تومار امضا ... تلاش برای تعطیل کردن زندانها وظیفه همه ما است!/ کارزار زندانیان را آزادی کنید

اطلاعيه
April 15, 2020


تومار امضا

تلاش برای تعطیل کردن زندانها وظیفه همه ما است!
جان زندانیان در خطر است باید نجاتشان داد!
سایه ویروس کرونا، بالای سر همه مردم است، اما زندانیان در همه جا بسیار بیشتر از همه در خطر هستند و در ایران تحت حاکمیت ویروس جمهوری اسلامی و ویروس کرونا هردو میخواهند عزیزان ما را قربانی کنند. زندانیان هیچ امکاناتی در دفاع از خود و مصون ماندن در مقابل این شرایط سخت را ندارند. تنها امیدشان این است که ما در بیرون زندان کاری بکنیم و جانشان را نجات بدهیم.
کارزار برای آزادی زندانیان از این واقعیت نگران کننده آغاز کرد و صدای زندانیان در بند شد. ما این کارزار را شروع کردیم و در مدتی کوتاهی خوشبختانه مورد استقبال همه مردم و همچنین خود زندانیان قرار گرفته و صدها پیام حمایت از زندانیان و حامیان آنها را دریافت کردیم. طیف وسیعی از فعالین، خانواده زندانیان و مردم آزادیخواه این کارزار را ازآن خود کردند و پیش بردند.
اما هنوز جان زندانیان در خطر است. طىق اخبار منتشر شده تعداد زیادی از عزیزان زندانی به ویروس کرونا مبتلا شده اند. ترس از گسترش این ویروس کشنده در زندانها باعث شد زندانیان دست به شورش بزنند و درچند زندان معترضین مورد حمله جانیان اسلامی قرار گرفتند و جان باختند.
جمهوری اسلامی بجای در اختیار گذاشتن امکانات بهداشتی و درمانی و تغذیه مناسب فشار بر زندانیان را بیشتر کرده است. برای مثال زندان فشافویه فقط دو ساعت در روز آب دارد. زندان سپیدار فقط چهار ساعت، حتی آب اشامیدنی در اختیار زندانی قرار نمیگیرد و زندانی باید آب بخرد. بیشترین فضای امنیتی را در زندان سقز و دیگر زندانها ایجاد کرده اند تا روحیه زندانی را درهم بشکنند. زندان زنان در ارومیه مجبور به اعتصاب غذا شده اند. و....
در چنین شرایطی لازم است همه انسانهای آزادیخواه و برابری طلب همه وجدانهای بیدار، همه احزاب و سازمانها و کارزارها و کمیته های مدافع و حامی زندانیان، در یک اقدام قدرتمند و هماهنگ تلاش کنیم جان عزیزانمان را نجات بدهیم. اولین قدمها برای این اقدام هماهنگ میتواند تشدید فشارهای بین المللی علیه جمهوری اسلامی با خواست آزادی زندانیان باشد. جان زندانیان را از مرگ نجات دهیم!
نگذاریم زندانها تبدیل به قتگاه زندانیان بشود. کارزار نجات جان زندانیان از همه شما آزادیخواهان میخواهد با امضای این متن خواهان آزادی زندانیان بشوید.
شعار و مطالبه همه ما این است: زندانیان را آزاد کنید جانشان در خطر است. زندانها را تا غلبه بر

ویروس کرونا، تعطیل کنید!

@azadeshankonid

https://t.me/Azadeshan_konid

#کارزار_زندانیان_را_آزادی_کنید_جانشان_در_خطر_جدی_است


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com