سرنوشت شوم زنان میهنم ایران!

سحر افشین
June 22, 2020

سرنوشت شوم زنان میهنم ایران!

دوباره خبر آزار و کشتن و سر بریدن زنهای ایرانی در صدر اخبار آمد :
خبرها همه گویای حقیقتی است تلخ .......
ثبت بیش از 85 هزار همسر آزاری در ایران
آسیه پناهی 61 ساله در جریان تخریب منازل شهرک فدک در کرمانشاه جان باخت
زن بیست و پنج ساله توسط پدرش کشته شد
ورود زنان به گود زورخانه ها ممنوع شد
وقوع قتل ناموسی در آبادان. برادری ،خواهر خود را سلاخی کرد......
گناه است که زن آفریده شده ایم؟ گناه است که فقط عشق و محبت نثار فرزند و همسران خود کرده ایم ؟چطور دست به قتل کسی می زنید که بهشت زیر پایش است؟
به کدامین گناه ظریف ترین و لطیف ترین موجود دنیا را سرکوب میکنید ؟لگد مال میکنید ؟و میکشید؟
اما نه ،گناه ما زن بودن ما نیست .گناه ما زنها این است که در ایران بدنیا آمده ایم. سرزمینی که همه حق ها با مردان است حتی حق کشتن.......سرزمینی که زن و بچه را مال و برده مرد میداند .چه برسر مردهای این سرزمین آمده که غیرت را فقط برای خواهر و مادر خودشان میدانند.
و خدا میداند همین شوهرهای و برادران غیرتمند تا کنون با چندین نفر رابطه داشته اند ولی حق زندگی را از آن خود میدانند به این دلیل که مرد هستند. همین مردها قبل از اینکه دست به کشتن خواهر و یا همسر خود بزنند با وکیل مشورت میکنند و یا به تحقیق کتاب قانون اساسی می پردازند تا ببینند چه جرمی در انتظار آنهاست .و زمانی دست به قتل میزنند که مطمئن باشند طبق قانون اساسی اعدام نمیشوند .به همین دلیل با دل شیر دست به کشتن عزیزانشان میزنند .
این روابط نابرابر قدرت در جامعه است که امکان کنترل را برای نظم مسلط فراهم میکند. نظمی که دائما مردان را برای اعمال خشونت تشویق میکند و زنان را وادار میکند تا خشونت را تحمل کنند.
این خشونت از دهان خیلی ها ازجمله سیاست مداران و سلبریتی های هنری بیرون می آید و قوانین مربوط به ان در مجلس تصویب می شود و درنهایت خشونت خانگی به یکی از مهم ترین فلاکت های بشری تبدیل می شود. دلهره ای که در شبکه های اجتماعی پس از عمومی شدن اخبار اینچنینی با اخبار قتل رومینا ،به دل زنان و دختران می افتد گواهی ست بر اینکه دختران در جامعه ای با چه میزان خشونتی زندگی میکنند.
نابود باد اندیشه ای که خود را صاحب اختیار هر چیزی میداند حتی جان دیگران !

سحر افشین
2020.06.21


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com