بیانیه در رابطه با پرونده سازی مجدد علیه اسماعیل عبدی

اتحادیه آزاد کارگران ایران
May 15, 2020

بیانیه اتحادیه آزاد کارگران ایران در رابطه با پرونده سازی مجدد علیه اسماعیل عبدی


اسماعیل عبدی معلم زندانی و دبیرکل پیشین کانون صنفی معلمان ایران در حالیکه تنها چند ماه به پایان دوران حبس شش ساله اش باقی مانده بود و بخاطر شرایط بحرانی بیماری کرونا در اسفندماه به مرخصی آمد و مشمول بخشنامه آزادی زودهنگام میشد در اقدامی عجیب و عجولانه توسط قوه قضائیه به زندان اوین برگردانده شد و با یک پرونده سازی جدید و دستاویز قرار دادن یک پرونده قدیمی و مختومه، حکم ده سال زندان دیگر را به این معلم زندانی ابلاع کردند.


این اقدام که قطعاً از سوی نهادهای امنیتی و قوه قضائیه طراحی شده است تا مانع از آزادی وی پس از پایان دوران حبس شش ساله شوند. مشابه چنین برخوردی را کمی پیشتر در رابطه با جعفر عظیم زاده رئیس هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران شاهد بودیم. جعفر عظیم زاده نیز باوجود خطر جدی بیماری کرونا و شمولیت وی از آزادی زودهنگام مطابق بخشنامه های اسفندماه، نه تنها آزاد نگردید بلکه در یک اقدام ضدکارگری وی را با یک پرونده سازی جدید روبرو کردند. این عمل علیه فعالین صنفی قطعاً بر بستر یک سیاست سرکوب در تقابل با کل جنبشهای صنفی و مطالبه گرانه صورت میگیرد.

اخراج و عدم آزادی محمد حبیبی و به زندان برگراندن محمود بهشتی و دستگیری و پرونده سازی علیه تعداد دیگری از معلمان و نیز احضار ناهید خداجو، شاپور احسانی راد و نسرین جوادی از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران و افزایش فشارها بر کارگران و مزدبگیران نشان از این دارد که حاکمیت علیه فعالین صنفی و مطالباتی شمشیر را از رو بسته است.


حکم ۱۶ سال زندان علیه یک معلم فقط به جرم حق خواهی و پیگیری مطالبات صنفی تنها میتواند از سوی سیستمی صادر شود که ماهیت اش را بر ضدیت و سرکوب جامعه استوار کرده است.


به بند کشیدن کارگران و معلمان و سایر مزدبگیران در حالی صورت میگیرد که اختلاسگران و غارتگران ثروتهای جامعه آزادانه به رانتخواری و چپاول مشغول اند و اگر در بازیهایی نمایشی دادگاهی شوند با کمترین احکام روبرو خواهند شد. بسیاری از این غارتگران با اختلاسهای چندین میلیاردی باوجود احکام زندان هم اکنون آزادند.


در شرایطی که کل جامعه را با فقر و فلاکت عمومی روبرو کرده اند و روزبروز بر مشکلات و گرفتاری های مردم میافزایند و با تعرض همه جانبه به کار و معیشت جامعه به بیشترین میزان استثمار و نابرابری دست زده اند، درمقابل هرگونه فعالیت صنفی و مطالبه گری کارگران و مزدبگیران بیشترین سرکوبگری ها را انجام میدهند.

در سالهای اخیر و بدنبال خیزشهای توده ای و عظیم مردمی علیه فقر و فلاکت، حاکمیت خوب فهمیده است که دیگر نمیتواند درمقابل این همه اعتراض و تنفر عمومی ایستادگی نماید و بعنوان آخرین راهکار برای کاهش شدت خیزشهای مردمی به دستگیری و زندانی کردن فعالین و رهبران مؤثر جنبشهای اعتراضی و اجتماعی اقدام میورزد و از تمام راههای ضد اجتماعی و غیرقانونی استفاده مینماید تا فعالیتهای صنفی را با اتهامات امنیتی روبرو کند و اجازه ندهد کارگران و مزدبگیران زندانی آزاد گردند.

در ادامه این میزان از تحمیل فقر و گرسنگی و بیحقوقی به مردم قطعاً یک جامعه هشتاد میلیونی نمیتواند ساکت بنشیند و در آینده نزدیک شاهد اوج گیری دوباره تلاطمات عظیم اجتماعی خواهیم بود.


اتحادیه آزاد کارگران ایران صدور حکم ده سال زندان مجدد برای اسماعیل عبدی را به شدت محکوم مینماید و خواستار خاتمه بخشیدن به پرونده سازی علیه وی و جعفر عظیم زاده و دیگر فعالین صنفی و اجتماعی و آزادی تمامی کارگران و معلمان است. همچنین تمامی کارگران و معلمان را فرامیخوانیم که متحدانه علیه صدور احکام و زندانی کردن فعالین صنفی به هر طریق ممکن دست به اعتراض بزنند.


اتحادیه آزاد کارگران ایران. ۲۶ اردیبهشت ۹۹

@ettehad


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com