جان این سه زندانی سیاسی در خطر است.“امیرحسین مرادی ، محمد رجبی، سعید تمجیدی”

کمپین نجات هوشمند علی پور
June 25, 2020

جان این سه زندانی سیاسی در خطر است.


“امیرحسین مرادی ، محمد رجبی، سعید تمجیدی”


« ‫⁧‫محمدرجبی‬⁩ ۲۵ ساله و ⁧‫سعیدتمجیدی‬⁩ ۲۷ ساله به ⁧‫ترکیه‬⁩ ⁧‫پناهنده‬⁩ شده بودند، اما پلیس این کشور هفتم دی ماه ۹۸ آنها را اخراج و به ایران ⁧‫دیپورت‬⁩ کرد. آنها پس از تحویل به ⁧‫ایران‬⁩، به ⁧‫زندان اوین‬⁩ مننقل شدند. تحت شکنجه های زیادی از آنان ⁧‫اعترافات اجباری‬⁩ گرفته بودند.‬»


دیوان عالی ایران حکم اعدام این سه زندانی سیاسی را که قبلا دولت ترکیه آنها را به ایران دیپورت کرده بود تایید کرده و با توجه به اهمیت این موضوع این حکم را بعدا تکذیب کرد. اما این کافی‌نیست و به هیچ عنوان به این حکومت که زندانیان را بدون برخورداری از یک محاکمه عادلانه، بصورت کاملا غیرانسانی در دادگاه های چند دقیقه ای به اعدام محکوم میکند و جای هیچ اعتمادی به این حکومت وجود ندارد.

بارها چنین پرونده هایی را کاملا مخفیانه و بدون اطلاع دادن به خانواده هایشان مجازات اعدام محکومین را به اجرا در آورده اند و نمونه اش همین چند روز‌ پیش و “تیرباران” زندانی سیاسی هدایت عبداللەپور بود.

مردم شریف و آزادیخواه و مدافعین حقوق بشر ، سازمان های سیاسی و فعالین سیاسی باید دست بکار شد و با تمام قدرت برای لغو مجازات اعدام، این عمل شنیع و وحشیانه دست به دست هم و یکصدا علیه این جنایات بایستیم.


از طرف کمپین نجات هوشمند علیپور همگام و همصدا با خانواده های این زندانیان برای نجات و لغو مجازات اعدام همه شما مخالفین علیه اعدام را فرا میخوانیم هرچه در توان داریم برای پایان دادن به احکام جنایتکارانه و ضدانسانی اعدام بکار بگیریم و مانع از اعدام این سه جوان و تمامی محکومین به اعدام شویم.

نه به اعدام ، زندانیان سیاسی فورا باید آزاد شوند.

کمپین نجات هوشمند علی پور

پنج شنبه ۵ تیرماه ۱۳۹۹, ٢٤ ژوئن ۲۰۲۰


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com