صدور احکام ظالمانه علیه کارگران آذرآب را محکوم می‌کنیم

سازمان فدائیان (اقلیت)
June 25, 2020

صدور احکام ظالمانه علیه کارگران آذرآب را محکوم می‌کنیم

۴۲ کارگر مبارز کارخانه آذرآب اراک توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به یک سال زندان، ۷۴ ضربه شلاق و یک ماه بیگاری (سه ساعت در روز) در راه‌آهن شهرستان اراک محکوم شدند.

 

این حکم ضد انسانی و ضد کارگری که توسط شعبه ۱۰۶ "دادگاه" کیفری اراک صادر شد، به دلیل اعتراضات برحق کارگران آذرآب در مهرماه سال گذشته است.

 

کارگران کارخانه آذرآب که در طول سالیان اخیر برای تحقق خواست‌های برحق خود بارها دست به اعتراض زده بودند، از ۱۴ مهرماه سال گذشته با خواست لغو خصوصی‌سازی، حل مشکل مالکیت شرکت، و در اعتراض به عدم پرداخت ۳ ماه دستمزد دست به اعتصاب و اعتراض زده بودند. کارگران که بعد از دو هفته هیچ پاسخی از سوی مقامات دولتی و کارفرمایی نگرفته بودند، در ادامه اعتراضات خود در روز ۲۸ مهر، ریل راه‌آهن شمال – جنوب را مسدود کرده و مانع رفت و آمد قطارها شدند.

 

پس از این اقدام برحق کارگران، نیروهای وحشی پلیس جمهوری اسلامی به صفوف کارگران یورش برده و ضمن ضرب و شتم آن‌ها، تا محوطه کارخانه به تعقیب کارگران ادامه داده و دست به تخریب خودروهای پرسنل شرکت و ساختمان شرکت زده و شیشه‌های ساختمان شرکت را نیز شکستند که تصاویر این هجوم وحشیانه در شبکه‌های اجتماعی در سطح وسیعی منتشر گردید که محکومیت قداره‌کشان جمهوری اسلامی را در نزد افکار عمومی به همراه آورد.

 

در این روز تعدادی از کارگران کارخانه آذرآب توسط پلیس وحشی جمهوری اسلامی دستگیر شدند. پلیس برای دستگیری کارگران حتا به بیمارستان یورش برد تا کارگران زخمی را دستگیر کند که کارگران بستری در حالی که زخم بر تن داشتند، مجبور به ترک بیمارستان شدند.

احکام ظالمانه علیه کارگران مبارز آذرآب، احکام طبقه سرمایه‌دار و دولت متعلق به آن‌ها علیه کارگران و برای تنبیه آن‌هاست، آن‌ها می‌خواهند این‌گونه کارگران را بترسانند و تحقیر کنند.

 

اما دشمنان طبقه کارگر باید بدانند که کارگران مبارز ایران برای رسیدن به خواست‌های برحق خود و برای دستیابی به یک زندگی انسانی برای طبقه کارگر با این گونه احکام ظالمانه نه تنها عقب نخواهند نشست، بلکه همین احکام به دلیلی برای اتحاد و گسترش مبارزه آن‌ها تبدیل خواهد شد.

این احکام ظالمانه نشان داد که پلیس و دستگاه قضایی و دیگر ارگان‌های سرکوب و بوروکراسی حاکم همگی در حفظ مناسبات ظالمانه حاکم هم دست بوده و تنها راه برای کارگران اتحاد طبقاتی و نیز اتحاد با دیگر زحمتکشان جامعه است.

کارگر متحد همه چیز، کارگر متفرق هیچ چیز.

 

سازمان فدائیان (اقلیت) صدور حکم زندان، شلاق و بیگاری علیه کارگران کارخانه آذرآب را شدیدا محکوم کرده و خواستار لغو فوری این احکام ظالمانه است.

 

سازمان فدائیان (اقلیت)، همه کارگران و نیروهای مترقی و آزادیخواه را به اعتراض نسبت به این احکام ظالمانه فرا خوانده و معتقد است تنها با وحدت و یکپارچگی طبقاتی و گسترش مبارزه می توان جمهوری اسلامی و طبقه سرمایه‌دار را به عقب‌نشینی وادار ساخت.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه داری

زنده باد آزادی- زنده باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

٤ تیرماه ۱۳۹۹

 

کار، نان، آزادی – حکومت شورایی

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com