تندیس لنین در آلمان

مطالب ترجمه شده
June 23, 2020

برپایی تندیس لنین، یک پیروزی برای سوسیالیسم، لنینیسم و ​​لنینیست‌های سراسر جهان است، زیراکه لنین نماد سوسیالیسم است، و سوسیالیسم کلید راه رهایی انسان‌ها ازیوغ وضعیت بحرانی اجتماعی و اقتصادی و سیاسی موجود- یعنی سرمایه داری و برده داری نوین است. بار دگر، برپایی تندیس لنین به عنوان نماد و قهرمان سوسیالیست‌ها یک پیروزی‌ست، زیراکه این امر درست در همان زمانی صورت می‌گیرد که درغرب، بویژه در آمریکا و انگلیس... مردم را مجسمه هایی را بزیر می‌کشند و نابود می‌سازند که نماد سرمایه‌داری و برده داری‌ست.

تندیس لنین در آلمان*

یورو نیوز

برگردان: آمادور نویدی

دادگاه آلمان نصب مجسمه لنین، رهبر اتحاد جماهیر شوروی را تأئيد کرد

درپی قیل و قال روی این‌که آیا باید به ساخت بنای یادبودی از رهبر اتحاد جماهیر شوروی اجازه داده شود یا خیر، دادگاهی در شهری درغرب آلمان، پاسخ مثبت داد که تندیس ولادیمیر لنین بناء گردد.

فرمانداری شهر گلزن کیرشن (۱) تلاش کرده بود که به خواست حزب مارکسیست- لنینیست آلمان (ام ال دی پی)(۲)اجازه ساخت و ساز ندهد، به این بهانه که احتمالا این مجسمه بر ظاهر و ویژگی ملک همسایه ها، یک ساختمان سه طبقه که قبلا بانک پس انداز بوده، تأثیر می‌گذارد.

دادگاه دولتی گلزن کیرشن (۳) این ادعا را رد کرد، و گفت: «اندازه مجسمه متوسط و با فاصله از ملک قرار دارد، بدین معنا که بر نمای ساختمان تأثیری ندارد».

این دادگاه جنبه های تاریخی و سیاسی لنین را دریافت، هم‌چنین با استناد به شهر، که تحت قانون حفاظت از بنای تاریخی، بی‌ربط است.

مجسمه‌های لنین در آلمان شرقی قدیم، زمانی‌که هنوز تحت حکومت اتحاد جماهیر شوروی بود، مرسوم و متداول بود، اما انتظار نمی‌رفت که در غرب دیده شود. لنین برای بسیاری از سوسیالیست‌ها و کمونیست‌ها یک قهرمان است، درحالی‌که آن‌هایی‌که در طرف دیگر طیف سیاسی قرار دارند، به ماهیت سرکوب‌گر رژیم اتحاد جماهیر شوروی، تحت حاکمیت لنین و جانشینان وی اشاره می‌کنند.

حزب مارکسیست- لنینیست آلمان، این تصمیم دادگاه را جشن گرفت، و در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام داشت: «چند هفته قبل از ۱۵ سالگی لنین، یک‌بار دیگر، ولادیمیر ایلیچ لنین یک پیروزی بزرگ کسب نمود».

دادگاه گفت: « احتمال دارد که تندیس لنین از ۱۴ ماه مارس برپا شود». و اضافه نمود که تجدیدنظر می‌تواند به دادگاه عالی دولتی برای دولت نورث راین- وستفالین(۴) فرستاده شود.

 

ویدئوی رونمایی از تندیس لنین در شهر گلزن کیرشن آلمان*:

Siavash Fadai

رونمایی از مجسمه ی لنین توسط حزب کمونیست لنینیسم MLPD

به ابتکار mlpd حزب مارکسیست لنیسنیت آلمان در شهر گلزن کیرشن با حضور 800 نفر و رعایت پروتکل های بهداشتی و با سخنرانی گابی فیشتنر دبیرکل و اشتفان انگل دبیر کل سابق حزب و نیز مهمانهایی از فرانسه و روسیه از مجسمه ی لنین در مقابل دفتر دائمی حزب رونمایی شد.

پیشتر برخی از احزاب آلمانی و یا اعضای شورای شهر وابسته به spd و cdu با نصب مجسمه ی لنین در این شهر مخالفت کرده بودند ولی با پیگیری وکلای حزب ،نهایتا دادگاه به سود Mlpd رای داده بود.

