دست جمهورى اسلامى و ناسيوناليسم ترك از زندگى مردم كوتاه!

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران
October 04, 2020

دست جمهورى اسلامى و ناسيوناليسم ترك از زندگى مردم كوتاه!


جنگ بين دولت هاى ناسيوناليست آذربايجان و ارمنستان در منطقه قره باغ و كشتار ساكنين اين منطقه، بهانه و فرصت جديدى براى عرض اندام ناسيوناليسم ترك درايران ايجاد كرده است. توپ باران مناطق مسكونى و كشتار مردم، چه از طرف دولت ارمنستان و چه از طرف دولت آذربايجان، اقدامى جنايتكارانه و از نظر وجدانهاى بيدار انسانى كاملا محكوم است. به اين كشت و كشتار بايد بلافاصله و بدون قيد و شرط پايان داده شود و نيروهاى نظامى از مناطق اشغالى بيرون كشيده شوند تا مردم ساكن در منطقه قارا باغ درآرامش كامل فرصت داشته باشند در مورد اداره امور منطقه به يك راه حل انسانى دست يابند.


آنچه كه براى دولت هاى ارمنستان و آذربايجان، ناسيوناليسم ترك و ارمنى، و آتش بياران اين جنگ مهم نيست و برايشان ارزشى ندارد، جان و زندگى انسانهاى ساكن در منطقه قره باغ، و حتى جان و زندگى شهروندان ترك زبان در مناطق تحت نفوذ دولت ارمنستان و شهروندان ارمنى زبان ساكن در مناطق تحت نفوذ دولت آذربايجان است. آنچه كه براى اينها مهم است حفظ حاكميت خود به قيمت كشتار و دامن زدن به نفرت قومى، ملى و مذهبى است.


نفرت پراكنى ناسيوناليستى در خارج از جمهورى هاى آذربايجان و ارمنستان هم عرصه فعاليت پيدا ميكند. يكى از اين عرصه ها، كه ناسيوناليسم ترك براى ابراز وجود مناسب مي يابد شهرهاى ترك نشين ايران و ترك زبانهاى ساكن در تهران ميباشد. ناسيوناليسم ترك فعال در آذربايجان ايران، كه هميشه اسلام و خرافات مذهبى عصاى دستش بوده است، فرصت مناسبى پيدا كرده است تا به اسم دفاع از ترك زبانان قاراباغ، و نه دفاع از ساكنين منطقه قاراباغ، براى پراكندن نفرتهاى قومى، ملى، مذهبى و زبانى پا به ميدان بگذارد. اين البته جمهورى اسلامى را هم خوش ميايد وبه او امكان ميدهد تا از يكطرف ماموران و مزدوران خود را براى تشويق مردم به سردادن شعارهايى كه بوى گند نفرت پراكنى از آن‌ها به مشام ميرسد، فعال كند، و از طرف ديگر مثل يك داور حق بجانب ظاهر شود و به دستگيرى تظاهر كنندگان بپردازد. 


نفرت از جنگ و كشتار يك احساس انسانى است و ابراز و بيان اين احساس حق همه شهروندان است. ما از خواست مردم مبنى بر تحت فشار گذاشتن دولتهاى متبوع خود براى پايان دادن به جنگ در قاراباغ، و يا عدم حمايت از طرفهاى درگير در اين جنگ، حمايت ميكنيم. جمهورى اسلامى حق بازداشت هيچ انسانى را به خاطر ابراز نظرش ندارد و همه بازداشت شدگان بايد فوراً و بدون قيد و شرط آزاد شوند. ولى از طرف ديگر مردم ايران، و امروز مردم آذربايجان و شهروندان ترك زبان ايران، بايد هوشيار باشند كه به دام ناسيوناليسم ترك نيافتند و شعارهاى فاشيستى و قوم پرستانه آن‌ها را تكرار نكنند. برخى از شعارهايى كه در تظاهراتها در برخى از شهرهاى آذربايجان داده شدند، از جمله؛ "كورد، فارس ارمنى، آذربايجان دشمنى"، "محو اولسون ارمنى"، "ياالله، بسم الله، الله اكبر"، "هركس كى بيطرفدى فاسداندا بيشرفدى" (هر كس بيطرف، از فارس هم بيشرف) شعارهايى كاملا فاشيستى و ضد انسانى، و در شرايط امروز ايران، كاملا بنفع جمهورى اسلامى است. امروز دشمن و قاتل مردم و بانى و عامل بقا همه مشقتهاى گريبانگير تمام مردم ايران جمهورى اسلامى است. توطئه مشترك جمهورى اسلامى و ناسيوناليسم ترك در به انحراف كشاندن نفرت مردم ازوضعيت موجود بايد از طرف مردم آگاه عقيم گذاشته شود.


مرگ بر جمهورى اسلامى ايران!

زنده باد همبستگى مردم عليه حكومتهاى ضد مردمى منطقه!

كميته آذربايجان حزب كمونيست كارگرى ايران

١٣ مهر ١٣٩٩، ٤ اکتبر٢٠٢٠


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com