چگونه انقلاب با مراقبت‌های بهداشتی، ازجمله بیماری همه‌گیر، برخورد می‌کند

مطالب ترجمه شده
March 22, 2020

چگونه انقلاب با مراقبت‌های بهداشتی، ازجمله بیماری همه‌گیر، برخورد می‌کند

گزیده‌ای از قانون اساسی برای جمهوری سوسیالیستی نوین در آمریکای شمالی

۱۶ مارس ۲۰۲۰ | revcom.us

موارد زیر از ماده ۱، بخش ۲ قانون اساسی برای جمهوری سوسیالیستی نوین در آمریکای شمالی، که توسط باب آواکیان تألیف و نوشته شده است. (قانون اساسی در اینجا با فرمت PDF به زبان انگلیسی در دسترس است.). (این قانون اساسی در سال ۲۰۱۰ به تصویب کمیته مرکزی حزب کمونیست انقلابی آمریکا رسیده است.-م)

 

ب. بهداشت و درمان پزشکی[1].

۱. هدف جمهوری سوسیالیستی نوین در آمریکای شمالی با توجه به بهداشت و درمان پزشکی ترویج و ارتقاع سلامتی همه‌جانبه و رفاه مردم است و یکی از بعدهای مهم این امر، در دسترس قرار دادن مراقبت‌های پزشکی با هزینه کم و درنهایت بدون هزینه(مجانی) به همه افراد جامعه به‌عنوان یک کلیت و تکامل مداوم و بهبود این مراقبت پزشکی می‌باشد. دولت این جمهوری همچنین اطمینان حاصل می‌کند که نیازهای غذایی و تغذیه مردم تامین شود.

برای جلوگیری از امکان بروز و همه‌گیر شدن بیماری‌ها تا بیشترین حد ممکن تحقیقات و کارهای دیگری انجام خواهد شد، و زمانیکه جلوگیری از بروز چنان بیماری  و شیوع همه‌گیرش امکان پذیر نباشد با اتکا به کارهای پژوهشی(تحقیقی)، به شناسایی و معالجه مؤثر در سریع‌ترین زمان از وقوع چنان بیماری‌ می‌پردازد.

 

۲. مطابق با این جهت‌گیری کلی، درعین‌حال که توجه لازم به معالجه بیماری ازجمله درمان بسیار تخصصی و تحقیقات پزشکی (و در این راستا اصول اساسی که در بالا با توجه به علم و تلاش علمی موردبحث قرارگرفته است) مورد استفاده قرار خواهد گرفت، تأكيد بر پيشگيري از بيماری، از طريق ارتقاء تغذيه و ورزش سالم و نيز ساير روش‌ها، در تشخيص و درمان زودهنگام بيماري تا حد ممكن انجام خواهد شد.

 

۳. در ارتباط با پیروی از یک رویکرد علمی و همچنین جهت‌گیری انترناسیونالیستی، تحقیق و تکامل و دستاوردهای( تحولات) عملی در حوزۀ پزشکی باید با افراد درگیر در این حوزه (و حوزه‌های مرتبط) در نقاط دیگر جهان  تا حداکثر امکان به اشتراک گذاشته شود و همکاری درزمینه‌های شناسایی، مبارزه با و جلوگیری از شیوع بیماری‌ها و بیماری‌های همه‌گیر(مسری) همچنین در معالجه بیماری و تکامل همه‌جانبه علم پزشکی و کاربردهای عملی آن در سراسر جهان ارتقا یابد.

 

۴- جهت‌گیری خدمت به خلق تبلیغ و ترویج شده و به مثابه یک الگو برای متخصصین و دیگر کارکنان حوزۀ پزشکی تعیین خواهد شد. در درمان بیماری و سایر جنبه‌های پزشکی، حساسیت و همچنین تجربه و دانش بیماران و به‌طور گسترده مردم و به‌عنوان یک نیاز اساسی و یک منبع اساسی در پراتیک(اجرا کردن) پزشکی و تکامل و کاربرد علم پزشکی در نظر گرفته شود.

پایان مطلب

 

ترجمه توسط:

گروه کمونیست‌های انقلابی سنتز نوین کمونیسم در ایران

یکشنبه، ۳ فروردین ۱۳۹۹

توضیح ضروری: این ۴ نکته اصول اساسی جهت‌گیری و سیاست راهبردی گروه ما در برخورد به بهداشت و درمان پزشکی برای ساختن جامعه جمهوری سوسیالیستی نوین در ایران است.

[1] -  درمان پزشکی یا علم طب عمومی يا پراتیک تشخيص، درمان و پيشگيري از بيماري است که عمل جراحي بخشی از این علم طب عمومی نیست. عمل جراحي تخصص خاص خویش را می طلبد.


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com