آزادی بی قید و شرط کلیه زندانیان در ایران یک خواست فوری‌ و همگانی است

هەژار علی پور
March 25, 2020

آزادی بی قید و شرط کلیه زندانیان در ایران یک خواست فوری‌ و همگانی است


امیدوارم که هرچه زودتر‌ مردم ایران و جهان از شر ویروس کرونا⁩ و جمهوری اسلامی⁩ برای همیشه خلاص شوند. نه دعا، نه خدا و نه هیچ مقدسات و خرافه ای نمی تواند در مقابل کرونا کاری کنند. حتی علم هم تا به امروز از‌ عهده آن برنیامده چون در‌ انحصار سرمایه دارن و قدرتهای ارتجاعی سرمایه است و فعلا در حال جدال بر سر تصاحب دارو و کمپانی هایی که در حال انجام آزمایشات و تهیه این دارو و واکسن برای ویروس کرونا هستند و جان مردم در گرو رقابت سود و سرمایه دولت هاست.

 

به طوری که حتی نمی توانند امکانات اولیه و فوری‌ چون ماسک ، مواد ضدعفونی کننده، شوینده و دستکش های‌ حفاظتی برای بیماران، پرسنل پزشکی و سایر شهروندانشان را در همین غرب و قلب سرمایه داری و دمکراسی به اصطلاح خودشان فراهم کنند. در‌حالیکه وضعیت جهان بحرانی و نگران کننده است کمپانی های بزرگ تهیه و تولید این لوازم و ادوات پزشکی-درمانی هم از کار افتاده اند. این چه سرنوشتی هست که به جان بشریت افتاده؟

چه بازی‌ و سیاستی است که سردمداران سرمایه و دموکراسی کذائی و پوشالی قادر به حفظ و نجات جان انسان ها با کمترین هزینه ممکن نیستند اما در عوض در ثروت اندوزی و سرمایه گذاری روی سلاح های کشتار جمعی و ساپورت و هزینه کردن برای نیروهای جنایتکاران حافظ منافع شان در سرکوب توده های مردم هیچ کم و کاستی نگذاشته اند ؟

 

آیا واقعا این جانوران نباید گورشان را کم کنند، آیا وقتش نرسیده این سیستم ضد تمدن و بشریت، ضد آزادیخواهی و برابری طلبی را از قاعده برچید؟ همانطور که همین الان در بسیار‌ی از‌ سوشیال مدیاها و کانال های خود سرمایه داری چهره ها و اشخاص با تفکرات و گرایشهای متفاوت سیاسی و اجتماعی  "سوسیالیسم" ، نیاز ‌مبرم و اساسی امروز انسان را به بحث و گفتگو گذاشته وسیستم شکست خورده "سرمایه داری" را بوسیله آن با چالش روبرو ساخته و در همه جا سوسیالیسم را زمزمه می‌کنند، که تنها نجات دهنده بشریت از این بن بست هاست.

آیا این عرصه دوره ای‌ نیست که سوسیالیسم برای نجات انسان ها قد علم کرده و دنیایی بهتر، مدرن تر و شکوهمند که شایسته همگان است را مدون سازد و جهان از شر همه این ویروس ها و انگلهای مسبب این بحرانها رهایی بخشد؟

در‌ ایران وضعیت بمراتب وحشتناک تر‌ است و این بحران بیشترین صدمات و تبعاتش را متوجه قشر کارگر و زحمتکش و فرودستان آن جامعه کرده در شرایطی که هیچگونه امنیت سلامتی و شغلی وجود ندارد و جامعه ای که توسط یک مشت گانگستر رو‌به نابودی کشیده شده، از تمامی امکانات رفاهی و بهداشت و سلامت محروم مانده اند، کارگران و طبقه محروم و زیر خط فقری که روزانه به نان شب خود محتاج هستند چطور‌ می‌توانند قرنطینه شوند و برای تهیه ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده اقدام کنند؟ با کدام پول؟ آیا این تراژدی نیست؟

زندانیان سیاسی‌ در ‌زندانها که در‌بدترین شرایط و وحشتی که سایه افکنده بر‌جان و سلامت آنها چطور می‌توانند از خطر ابتلای به ویروس کرونا در امان باشند؟ بطوریکه طی روزها و هفته های گذشته شمار‌ زیادی حتی از خود مسئولان داخل ‌زندانها، زندانبان‌ها و مهمتر از همه شمار زیادی از‌خود زندانیان در ایران به ویروس‌آلوده شده اند و مقامات و مسئولین جمهوری اسلامی کماکان از مرخصی اجباری و آزاد کردن زندانیان حتی بطور موقت ممانعت می‌کنند و به این ترتیب زندانیان را به کام مرگ میفرستند.

وظیفه انسانی همه است تا به این رفتار ضد انسانی حکومت در قبال جان زندانیان به مقامات این رژیم اخطار دهند و با اعتراض و فشار به جمهوری اسلامی بخواهیم فورا و بدون معطلی کلیه زندانیان سیاسی و هر زندانی که در زندان های جمهوری اسلامی است را آزاد کنند. خانواده ها باید قدم اول را برداشته و با تجمعات اعتراضی خود در مقابل زندان و مراکز حکومتی فورا مقامات جمهوری اسلامی را مجبور کنند عزیزانشان را آزاد و در آغوش خانواده هایشان این روزها را در قرنطینه بمانند تا از خطر گرفتاری و مبتلا شدن به ویروس کرونا در امنیت و سلامت کامل باشند.

آزادی بی قید و شرط کلیه زندانیان در ایران یک خواست فوری‌ و همگانی است. فورا آزادشان کنید!

هه ژار علی پور

سه شنبه ۲۴ مارس ۲۰۲۰


 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com