اخبار و گزارشات کارگری ٢٦ اسفند ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
March 16, 2020

اخبار و گزارشات کارگری ٢٦ اسفند ماه ١٣٩٨

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

- اعتصاب و تجمع دوباره کارگران شهرداری منطقه 3 بندرعباس در اعتراض به عدم پرداخت3  ماه حقوق و عیدی و توخالی درآمدن وعده شهردار

- اعتصاب وتجمع کارگران فضای سبز شهرداری منطقه 8اهواز دراعتراض به عدم پرداخت 4 ماه حقوق وعیدی مقابل استانداری خوزستان

- اعتصاب وتجمع کارگران بخش تنظیف شهرداری سقز دراعتراض به عدم پرداخت حقوق ومطالبات دیگر

- کارگران شهرداری مریوان علاوه برکرونا باید با عدم پرداخت 5ماه حقوق،عیدی ومطالبات دیگرهم دست و پنجه نرم کنند

- بیانیه شورای اتحادیه‌های جهانی درباره اقدامات فوری  وگسترده دولت ها و کارفرمایان در رابطه با بحران COVID -19

- کارگران وزحمتکشان دراین روزهای کرونایی مشغول کار وسران حکومت دنبال سوراخ موش

- حال وروزتاکسیرانان: کاهش بی سابقه درآمد وخطرابتلا به کرونا

- کانون نویسندگان ایران:فریبرز رئیس‌دانا درگذشت

- پیام تسلیت محمدحبیبی معلم زندانی به مناسبت درگذشت دکتر فریبرز رییس دانا

- ابتلای سه نفر از کارگران اتوبوسرانی اصفهان به کرونا

- مرگ وسوختگی 9 کارگر کارخانه سیمان خاش در حادثه انفجار

*اعتصاب و تجمع دوباره کارگران شهرداری منطقه 3 بندرعباس در اعتراض به عدم پرداخت3  ماه حقوق و عیدی و توخالی درآمدن وعده شهردار

روز دوشنبه 26 اسفند برای باری دیگر، کارگران شهرداری منطقه 3 بندرعباس دست از کارکشیدند وراهی استانداری شدند تا صدای اعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت3  ماه حقوق و عیدی و توخالی درآمدن وعده شهرداربه گوش نماینده دولت در استان هرمزگان برسانند.

یکی از کارگران حاضر درتجمع به خبرنگار یک رسانه محلی گفت:ما نیز مانند سایر افراد جامعه دارای خانواده هستیم، من دارای فرزند کوچک هستم که به طور مرتب باید شیر خشک و پوشاک تهیه کنم.

این کارگرمعترض با بیان اینکه قول های مسئولان برای ما کارگران تنها در حد وعده باقی می ماند،افزود: پیش ازاین+همراه با سایر همکاران در این محل برای رساندن صدای اعتراضمان به استاندار این محل تجمع کردیم و شهردار گفتند ظرف یک هفته تمام حقوق و مزایا پرداخت می شود و این امر در طول دو هفته و با دادن تنها دو حقوق به پایان رسید.

وی با اشاره به اینکه دو حقوق تنها به دادن بدهکاری های ما تمام شد، عنوان کرد: در حال حاضر سه ماه حقوق و عیدی از شهرداری طلبکار هستیم؛ اما شهرداری بندرعباس پاسخگو مطالبه ما نیست.

این کارگر شهرداری خاطر نشان کرد: همان گونه که ما با تمام وجود خود شهر را تنطیف می کنیم تا شهر عاری از هر گونه کثیفی برای رفت و آمد شهروندان باشد توقع داریم حقوق ما نیز مانند سایر ادارات به موقع پرداخت شود تا شرمنده خانواده خود نباشیم.

+ تجمع اعتراضی کارگران شهرداری منطقه 3 بندرعباس نسبت به عدم پرداخت 4 ماه حقوق وحق بیمه ومطالبات دیگر مقابل استانداری هرمزگان

روز چهارشنبه 30بهمن، کارگران شهرداری منطقه 3 بندرعباس برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت 4 ماه حقوق وحق بیمه ومطالبات دیگردست به تجمع  مقابل استانداری هرمزگان زدند.

بنا به گزارشات رسانه ای شده، کارگران بخش نظافت شهری شهرداری منطقه 3 بندرعباس(شرکت پیمانکاری فرس)علاوه برپرداخت نشدن 4 ماه حقوق وحق بیمه به عدم پرداخت حق اضافه کاری،ندادن مرخصی وتوزیع نشدن لباس ،کفش کارودیگر وسایل ضروری کارشان نیز معترضند.

