دومین سالگرد بازداشت خودسرانه‌ی نسرین ستوده، وکیل حقوق بشری

جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران
June 13, 2020

دومین سالگرد بازداشت خودسرانه‌ی نسرین ستوده، وکیل حقوق بشری


این مطلب در فیس‌بوک:ـ

https://facebook.com/lddhi.fidh/posts/2988870311150217

مدافعان حقوق بشر نباید حتی یک روز در زندان باشند.

برنامه‌ی نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر در ادامه‌ی کارزار آزادی مدافعان حقوق بشر در سراسر جهان (#ForFreedom)

، بار دیگر توجه همگان را به وضعیت خانم نسرین ستوده، وکیل حقوق بشری، جلب می‌کند که از تاریخ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ در ایران در بازداشت خودسرانه به سر می‌برد و حکم‌های زندان در مجموع به مدت ۳۸.۵ سال را می‌گذراند.

برای دریافت اطلاعات درباره‌ی این کارزار و دیگر مدافعان حقوق بشر زندانی (از جمله خانم نرگس محمدی) و اقدام برای آزادی آنها به این صفحه بروید:ـ

http://en.freedom-defenders.org/

خانم نسرین ستوده از تاریخ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ در ایران در بازداشت خودسرانه به سر می‌برد و حکم‌های زندان در مجموع به مدت ۳۸.۵ سال را می‌گذراند.

خانم نسرین ستوده وکیل سرشناس حقوق بشری، برنده‌ی جایزه‌ی زاخاروف پارلمان اروپا در سال ۲۰۱۲ و چهره‌ی مهمی در مبارزه به‌خاطر حقوق بشر در ایران است.

نیروهای امنیتی در روز ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ خانم نسرین ستوده را در خانه‌ی او در تهران دستگیر و به زندان اوین پایتخت منتقل کردند. آنها در پی دستگیری، حکم جلبی را به او نشان دادند و گفتند که برای گذراندن حکم پنج سال زندان دستگیر می‌شود. حکم مذکور به صورت غیابی در تاریخ ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ صادر شده بود. آنها حکم دادگاه در مورد این محکومیت را به خانم نسرین ستوده نشان ندادند و او پیش از دستگیری از محکومیت یا حکم زندان مطلع نشده بود که نقض موازین داخلی و بین المللی محاکمه‌ی عادلانه است. خانم ستوده به این حکم اعتراض کرد.

متن کامل فارسی:ـ

https://


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com