدن جوش دادن این دو خواهر خواهد بود. حکومت امریکا بطور سنتی بر اساس همکاری دائم این دو سر گندیده استوار بوده.

اگر دخالت مردم  قطغ شود و بایدن بتواند مردم را به خانه بفرستد  این هدف بایدن و شرکا عملی خواهد شد.لذا مهمترین وظیفه جنبش اعتراضی امریکا تداوم فشار بر بایدن است و اعلام خواستهای مطالباتی بصورت سازمان یافته.

بایدن به علاوه تلاش خواهد کرد ترامپ را از زیر فشار بیرون بکشد.امین الانهم دیگر نام ترامپ را نمی اورد چون می داند ادامه فشار بر ترامپ به معنی تعمیق تحولات سیاسی به نفع چپ جامعه خواهد بود چرا که ترامپ سمبل کلیت فساد حکومت امریکاست.

بایدن همان را می خواهد با ترامپ بکند که حکومت المان بعد سقوط هیتلر با حامیان هیتلر! انها را ببخشد و به انها اجازه دهد که در "ساختن المان جدید" شریک شوند.همانطور که می دانیم صدها هزار جانی در المان به همین صورت به زندگی ننگین خود در المان ادامه دادند.

در مقالات قبلی توضیح دادم که ترامپ را باید بخاطر  موارد متعددی به دادگاه کشید. منحمله کلاهبرداری اقتصادی منجمله شراکتش در فحشای کودکان منجمله تلاشش برای کمک به سازماندهی نژاد پرستی در امریکا منجمله به تلاشش برای فرار از پرداخت مالیات .

فراری دادن ترامپ یکی از اهداف اولیه بایدن و شرکا خواهد بود.

 

 

 

منابع بیشتر(*)

(1)شکست ترامپ در انتخاب ریاست جمهوری امریکا چه تعاقبی دارد؟

http://www.azadi-b.com/arshiw/?p=81851#more-81851

 

(2)انتخاب ریاست جمهوری امریکا و رژیم جمهوری اسلامی

http://www.azadi-b.com/arshiw/?p=81748

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com