بنا بهمین گزارشات،بدنبال این تجمع اعتراضی ازیکطرف بازار وعده و وعیدهای شهرداربندرعباس،شهردارمنطقه 3،کارفرمای شرکت پیمانکاری فرس  و…..  مبنی بر پرداخت بخشی از حقوق معوقه کارگران در روزهای آتی  گرم شد وازطرف دیگر دعوای جناحی بین دست اندرکاران شهرداری در رابطه با تبلیغات برای تصدی کرسی های بهارستان بالا گرفت.

درهمین رابطه،یکی از کارگران شهرداری منطقه 3 بندرعباس با ناراحتی از وضعیت موجود به خبرنگار رسانه ای گفت:از برج 7 تاکنون هیچ حقوقی دریافت نکرده ام.

وی افزود: مشکلات معیشتی، بیمه ای و عدم پرداخت مطالبات برای خانواده‌های ما مشکلاتی را به وجود آورده و دیگر صبر و تحملی برایمان نمانده است.

این کارمعترض ادامه داد: سفره های خالی و فراهم نبودن نیازهای روزمره زندگی وضعیت اسف باری را برایمان ایجاد کرده است چرا که برای چاره‌اندیشی در راستای حل مشکلاتمان امروز به استاندار هرمزگان پناه آوردیم اما او هم از رویارویی با ما سر باز زد و نسبت به مشکل جامعه کارگری بی توجه بود.

این کارگر خشمگین با بیان اینکه هرروز در گرمای آفتاب زحمت می‌کشیم و تلاش می‌کنیم اما هیچ خبری از حقوق نیست و از طرفی معلوم هم نیست که این حقوق چه زمانی پرداخت می‌شود، افزود: برای دریافت حقوقمان پیگیری‌های زیادی انجام داده ایم اما بی‌نتیجه بود و هر بار هم پیگیر شدیم برخورد مناسبی نکردند و واقعاً زندگیمان با مشقت می‌گذرد.

این کارگر شهرداری با اشاره به اینکه برای تهیه نیازهای اولیه زندگی هر روز باید از اطرافیان و مغازه‌داران قرض کنم اما پس از گذشت چند ماه هنوز بدهی مردم را پرداخت نکرده‌ام، ادامه داد: حقوق یک ماهم تنها برای تسویه بدهی که به مغازه ها دارم، صرف خواهد شد.

وی در پایان خطاب به شهرداری بندرعباس گفت: چرا حقوق کارگر را پرداخت نمی‌کنید؟ چرا قرارداد پیمانکاری که حقوق کارگر را نمی‌دهد، فسخ نمی‌کنید؟ چرا نه تنها فسخ نمی‌کنید که قراردادش را تمدید می‌کنید؟ چرا مهندس ناظر و مهندس مشاور جرات نمی‌کند بگوید حقوق کارگر تضییع می شود؟ چه سیستمی تعبیه کرده‌اند در این سال ها، که کارگران شهرداری‌ هر روز سفره‌شان خالی‌تر می‌شود.

*اعتصاب وتجمع کارگران فضای سبز شهرداری منطقه 8اهواز دراعتراض به عدم پرداخت 4 ماه حقوق وعیدی مقابل استانداری خوزستان

روز دوشنبه 26 اسفند، کارگران فضای سبز شهرداری منطقه 8اهواز برای دراعتراض به عدم پرداخت 4 ماه حقوق وعیدی دست از کارکشیدند و مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند.

یکی از کارگران شهرداری منطقه هشت اهواز به خبرنگار رسانه ای گفت:ما از پیمانکار شهرداری منطقه هشت،  چهار ماه حقوق و مبلغ عیدی را طلبکار هستیم.

وی ادامه داد:حقوق ما کارگران فضای سبز شهرداری منطقه هشت اهواز همیشه با تاخیر پرداخت می شود، اما انتظار داریم در شرایط فعلی چاره ای اساسی برای ما اندیشیده شود زیرا در آستانه سال جدید خانواده هایمان نیازهایی دارند که باید تامین کنیم.

به گفته وی، شهرداری منطقه هشت اهواز حدود 120 کارگر فضای سبز دارد.

*اعتصاب وتجمع کارگران بخش تنظیف شهرداری سقز دراعتراض به عدم پرداخت حقوق ومطالبات دیگر

روزیکشنبه 25 اسفند، کارگران بخش تنظیف شهرداری سقز برای اعتراض به عدم پرداخت حقوق ومطالبات دیگرشان ازرفتن برسرکار خودداری کرده ودست به تجمع زدند.

