نوید افکاری را کشتند! مبارزه برای لغو اعدام ادامه دارد!

اتحاد سوسیالیستی کارگری
September 13, 2020

نوید افکاری را کشتند!

مبارزه برای لغو اعدام ادامه دارد!

 

امروز جلادان ولی فقیه نوید افکاری را کشتند. نوید افکاری کارگر گچکار و نایب قهرمان کشتی جوانان ایران به همراه دو برادرش حبیب و وحید به دلیل شرکت در اعتراضات مردمی مرداد 97 در شیراز دستگیر شده بودند. نوید زیر شکنجه به ناچار به کشتن یک کارمند حراست سازمان آب در شیراز اعتراف کرد. آنها بارها تاکید کردند که شکنجه شده اند و اعترافاتشان صحت نداشته است. با این وجود قاضی های تابع اراده نهادهای امنیتی در بیدادگاه رژیم نوید افکاری را به دو بار اعدام و وحید افکاری را به ۵۴ سال زندان و حبیب افکاری به ۲۷ سال زندان محکوم کردند. با پخش صحبتهای نوید از زندان مردم ایران و جهان از وقوع یک جنایت هولناک مطلع شدند. دیری نپائید که مردم و نهادهای حقوق بشری و ورزشی در داخل و خارج کشور به این حکم جنایتکارانه اعتراض کردند. از جمله عفو بین الملل، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، اتحادیه جهانی کشتی، فدراسیون جهانی فوتبال و بسیاری دیگر از چهره های سرشناس در داخل و خارج کشور به این حکم اعتراض کردند و خواهان لغو آن شدند. اما امروز نوید افکاری اعدام شد.

رژیم اسلامی که همواره اعدام، شکنجه و زندان از جمله ابزارهای قوی سرکوبش طی چهل و دو سال حاکمیت بوده، اکنون با موانع بسیاری روبرو است. فشار اعتراضات توده ای به وضعیت معیشت و دیکتاتوری افزایش یافته و شاهد بودیم که در جریان اجرای حکم اعدام سه معترض آبان 98 اعتراضات گسترده و از جمله طوفان توئیتری دوازده میلیون نفری نه به اعدام به راه افتاد و مانع اجرای حکم شد. رژیم اسلامی که می دانست برای نجات جان نوید افکاری موج میلیونی اعتراض هر روز گسترده تر میشود، با عجله دست به این جنایت زد و حتی  وی و خانواده اش را از "آخرین دیدار و وداع" محروم کردند.

هر چند این جنایت رقم خورد اما رژیم در واقع فرار به جلو کرد. نهادهای بین المللی نتوانستند از اعدام نوید افکاری جلوگیری کنند اما مردم ایران قادر بودند این کار را بکنند و به همین دلیل دستگاه قضایی در اعدام او با عجله دست به کار شد. مردم مدتی است که اعدام و شکنجه توسط رژیم اسلامی را به شدت به چالش کشیده اند و هر چند این پروسه ادامه دارد اما تاثیرات آن هر روز بیشتر می شود. حتی پس از اعدام نوید افکاری نیز می توان با موج وسیع اعتراضی از اعدام نوید افکاری های دیگر جلوگیری کنیم و یا حداقل تعداد آنها را کاهش دهیم.

مبارزه برای لغو اعدام، شکنجه، زندان و سرنگونی جمهوری اسلامی دور از دسترس نیست و با توجه به بحران همه جانبه که رژیم اسلامی را در بر گرفته و در مقابل طبقه کارگر و مردمی که چند بار زیر خط فقر زندگی می کنند و سرشار از کینه و نفرت طبقاتی هستند، امکان استفاده رژیم از اعدام و شکنجه کمتر و کمتر می شود. مبارزه علیه رژیم آدم کش اسلامی در همه عرصه ها ادامه دارد و هر چه فراگیرتر شود رژیم ضعیف تر خواهد شد.

ما به سهم خود ضمن تسلیت به خانواده نوید افکاری و مردم مخالف مجازات اعدام، این جنایت را محکوم می کنیم و خواهان لغو مجازات اعدام و آزادی زندانیان سیاسی و از جمله برادران نوید افکاری هستیم.

ننگ و نفرت بر شکنجه گران و آدم کشان رژیم اسلامی!

نان کار آزادی حکومت کارگری

زنده باد سوسیالیسم!

کمیته اجرایی اتحاد سوسیالیستی کارگری

22 شهریور 99

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com