قرار بود که این مراسم در ماه فوریه برگزار شود ولی بعلت اپیدمی کرونا به تعویق افتاده بود.

در مخالفت با این مراسم،عده ی بسیار کمی از هواداران حزب راست افراطی Afd در نزدیکی مراسم تجمع کردند و شعار دادند ولی صدای آنها در مقابل شرکت کنندکان در مراسم بسیار ناچیز بود و اکثر اوقات ساکت و نظاره گر بودند.

#لنین

#انقلاب_اکتبر

 

لینک:

https://www.facebook.com/100000138648884/videos/4068623829818865/

 

برگردانده شده از:

Court approves statue of Soviet leader Lenin in Germany

 

By Euronews  •  last updated: 06/03/2020

 

https://www.euronews.com/2020/03/06/court-approves-statue-of-soviet-leader-lenin-in-germany?fbclid=IwAR2jww2eaSPVJgYCEjEoMMbZ-uFTnOAh6Ud_SqmUR4u51rSHqaDl0_BlGvY#spotim-launcher-widget

 

زیرنویس ها:

(۱)-

Gelsenkirchen

(۲)-

Marxist-Leninist Party of Germany (MLDP)

حزب مارکسیست- لنینیست آلمان (ام ال دی پی

(۳)-

 

No construction stop for Lenin's statue in Gelsenkirchen

https://www.vg-gelsenkirchen.nrw.de/behoerde/presse/pressemitteilungen/06_200305/index.php

(۴)-

دادگاه عالی دولتی برای دولت نورث راین- وستفالین

Higher Administrative Court for the State of North Rhine-Westphalia.

 

***

لنین نماد سوسیالیسم و سوسیالیسم کلید راه رهایی انسان‌ها ازیوغ سرمایه داری

آمادور نویدی

این یک پیروزی بزرگ برای سوسیالیست های جهان است! دنیایی که مبنی بر برابری انسان‌ها‌ست. سوسیالیسم، بار دیگر برتری خود را در برخورد با بیماری همه‌گیرکووید ۱۹ یا ویروس کرونا به رهبری کشورهای کوبا و چین – با انترناسیونالیسم درعمل ثابت نمود. سوسیالیسم موجود به میلیون ها نفر در سراسر جهان، از آسیا گرفته تا آفریقا، و حتی  به کشورهای اروپایی (ایتالیا و یونان)، کمک کرده و هنوز هم می‌کند، درحالی که کشورهای غربی وسایل پزشکی یک‌دیگر را به سرقت بردند و مرزهایشان بروی هم بستند- یک بی احترامی کامل به بشریت و حقوق اانسانی. و این داغ ننگی بر پیشانی سرمایه داری «متمدن» و به اصطلاح "دموکراسی" غربی است،  که دگر بار، عملا، حرص و آز و خشونت خود را نشان داد - دقیقاً برخلاف کشورهای سوسیالیستی که با از خودگذشتگی به کمک نیازمندان جهان شتافتند – این‌ست احترام به مقام، شأن و کرامت انسانی- و ما این را انترناسیونالیسم و همبستگی جهانی می خوانیم!

 و این درست در شرایطی‌ست که میلیون‌ها نفراز مردم جهان، علیه نژادپرستی – درهمبستگی با مردم آفریقایی تبارآمریکایی – و در پاسخ به قتل ناجوان‌مردانه یک مرد سیاه‌پوست به نام جورج فلوید توسط پلیس سفیدپوست و نژادپرست آمریکایی به پا خاستند- که در جلوی دوربین و در ملاء عام و با خون‌سردی تمام، جان یک انسان و هم‌وطن خودرا گرفت.

 برپایی تندیس لنین، یک پیروزی برای سوسیالیسم، لنینیسم و ​​لنینیست‌های سراسر جهان است، زیراکه لنین نماد سوسیالیسم است، و سوسیالیسم کلید راه رهایی انسان‌ها ازیوغ وضعیت بحرانی اجتماعی و اقتصادی و سیاسی موجود- یعنی سرمایه داری و برده داری نوین است. بار دگر، برپایی تندیس لنین به عنوان نماد و قهرمان سوسیالیست‌ها یک پیروزی‌ست، زیراکه این امر درست در همان زمانی صورت می‌گیرد که درغرب، بویژه در آمریکا و انگلیس... مردم را مجسمه هایی را بزیر می‌کشند و نابود می‌سازند که نماد سرمایه داری و برده داری‌ست.

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com