*کارگران شهرداری مریوان علاوه برکرونا باید با عدم پرداخت 5ماه حقوق،عیدی ومطالبات دیگرهم دست و پنجه نرم کنند

5ماه حقوق،عیدی،بخشی از حق اضافه کاری وحقوق سال 96 بیش از 100کارگر در آستانه نوروز کرونایی پرداخت نشده است.

این کارگران که تعداد آنها بیش از صد نفر است و در بخش‌های مختلف مانند پاکبانی و فضای سبز، در این شرایط دشوار کرونا مشغول به کار هستند، مبه خبرنگار رسانه ای گفتند: علیرغم گسترش ویروس کرونا، ما همچنان مانند قبل سر کار می‌رویم اما هنوز معوقات مزدی ما را نپرداخته‌اند.

این کارگران که بیش از 5 ماه است، دستمزد خود را نگرفته‌اند، اضافه‌کاری و عیدی سال جاری، بخشی از اضافه‌کاری سال قبل و مقداری از معوقات مزدی سال 96 خود را هنوز نگرفته‌اند.

یکی از کارگران پاکبان این شهرداری که در این روزهای سخت، کوچه‌های شهر مریوان را جاروب می‌کند، در ارتباط با وضعیت بهداشتی خود و همکارانش گفت: شهرداری چندان به فکر تجهیزات بهداشتی کارگران نیست اما مردم خودشان میان ما ماسک و دستکش رایگان توزیع می‌کنند.

او با بیان اینکه "شب عید شرمنده خانواده‌هایمان هستیم"افزود: ما در شرایطی مشغول به کار هستیم که بیش از اقشار دیگر با آلودگی‌ها تماس داریم؛ از کف کوچه‌ها و خیابان‌ها، ماسک‌ها و دستکش‌های مردم و ظروف پلاستیکی را جمع می‌کنیم اما با این حال، مطالبات مزدی ما را نمی‌پردازند تا لااقل شب عید سفره هایمان خالی نباشد!

*بیانیه شورای اتحادیه‌های جهانی درباره اقدامات فوری  وگسترده دولت ها و کارفرمایان در رابطه با بحران COVID -19

شورای اتحادیه‌های جهانی پس از نشست 12 مارس2020 اعضایش  منجمله اتحادیه جهانی سندیکاهای کارگری(ituc)، ا کارگران ساختمان وچوب جهانی(bwi)آموزش جهانی (ei)، فدراسیون جهانی روزنامه نگاران(ifj)،اتحاد جهانی هنروسرگرمی(iaea)،اتحادیه جهانی اینداستریال(igu)، فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل (itf)، اتحادیه جهانی انجمن های کارگران صنایع غذایی ، کشاورزی ، هتل ، رستوران ، پذیرایی ودخانیات(iuf،uita،iul)،کارگران خدمات عمومی جهانی(psi)، کمیته مشورتی سندیکاها(tuac) و  UNI Global Unionدرلندن با صدوربیانیه ای خواستار اقدامات فوری وگسترده دولت ها و کارفرمایان در رابطه با بحران COVID -19 شد.

https://www.uniglobalunion.org/sites/default/files/files/news/cgu_joint_statement_on_covid-19.pdf

درهمین رابطه،استیون کتون ، دبیرکل فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل (ITF) و دبیر کنونی شورای اتحادیه‌های جهانی گفت: این بیماری همه گیر مشاغل مختلف  با شرایط دشواری روبروکرده است ولی کارفرمایان باید به وظایفشان دربرابر کارگران بدرستی عمل کنند اقدامات لازم برای جلوگیری ازشیوع  COVID-19 وانتقال به کارگران صرفنظراز نوع کارشان ازجمله مرخصی باحقوق رادر دستور کارشان قرار دهند. همچنین کارگران در صورت ابتلا باید از مرخصی استعلاجی باحقوق بهره مند گردند.

https://www.ituc-csi.org/covid-19-urgent-economic-stimulus?lang=en

همچنین، دیوید ادواردز ، دبیرکل آموزش جهانی گفت: علاوه بر کارگران ، معلمان ،کارکنان آموزش ودانش آموزان نیز در خط مقدم این بیماری قرار دارند که باید مورد حمایت کامل قرار گیرند.

