بیانیه تشکلها و گروه های کارگری، فعالین کارگری دفاع از حقوق کودکان در مورد شورش در زندانها و فرار زندانیان به خاطر نجات جان خود

بيانيه
April 01, 2020

بیانیه تشکلها و گروه های کارگری، فعالین کارگری دفاع از حقوق کودکان در مورد شورش در زندانها و فرار زندانیان به خاطر نجات جان خود


وضعیت زندانها در سراسر ایران خطرناک است و جان صدها هزار زندانی به خاطر ورود ویروس کرونا به داخل زندانها در خطر جدی می باشد .

سران حکومت عامدانه هیچ اقدامی برای ممانعت از سرایت ویروس کرونا به داخل کشور را به عمل نیاورند و آگاهانه اقدام  به پنهانکاری و دروغگویی کردند تا اینک به یک فاجعه انسانی در سطح جامعه تبدیل گردیده است.  در مورد زندانیان نیز همان سیاست را پیشه کرده و کمر به کشتار آنان بسته اند.

زندانیان برای نجات جان خود تاکنون در زندانهای خرم آباد، الیگودرز، سقز، مهاباد، شیراز و اهواز دست به شورش زده و درب زندانها را شکسته و فرار کرده اند. در جریان این شورش ها و فرار از زندانها، سرکوبگران بی رحمانه با شلیک مستقیم گلوله، تعدادی از زندانیان را به قتل رسانده و ده ها نفر  نیز زخمی کر اند.

سرکوب و کشتار زندانیان عاصی و شورشی باید وسیعا محکوم گردد و آزادی زندانیان در این شرایط باید به یک خواست سراسری تبدیل شود.

به خطر انداختن جان انسانها، چه کسانی که در جامعه آزاد هستند و چه کسانی که به هر دلیلی مجرم و یا متهم شناخته شده اند، از طرف هر دولت و هر حکومتی، اقدامی ضد انسانی است و باید به آن اعتراض کرد.

شورش و فرار زندانیان برای نجات جان خود، یک واکنش کاملا طبیعی و به حق و بجاست. همچنانکه عکس العمل هر انسان دیگری و هر موجود زنده دیگری در مواجهه با خطر، فرار و دوری از آن است.

باید خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط زندانیان سیاسی و مرخصی زندانیان جرائم عادی تا پایان بحران کرونا در جامعه شویم.

 از حق حیات زندانیان دفاع کنیم.


1-انجمن صنفي کارگران برق و فلزکار کرمانشاه

2-تشکل برای کودکان

3-گروهی از خبازان مریوان

4-گروهی از فعالین کارگری سنندج


فعالین کارگری:

محمود صالحی

یدی صمدی


13فروردین99


@anjomanbfk

https://t.me/AnjomanBFK


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com