افشاگری ویروس کرونا!‎

بنیاد علمی فرهنگی آیرملو‎
March 13, 2020

افشاگری ویروس کرونا!‎

شیوع بیقاعدۀ ویروس کرونا یکبار دیگر:


** نشان داد که رژیم جمهوری اسلامی دل به جان انسانها نمیسوزاند. به آسانی دروغ میگوید. به سادگی دست به سانسور و خفقان میزند. درکی از راستی و درستی ندارد، وقعی به  اخلاق و وجدان  بشری نمیگذارد و اساساً سنگدل و بیرحم است.

** نشان داد که این رژیم، مردم را بنده و امت بی حق و حقوق خود فرض میکند، حق حیات انسانها را به هیچ می شمارد و تنها هدفش حفظ قدرت، خوردن و بردن و ادامۀ وظیفه خواری اش به هر بهائی است. و برای این منظور، راهی جز استحمار دینی و استفاده از بیرحمانه ترین شیوه های سرکوب و خفقان نمی شناسد.

اما برخورد رژیم با شیوع ویروس کرونا یک اتفاق ساده نیست، بلکه قاعدۀ برخوردش با وقایع و اتفاقات روزانه است. در واقع، رژیم در این مورد نیز با همۀ جناح هایش همان بوده که در زدن هواپیمای مسافری به نمایش گذاشت. همان بوده که در کشتار بیرحمانۀ اخیر مردم معترض در شهرها نشان داد. همان است که همیشه بوده است!

این است که درد ما ملت ایران فقط درد این یا آن اتفاق ولو دردناک نیست. درد اصلی ما درد سیطرۀ این رژیم سفاک و دیکتاتوری قرون وسطائی اسلامی است، چرا که تا این رژیم پا بر جاست، این اتفاقات دردآور، موج به موج تکرار خواهند شد و جان و مال و رفاه این کشور و ملت را به یغما خواهند برد. چرا که اپیدمی کرونا پس از چندی به کنترل در می آید، یا خود به خود از بین میرود، اما این رژیم نه قابل کنترل است و نه بدون مبارزۀ بی امان ما ملت ایران از بین میرود.

این است که باید به منبع اصلی این دردها پرداخت. باید به دنبال رفع این منشاء دردزا بود. باید در کنار تلاش برای رهائی از شیوع ویروس کرونا نیز، از فکر رهائی از ویروس بس خطرناک تر جمهوری اسلامی غافل نماند.

در این راستا، ما نیز به تبعیت از وظیفۀ روشنفکری مان، به تهیه و تقدیم نکات برگزیدۀ روشنگرانه ادامه میدهیم و این بار نیز برآنیم تا از طریق تحلیل علمی «چرائی رفتن شاه، آمدن خمینی و ادامۀ جمهوری اسلامی وظیفه خوار استعمار نو»، در نکاتی چند بر این راه رهائی از سیطرۀ این رژیم، چراغی بیاویزیم.

باشد که شما اندیشمندان رهائی طلب نیز این نکات جدید (*) را بدون تعصبات ذهنی بخوانید، بدون پیشداوری با منطق علمی و عقلانی بسنجید و بدون یکسونگری از داده های آن برای روشن کردن راه رهائی از «ویروس جمهوری اسلامی» چراغی بسازید.

البته که این راه رهائی با یک یا چند چراغ،  نه روشن میشود و نه ما را به آزادی میرساند.

 

(*)-  نکات جدید به تدریج در سایت زیر منتشر خواهند شد.


بنیاد علمی-فرهنگی آیرملو

دکتر رضا آیرملو پرفسور جامعه شناسی - سوئد

www.professor-reza.com


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com