کریستی هافمن ، دبیر کل  UNI Global Union وعضو شورای اتحادیه‌های جهانی نیز گفت: دولت ها در همه کشورها باید اقدامات اساسی را در دستور کارشان قرار دهند.

https://www.uniglobalunion.org/news/council-global-unions-urgent-economic-stimulus-and-workplace-measures-required-face-covid-19

*کارگران وزحمتکشان دراین روزهای کرونایی مشغول کار وسران حکومت دنبال سوراخ موش

روز دوشنبه 26 اسفند،قاضی‌پور بهارستان نشین از ارومیه با انتشار فیلمی درشبکه های اجتماعی از عدم برگزاری جلسه  کمیسیون تلفیق مجلس بدلیل عدم حضور اعضایش خبرداد.

 وی گفت:قرار بود امروز کمیسیون تلفیق با حضور نماینده‌ها در صحن اصلی مجلس برگزار شود ولی هیچ کدام از نماینده‌ها حاضر نشدند.

واما روز دوشنبه 26 اسفند، علی کارگر جوانی که به‌تازگی پدر شده و در شهرک صنعتی سیمین‌دشت در یک کارخانه لوازم بهداشتی مشغول به کار است، به خبرنگار رسانه ای می‌گوید: هر روز از ترس کرونا با هزار سلام و صلوات راهی محل کارم می‌شوم. ترسی از مردن ندارم اما نگران پسرم هستم. اگر خانواده‌ام به‌ خاطر من بیمار شوند هرگز خودم را نمی‌بخشم. نه می‌توانم خانه بمانم نه اعصاب درست و حسابی برای سر کار رفتن دارم. مرتب اعلام می‌کنند کارگران می‌توانند برای مبتلا نشدن به کرونا مرخصی بگیرند اما در عمل کارفرما می‌گوید اگر مرخصی می‌خواهی به فکر کار جدید باش! او که از روزهای بیکاری می‌ترسد و دعا می‌کند هیچ وقت پای کرونا به بخش تولید باز نشود، ادامه می‌دهد: ترس از بیکاری و شرمنده زن و بچه شدن درد همه کارگران است. ما همه مثل هم هستیم، یک روز کار نکنیم گرسنه می‌مانیم. بچه من نداری را نمی‌فهمد به شیر و پوشک نیاز دارد پس هر جور شده باید به محل کارم بروم.

 ومحمود که بیشتر روزهای عمر 47 ساله‌اش را در کارخانه گذرانده هم از اجبار برای سر کار رفتن در این روزها می‌گوید: ما کل سال را صبح تا شب کار کرده‌ایم که شب عید دست خالی به‌ خانه نرویم اما حالا با آمدن این ویروس کارفرما تا الان که چند روز بیشتر به عید نمانده هنوز عیدی ما را نداده و می‌گوید اگر عیدی می‌خواهید خبری از مرخصی نیست. بمانید 28 اسفند واریز می‌کنم! تازه به‌ جای کم کردن ساعت کار، تولید بیشتر شده و مجبوریم تا آخر شب در کارگاه باشیم. فرق من کارگر با یک کارمند چیست؟ چطور ساعت کاری کارمندان کم شده اما من کارگر باید کار کنم؛ آن هم بدون هیچ‌گونه امکانات بهداشتی. این انصاف نیست.

تا چند روز پیش که خبری از ماسک و دستکش هم نبود و خودمان با وایتکس و صابون سر و ته قضیه را هم می‌آوردیم اما انگار بهداشت گیر داده و مجبور شده‌اند برای ما ماسک و دستکش بخرند. البته به جای آن ناهار را به بهانه بیماری و تذکر بهداشت تعطیل کرده‌اند. رستوران کارگاه هم بسته شده و آوردن غذا ممنوع است. مجبوریم با غذای حاضری که نیاز به گرم کردن نداشته باشد خودمان را سیر کنیم.

وخدیجه 28ساله که در یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواد غذایی در کرج کار می کند نیز نگران بیماری است و می‌گوید: هر روز با صدها نفر در ارتباط هستیم. انگار بعضی‌ها باور ندارند بحث کرونا جدی است چون فروشگاه از همیشه شلوغ‌تر است. خانوادگی و حتی با بچه کوچک برای خرید می‌آیند و ما هم مجبوریم در این شلوغی به کارمان ادامه دهیم. نمی‌دانم چرا فروشگاه را با این وضع تعطیل نمی‌کنند.

