حمایت دوباره انجمن قلم استرالیا از اعضای سه عضو زندانی شده کانون نویسندگان ایران

راديو صداى نو
October 15, 2020

گزارش رادیویی صدای نو در سیدنی


حمایت دوباره انجمن قلم استرالیا از اعضای سه عضو زندانی شده کانون نویسندگان ایران


انجمن قلم استرالیا که متشکل از انجمن قلم های سیدنی، ملبورن و پرث است، به اجرای احکام زندان سه عضو کانون نویسندگان ایران یعنی آقایان رضا خندان مهابادی، بکتاش آبتین و کیوان باژن عکس العمل نشان داد و در یک بیانیه آن را محکوم کرد.


در این بیانیه انجمن قلم استرالیا از همه آزادی خواهان خواسته است که از نامبردگان حمایت کنند و خواستار آزادی فوری آنان شد.


رضا خندان مهابادی، بکتاش آبتین و کیوان باژن در تاریخ ۴ اکتبر۲۰۲۰ برابر با ۱۳ مهر ۱۳۹۹ با اجرایی شدن احکام زندان خود به حبسهای شش ساله و سه و نیم ساله رفتند.


رضا خندان مهابادی و بکتاش آبتین منتشر کردند. برنامه رادیویی صدای نو این ویدیوها را ترجمه و با زیر نویس انگلیسی در کانال یوتیوب خود قرار داد.


https://www.youtube.com/watch?v=6My-PYL-otQ


https://www.youtube.com/watch?v=1yONV74_d1o


انجمن قلم استرالیا در بیانیه خود با منبع قرار دادن این ویدیوها و درج کردن بخشهایی از بیانیه کانون نویسندگان ایران به زبان انگلیسی که در اعتراض به اجرایی شدن این احکام منتشر شد، از آنان حمایت کرد. در بیانیه انجمن قلم استرالیا آمده است، ‘’در روز ۴ اکتبر ۲۰۲۰ سه تن از اعضای کانون نویسندگان ایران رضا خندان مهابادی، بکتاش آبتین و کیوان باژن به زندان اوین منتقل شدند. احکام زندان آنها در یک محاکمه ناعادلانه و نادرست صادر شده است و اجرایی شدن احکام زندان آنها در حالی که بیماری کووید-۱۹ بشدت شیوع یافته است، جان آنها را به خطر می اندازد.

این سه نویسنده بدلیل مخالفت با سانسور و دفاع از آزادی بیان زندانی شده اند و ملزم است تمامی نهادها و سازمانها و نویسندگانی که از آزادی دفاع می کنند از آنان حمایت کنند. انجمن قلم در سیدنی، ملبورن و پرث از دولت ایران می خواهد که آنها را فورا آزاد کند.’’

مارک آیزاکس

پرزیدنت انجمن قلم سیدنی


لینک بیانیه انجمن قلم استرالیا


https://pen.org.au/blogs/news/pen-sydney-condemns-imprisonment-of-three-iranian-writers


۲۲ مهر ۱۳۹۹

۱۳ اکتبر ۲۰۲۰


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com