جعفر عظیم زاده به بیمارستان منتقل شده است + اعتصابات کارگران نفت؛ هفت تپه؛ هپکو ادامه دارد

حزب كمونيست كارگرى ايران
August 17, 2020

جعفر عظیم زاده به بیمارستان منتقل شده است
به خانواده او اطلاعات دقیق تری نمیدهند
بنا به خبر منتشر شده از سوی اتحادیه آزاد کارگران ایران عصر روز ٢٥ مرداد خانواده جعفر عظیم زاده از طریق تماس تلفنی برخی زندانیان سیاسی مطلع شدند که جعفر بدلیل مشکل ریوی و قلبی  از بخش بیماران کرونانی اوین به بیمارستان طالقانی منتقل شده است. پس از شنیدن این خبر خانواده و دوستان جعفر سریعاً به بیمارستان طالقانی مراجعه کردند اما پس از انتظار تا ساعات پایانی شب هیچگونه خبری از جعفر به آنها داده نشد و مسئولین بیمارستان از انتقال جعفر اظهار بی اطلاعی کردند. از دیشب تاکنون نیز کوچکترین خبر ‌و اطلاعی از مکان و وضعیت او به خانواده وی نرسیده است.
این بی خبری موجب نگرانی شدید خانواده و دوستانش شده است. شرایط جسمانی جعفر عظیم زاده بسیار وخیم است و‌ با درنظرداشت احتمال ابتلای وی به کرونا خطر او را تهدید میکند. روز نهم اوت از جعفر و شمار دیگری از زندانیان بند هشت اوین تست کرونا گرفته شد. بر اساس آن تست دوازده نفر از زندانیان از جمله جعفر عظیم زاده،  اسماعیل عبدی،  امیر سالار داودی، مجید آذرپی، فریدون احمدی، سعید شریفی جزو مبتلایان به این بیماری اعلام شده و به بهداری زندان منتقل شدند. اکنون گفته میشود که به دلیل بدتر شدن وضعیت جعفر عظیم زاده او به بیمارستان منتقل شده است اما اخبار دقیق تری از وضعیت او به خانواده اش نمیدهند.
جعفر عظیم زاده از فعالین سرشناس کارگری و دبیر اتحادیه آزاد کارگران ایران با حکم ٥ سال حکم در بند هشت اوین زندانی است. جمهوری اسلامی برای جلوگیری از آزادی او با یک محاکمه فرمایشی و سریع دیگر او را به ۱۳ ماه دیگر زندان نیز محکوم کرد. حق خانواده و جامعه است که اطلاعات دقیقی از جعفر و دیگر زندانیان سیاسی بدست آورند. جان جعفر عظیم زاده درخطر است. جمهوری اسلامی در مقابل هر اتفاقی که برای وی و دیگر مبتلایان به کرونا و زندانیان سیاسی بیفتد مسئول است. جعفر عظیم زاده و تمامی زندانیان سیاسی باید فورا آزاد شوند.  تمامی زندانها باید تا پایان بحران  تعطیل شوند.
کمپین برای آزادی کارگران زندانی
١٧ اوت ٢٠٢٠
http://free-them-now.com/
shahla.daneshfar2@gmail.com

+++


اعتصابات کارگری، اطلاعیه شماره ١٧

اعتصابات کارگران نفت؛ هفت تپه؛ هپکو ادامه دارد

اعتصاب نفت: امروز ٢٧ مرداد هفدهمین روز اعتصاب سراسری کارگران پیمانی نفت است. این  اعتصاب از طرف کارگران و کارکنان پالایشگاههای آبادان، پارسیان، لامرد و پارس  آغاز شده و اکنون بیش از ۴۰ مرکز نفت و پتروشیمی و نیروگاهها را در بر میگیرد. در این روز پرسنل نفتی آزادگان شمالی نیز در اعتراض به پائین بودن دستمزد خود، دست به تجمع و اعـتصاب زدند. بنا بر خبر ها در برخی شرکت ها از جمله شرکت پایندان فاز ١٤ شروع به پرداخت دستمزدهای معوقه  کارگران کرده اند.  برخی جاها به کارگران ساده پیمانی پیشنهاد حقوق تا سقف دو میلیون تومان داده شده است. کارگران میگویند ما خواستار عملی شدن تمام حق و حقوق اعلام شده خود هستیم.