همکار او مریم هم می‌گوید: «اینجا هر روز کلی مواد ضدعفونی‌کننده به مردم می‌فروشیم اما مدیر فروشگاه حاضر نیست ژل ضد عفونی و دستکش به کارکنان بدهد. مجبوریم با هزینه خودمان وسایل بهداشتی را بخریم. هیچ نظارتی بر شرایط بهداشتی وجود ندارد. چند روز پیش همکارم با وجود علائم بیماری کلی برای مرخصی اصرار کرد اما قبول نکردند. امروز متوجه شدیم در خانه حالش بد شده و بعد از انتقال به بیمارستان تست کرونای او مثبت اعلام شده است. همه کارکنان و خیلی از مردم با او در ارتباط بوده‌اند. حالا دیگر خودتان شرایط کارگر را حساب کنید. ما اگرمی‌توانستیم در خانه می‌ماندیم اما باور کنید نمی‌شود ما منبع درآمدمان خودمان هستیم باید کار کنیم.»

*حال وروزتاکسیرانان: کاهش بی سابقه درآمد وخطرابتلا به کرونا

سخن همکار

همين كه دولت بى تدبير فقط بر كوس خانه نشينى مردم ميزند و فكرى به حال كارگران و شاغلين روز مزد نميكند دردى دوچندان را به توده هاى مردم تحميل ميكند.

يكى از شغل هايى كه در دوران شيوع كرونا بسيار متحمل ضرر شده است تاكسيرانان هستند.

 تاكسى ها را ميتوان به چند دسته تقسيم كرد:

دسته اول تاكسى هاى برون شهرى؛ اين تاكسى ها تقريبا به طورمطلق در اين روز ها بيكار شده اند. زيرا مسافرت ها و جا به جايى هاى بين شهرى تقريبا به صفر رسيده است.

دسته دوم تاكسى هاى ترمينال؛ اين تاكسى ها اهم از ترمينال هاى هوايى ، زمينى و ريلى به دليل نيود مسافر اكثرا كار خود را تعطيل كرده اند و از حضور در ترمينال ها خوددارى ميكنند.

دسته سوم تاكسى تلفنى ها؛ كه بيشتر مورد استفاده خانواده ها قرار ميگيرد. كار اين تاكسى ها هم به دليل خود قرنطينه اى خانواده ها به شدت كساد شده است.

دسته چارم تاكسى هاى خطى؛ اين تاكسى ها كه ارزان ترين مدل حمل نقل درون شهرى از طريق تاكسى براى شهروندان محسوب ميشود. به دليل حمل چند مسافر در طول يك خط بطور همزمان، عامل اصلى شيوع بيمارى كرونا معرفى شده اند پس از اينرو عموم شهروندان تا حد ممكن سعى در عدم استفاده از اين وسايل حمل نقل عمومى به نسبت ارزان را دارند. كه اين عامل همراه با اضافه شدن تاكسى هاى ترمينالى به اين مدل از كار باعث ركود بسيار بالا در اين مدل از تاكسيرانى شده است.

دسته پنجم تاكسى اينترنتى؛ اين مدل تاكسى داران هم از كمتر شدن ميزان درخواست تاكسى در اين روزهاى بحرانى خبر ميدهند.

دسته ششم سرويس هاى حمل نقل مدارس؛ اين تاكسى ها بيش از هر كدام از دسته بندى ها دچار ضرر شده اند زيرا با بسته شدن مدارس اينها بطور كامل شغل خود را از دست داده اند.

اما چيزى كه مشترك است عدم وجود دستكش و ماسك براى تمامی این رانندگان است.، دستكش و ماسكى كه جزء حداقل هايى از رعايت بهداشت ميباشد. اين اقلام را بايد سازمان تاكسيرانىِ تحت نظر شهردارى ها تهيه و توزيع نمايد. نه اينكه نبود دستكش و ماسك و مايع ضدعفونى كننده به اصلى ترين دغدغه اين روزهاى راننده تاكسى ها تبديل شود. آنهم در شرايطى كه پول اصلى ترين عامل انتقال ويروس كرونا شناخته شده است و اين زحمتكشان كه علاوه بر مراوده نزديك و بيشمار در طول روز با عموم اجتماع خود در خطر مبتلا شدن به اين بيمارى هستند.

تهيه اقلام پيشگيرى كننده مانند دستكش ماسك و مايع ضد عفونى كننده و همچنين دستگاه كارتخوان سيار براى تاكسيرانان حداقل كارى است كه ميشود در حق اين رانندگان انجام داد.

علاوه بر اينها ما با پديده نو ظهور "تاكسيرانان ماشين خواب" در تهران هم  روبرو هستيم كه در صورت ابتلا ميتوانند بيمارى را به ديگر شهر هاى كشور هم منتقل كنند.

