اعتراضات در زندانها گسترش می یابد

حزب كمونيست كارگرى ايران
March 27, 2020

اعتراضات در زندانها گسترش می یابد

شورش در زندان تبریز

 

در پی شورش در زندان های پارسیلون خرم آباد، الیگودرز و اعتراضات در زندانهای تهران بزرگ و اوین و ارومیه از دیروز ۶ فروردین زندانیان زندان مرکزی تبریز نیز به اعتراض برخاستند. روز ۶ فروردین زندانیان از تحویل غذا خوددداری کردند و امروز با آتش زدن پتوهای خود دست به شورش زدند. گارد زندان در مقابل زندانیان بی دفاعی که خواست مشروعی دارند دست به جنایت دیگری زد و مستقیما به زندانیان شلیک کرد و تعدادی را مجروح کرد. زندانیان به ادامه بازداشت خود بویژه با توجه به شیوع کرونا اعتراض دارند.

 

گفته میشود که حدود ۸۰۰ زندانی در بندهای ۷ و ۹ زندان مرکزی تبریز نگهداری میشوند. طبق گزارش شبکه حقوق بشر کردستان حداقل ۷ نفر از زندانیان در اثر این حمله وحشیانه مجروح شده اند.

 

جمهوری اسلامی حکومت جنایت و آدمکشی است. بجای آزادی زندانیان و جلوگیری از فاجعه ای که زندانیان با شیوع کرونا با آن روبرو هستند، به آنها شلیک میکند. اقدام جنایتکاران جمهوری اسلامی باید مورد اعتراض نه تنها خانواده زندانیان بلکه همه مردم و کلیه نهادهای بین المللی قرار گیرد. کرونا در زندانها شروع به شیوع پیدا کرده و طبق خبری که امروز به ما رسیده دو نفر در زندان اصفهان بدلیل ابتلا به کرونا جانشان را از دست داده اند. حزب کمونیست کارگری حکومت آدمکشان و مفتخوران اسلامی را شدیدا محکوم میکند و کلیه خانواده ها، تشکلهای مردمی و کلیه مردم آزادیخواه را به اعتراض علیه جنایت حکومت فرامیخواند. قبل از اینکه شیوع کرونا در زندانها به فاجعه تبدیل شود باید در زندانها باز شود و کلیه زندانیان از زندانها مرخص شوند.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۷ فروردین ۱۳۹۹، ۲۶ مارس ۲۰۲۰
--

+++

بیماری کرونا- اطلاعیه شماره ٢٣

 

فرار دسته جمعی زندانیان از زندان سقز

اعتراضات در زندانها گسترش می یابد

 

امروز هشتم فروردین ماه زندانیان در زندان سقز برای نجات جان خود از هیولای کرونا بطور دسته جمعی اززندان فرار کردند. آزاد نکردن زندانیان یک جنایت آشکار است و زندانیان با شورش خود و با عمل مستقیم خود وارد  عمل شده و تلاش میکنند خود را از فاجعه نجات دهند. اعتراضات در زندانها گسترش می یابد. در اطلاعیه خبری روز گذشته خبر شورش در زندان تبریز را انتشار دادیم. گفته میشود در درگیری زندانیان با گاردهای حکومت در تبریز یک نفر کشته شده و تعدادی از زندانیان موفق به فرار از زندان شده اند. اکنون در شرایطی شاهد فرار دسته جمعی زندانیان از زندان سقز هستیم که قبل از آن شاهد شورش زندانیان در پارسیلون خرم آباد، الیگودرز و اعتراضات در زندانهای تهران بزرگ و اوین و  ارومیه بوده ایم. 

 

جمهوری اسلامی عامل شیوع کرونا و تبدیل آن به فاجعه ای انسانی در سطح جامعه و در زندانهاست. هم اکنون فاجعه ای در زندانها در جریان است و بیماری در زندانهای شیوع یافته است. آخرین خبر ها حاکی از مرگ ٦ زندانی در زندان تهران بزرگ است. بنا بر خبرها روز گذشته نیز دو نفر از زندانیان در اصفهان به دلیل ابتلاء به بیماری کرونا جان خود را از دست دادند. زندانیان در سلولهای تنگ و تاریک و با تراکم بالا و بدون امکانات درمانی و بهداشتی نگهداری میشوند تا قربانی بیماری مهلک کرونا شوند و حق دارند دست به شورش و فرار بزنند.

حزب کمونیست کارگری آزاد نکردن همه زندانیان توسط رژیم اسلامی را یک جنایت آشکار میداند و کلیه مردم آزادیخواه را به اعتراض علیه جانیان اسلامی و دفاع از زندانیان فرامیخواند. قبل از اینکه شیوع کرونا در زندانها بیش از این گسترش یابد باید در زندانها باز شود و کلیه زندانیان از زندانها مرخص شوند.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۷ فروردین ۱۳۹۹، ۲۶ مارس ۲۰۲۰
--


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com