اعتصاب همزمان و گسترده کارگران پیمانی نفت با هشتگ دفاع از حقوق و کارزار نه به قراردادهای موقت به پیش میرود و هر روز گسترش بیشتری می یابد. تعویق در پرداخت دستمزدها، نداشتن امنیت شغلی، فضای امنیتی مراکز تولیدی، وضع غیر استاندارد خوابگاهها و درمان، عدم ایمنی محیط کار از جمله دیگر موضوعات اعتراض کارگران میباشد. بنا بر خبرها طی روزهای گذشته، علی‌رغم هشدار نسبت به وضعیت گرمای هوا که به بالای ۵۰ درجه رسیده در برخی بخش های شرکتهای نفتی و پالایشگاه‌ها که همچنان کار دایر است، کارگران شاغل رسمی تمام روز مشغول به کار بودند. و به همین دلیل متاسفانه یک کارگر تاسیسات مخازن و ذخیره ‌سازی بندر ماهشهر جان خود را از دست داد. این موضوع به فضای خشم و اعتراض کارگران بیشتر دامن زده است.

نیشکر هفت تپه: امروز ٢٧ مرداد شصت و چهارمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه بود. این کارگران همچون روزهای گذشته در مقابل فرمانداری جمع شدند و بر پیگیری خواستهایشان تاکید کردند. ابراهیم عباسی سخنران تجمع این روز بود. او گفت اینها میخواهند دو ماه دستمزد معوقه به ما بدهند. اما در همین مدت ما برای گذران زندگی مان قرض زیادی گرفته ایم. این پول را بگیریم باید فورا به قرضهایمان بدهیم. به خواربار فروشی بازار بدهیم که به ما نسیه جنس داد تا حقوق بگیریم. بنابراین مساله ما فقط دو ماه حقوق نیست. ما نمیتوانیم باز ماه دیگر بیاییم و خواستار مطالباتمان شویم.  برای ما مساله اصلی حفظ هفت تپه است . حفظ شغل و معیشتمان است و برای آن میخواهیم بساط بخش خصوصی و چپاولگری هایشان جمع شود. میخواهیم همکاران اخراجی مان سر کار برگردند. بنا به قرار قبلی روز چهارشنبه ٢٩ مرداد نشست بعدی مجلس با نمایندگان کارگران برگزار میشود و در آن روز قرار است تکلیف مالکیت هفت تپه و بازگشت به کار کارگران اخراجی و دیگر مطالبات کارگران روشن شود. بنابراین باید متحد بمانیم و حق و حقومان را بگیریم. وعده ها کافی نیست. ما عمل میخواهیم.  

هپکو:‌ امروز ٢٧ مرداد اعتصاب کارگران هپکو در  اعتراض به تعویق دو ماه مزد و بلاتکلیفی شغلی و معیشتی پانزدهمین روز خود را پشت سر گذاشت. به گفته کارگران علیرغم وعده مسئولان استان مرکزی در خصوص پرداخت دستمزد، تا روز یکشنبه ٢٦ مرداد هنوز دو ماه حقوق معوقه آنها پرداخت نشده است. اعتصاب این کارگران ادامه دارد. کارگران هپکو خواستار خلع ید مدیریت کارخانه و پایان دادن به دست به شدن کارخانه بین دزدان و چپاولگران هستند.  به گفته کارگران مدیریت جدید هیچ برنامه‌ای در زمینه تولید ندارد و در حال حاضر حدود ۵۳ روز است که در کارخانه حضور فیزیکی ندارد. واگذاری سهام به تامین اجتماعی که خود پرونده قطوری از دزدی دارد،  وضع را بدتر خواهد کرد. کارگران خواستار پایان دادن به این بساط  دزدی و چپاول هستند.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٧ مرداد۱۳۹۹،  ١٧ اوت ۲۰۲۰
--


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com