و در انتها بايد گفت تاكسى ها هم با ركود بى سابقه در اين شغل  وهم با خطر ابتلا به كرونا رو به رو هستند و اين يعنى ستم مضاعف.

*کانون نویسندگان ایران:فریبرز رئیس‌دانا درگذشت

صبح دوشنبه 26 اسفند قلب فریبرز رئیس‌دانا پس از شش روز جدال با مرگ از تپش بازایستاد و کانون نویسندگان ایران عضوی فعال و موثر را از دست داد. شش روز پیش رئیس‌دانا مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان تهرانپارس بستری شد اما مراقبت‌های کادر درمانی نتوانست جلوی مرگ را بگیرد.

رئیس‌دانا متولد 1327 ، نویسنده، مترجم، اقتصاددان و عضو کانون نویسندگان ایران بود. او سه دوره به عضویت هیئت دبیران کانون درآمد و از اعضای فعال آن بود حتی در دورانی که با سرطان می‌جنگید نیز در جلسات کانون حضور می‌یافت. در مجمع عمومی کانون در سال 1397 به عنوان بازرس مالی برگزیده شد. نویسنده‌ای مخالف سانسور و مدافع آزادی بیان بود و در عین حال کنش‌گری اجتماعی و سیاسی.

کمیسیون فرهنگی کانون نویسندگان ایران در 13 اسفند 1395 برای تقدیر از زحمات او مراسم بزرگداشتی برگزار کرد. از او 15 اثر و بسیار مقاله منتشر شده است." پول و تورم"، "کم‌توسعگی اجتماعی - اقتصادی"،" اقتصاد سیاسی توسعه"،" دموکراسی در برابر بی‌عدالتی"، . . . عناوین برخی از کتاب‌های او است.

متاسفانه به دلیل شرایط بهداشتی در کشور و شیوع ویروس کرونا امکان آن نیست که دوستان و دوستداران فریبرز رئیس‌دانا پیکرش را بدرقه کنند. مراسم یادبود و بزرگداشت او پس از رفع بحران کرونا و در اولین فرصت برگزار خواهد شد

یادش گرامی باد!

*پیام تسلیت محمدحبیبی معلم زندانی به مناسبت درگذشت دکتر فریبرز رییس دانا

خبر تاسف بار درگذشت دکتر فریبرزرییس دانا استاد و پژوهشگر برجسته بر اندوه‌مان در این روزهای سخت و دشوار افزود. این استاد ارجمند علاوه بر آثار قلمی و تحقیقی ارزشمند در صحنه عمل نیز مبارزی برجسته بود و در راه پیگیری ارزشهای والای انسانی همچون آزادی و برابری سالها فشار و تهدید و زندان را به جان خرید. لذا بر خود لازم میدانم درگذشت این استاد عزیز را به دوستان،همفکران و خانواده محترمشان تسلیت عرض نمایم. بی شک نام او در تاریخ فکری و مبارزاتی این سرزمین به یادگار خواهد ماند.

محمدحبیبی معلم زندانی

۲۶اسفند۹۸

*ابتلای سه نفر از کارگران اتوبوسرانی اصفهان به کرونا

روز دوشنبه 26 اسفند،معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان ازابتلای سه نفر از کارکنان اتوبوسرانی این کلانشهر به کرونا خبرداد.

داریوش امانی افزود:تعطیلی خودسرانه خطوط اتوبوسرانی امکان‌پذیر نیست و باید مقامات فرادستی در این باره تصمیم‌گیری کنند.

وی تصریح کرد: برای تعطیلی خطوط اتوبوسرانی تابع تصمیمات ستاد کرونای استان هستیم، البته روز گذشته معاون برنامه ریزی وزیر کشور تاکید کرد با برنامه‌ریزی مناسب ضمن رعایت بیشتر اصول بهداشتی و دستورالعمل‌های ابلاغ شده، از تعطیلی اتوبوسرانی ها خودداری شود.

*مرگ وسوختگی 9 کارگر کارخانه سیمان خاش در حادثه انفجار

ظهر روز دوشنبه 26 اسفند، در حادثه انفجار کارخانه سیمان خاش در استان سیستان و بلوچستان یک کارگر جانش را ازدست داد و8کارگر دیگر دچار سوختگی شدند و5نفر در بیمارستان خاش بستری و سه نفر دیگر به علت شدت سوختگی بالا به زاهدان منتقل شدند.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 

 

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com