در باره اعدامهای اخیر

حزب حکمتیست
April 29, 2020


اعلامیه حزب حکمتیست

در باره اعدامهای اخیر

جمهوری اسلامی بدستور رئیسی جلاد و بدنبال شورش در زندانها، اعدام زندانیان را سرعت بخشیده است.

صبح امروز سه شنبه نهم اردیبهشت سه زندانی در زندانهای ارومیه و سنندج اعدام شدند. "زرار پیغامی" ۵۳ ساله اهل اشنویه، "یاسر رسولی" ٣٣ سالە اهل بوکان، در زندان ارومیه و "فایق شریفی" اهل دیواندره در زندان سنندج اعدام شدند. همینطور امروز سه شنبه نهم اردیبهشت "مهدی رمضانی" اهل شهرستان سنقر در زندان کرمانشاه اعدام شد. این پنجمین اجرای حکم اعدام در زندان مرکزی کرمانشاه در چند روز گذشته است. 

روز دوشنبە هشتم اردیبهشت "کیوان مرادی" ۲۸ ساله اهل دهگلان در زندان مرکزی سنندج اعدام شد. روز پنجشنبه چهارم اردیبهشت "شهرام بایگان" که در جریان شورش زندانیان زندان تبریز مجروح شده بود، در زندان تبریز اعدام شد. روز چهارشنبه سوم اردیبهشت سه زندانی بنامهای "علی شیخان"، "مجتبی حائری" و "جمال جعفری ‌نسب" در زندان دستگرد اصفهان اعدام شدند.

به اینها باید اعدام زندانی سیاسی مصطفی سلیمی و قتل خاموش زندانیان در اثر بیماری کرونا را اضافه کرد. جان زندانیان سیاسی در خطر است. بیماری کرونا در زندان فشافویه تهران و زندانهای دیگر ایران یک تهدید جدی برای کشتار زندانیان است. این اعدامها جوابی به شورش در زندانها است، تلاشی برای ارعاب جامعه است، هدفش پیام دادن به جامعه مبتلا به بیماری و بیکاری و فلاکت اقتصادی است که دورنما و پتانسیل تلاطمات اجتماعی و شورش علیه فقر و بیکاری در آن زبانه میکشد. 

حزب کمونیست کارگری - حکمتیست این تمهیدات ورشکسته حکومتی و این قتلهای عامدانه و آگاهانه جمهوری اسلامی را قویا محکوم میکند و کارگران و مردم آزادیخواه را به گسترش تلاش برای آزادی فوری زندانیان سیاسی و کلیه زندانیان عادی تا رفع مخاطره بیماری کرونا فرامیخواند.

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری- حکمتیست

٩ اردیبهشت ١٣٩٩ – ٢٨ آوریل ٢٠٢٠


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com