آخرین خبر درمورد احکام اعدام جوانان در اصفهان + اعتصاب متحدانه کارگران نیشکر هفت تپه وارد چهل و ششمین روز شد

حزب كمونيست كارگرى ايران
July 31, 2020

اطلاعیه خبری

آخرین خبر درمورد احکام اعدام جوانان در اصفهان


طبق گزارشی که از اصفهان به ما رسیده است امروز حوالی ساعت ۲ بعدازظهر یکی از خانواده های محکومین به اعدام در اصفهان توانستند پسرشان را در زندان ملاقات کنند. به خانواده های دیگر گفته شده که این خانواده ساکت بوده و شلوغ نکرده ولی به شما بدلیل اینکه شلوغ کرده اید ملاقات نمیدهیم.


از خانواده ها تعهد کتبی گرفته اند که سکوت کنند و با جایی مصاحبه نکنند.
دیشب خانواده ها و جمع هایی از مردم شهر اصفهان تا صبح در تجمع بودند. حوالی ساعت سه نیمه شب بخاطر فشار زیاد نیروهای امنیتی پراکنده شدند اما مجددا ساعت چهار صبح در مقابل دادگستری و در نقاط دیگری دست به تجمع زدند.
خانواده ها اعلام کرده اند که به تجمعمان ادامه میدهیم تا عزیزانمان را آزاد کنید.

امیدواریم که هیچکدام از این عزیزان را اعدام نکرده باشند.
فشار را باید تا لغو احکام اعدام همه معترضین دی و آبان و آزادی آنها ادامه داد.


تنها با اعتراض و انعکاس صدای زندانیان میتوانیم آنها را نجات بدهیم. سکوت کار حکومت را  در جنایت ساده تر میکند. از همه مردم اصفهان، بستگان و دوستان محکومین به اعدام تقاضا میکنیم مرتب خبررسانی کنید. مردم را به تجمعات اعتراضی تشویق کنید. با هر رسانه ای میتوانید مصاحبه کنید. جنبش علیه اعدام بسیار اجتماعی و قدرتمند است باید با تمام قوا در سراسر کشور برای لغو احکام اعدام جوانان معترض به هر شکل که میتوانیم اعتراض را گسترش دهیم.


حزب کمونیست کارگری ایران

۹ مرداد ۱۳۹۹، ۳۰ ژوئیه ۲۰۲۰

+++

اعتصاب متحدانه کارگران نیشکر هفت تپه وارد چهل و ششمین روز شد

 

صبح روز پنجشنبه کارگران نیشکر هفت تپه با تجمع مقابل فرمانداری شوش و سپس راهپیمایی در سطح شهر اعتراض و اعتصاب خود را ادامه دادند.  در این روز نیز کارگران با  سخنرانی هایشان و با سردادن شعار مرگ بر روحانی، مرگ بر اسد بیگی، مرگ بر فرماندار، خشم و نفرت خود را از کل دستگاه اختلاس حاکم در هفت تپه و علیه فقر و بی تامینی ابراز کردند. در تجمع مقابل فرمانداری همه تاکید کارگران بر حفظ اتحاد و همبستگی و تداوم اعتراضاتشان بود. در این تجمع یوسف بهمنی سخنرانی کوتاهی کرد. و به اینکه هیچکس به فکر حفظ هفت تپه نیست و خود کارگر دارد در واقع هفت تپه را  اداره میکند و این کارگران آبیاری و کشاورزی هستند که با کار طاقت فرسا در این گرما زمین ها را حفظ کرده اند اشاره کرد. بدنبال این سخنان تجمع کنندگان با کف زدن مراتب قدردانی خود را از کار همکارانشان در بخش آبیاری و کشاورزی ابراز کردند. همانجا کارگران اعلام داشتند که کسی حق ندارد مانع کار آنها شود و مزاحمت برای آبیارها و کار آبیاری ایجاد کند. گفته شد که کار عوامل اختلاسگران تخریب هفت تپه است و ما نمی گذاریم. به این ترتیب کارگر هفت تپه در برابر به تعطیلی کشاندن کارخانه ایستاده و از زندگی و معیشت خود دفاع میکند. در همین راستا بعد از ظهر روز گذشته هنگامیکه کارگران مطلع شدند که کارفرما در جهت به تعطیلی کشاندن شرکت اقدام به خروج مایلرهای شرکت و فروش آنها کرده است،  تعدادی از  آنها با تجمع در برابر درب ترابری از خروج وسائل  جلوگیری کردند

 

کارگران نیشکر هفت تپه در مقابله با سیاست به تعطیلی کشاندن کارخانه متحدانه ایستاده اند و این جدالی سخت با کل مافیای حاکم بر هفت تپه است و یکسر آن به حکومتیان وصل است. کارگران در تقابل با این سیاست خود وارد عمل مستقیم شده و اجازه نمیدهند سیاستهای مدیریت دزد عملی شود. کارگران نیشکر هفت تپه خواستار کوتاه شدن دست مافیای حاکم بر هفته تپه از سر این کارخانه و فرستادن نماینده ای از سوی دولت به آنجا و اداره شرکت تحت نظارت و مشورت خودشان هستند. تصمیم گیری های این کارگران شورایی است و با اتکاء به مجمع عمومی خود مبارزاتشان را به جلو میبرند. کارگران خواستار پرداخت فوری تمامی طلبهایشان، بازگشت به کار همکاران اخراجی و دیگر مطالباتشان هستند. از این مبارزات باید وسیعا حمایت کرد.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٨ مرداد۱۳۹۹، ٢٩ ژوئیه ۲۰۲۰

--


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com