کودکان کار و خیابان در معرض چندین ویروس کشنده

عبدل گلپریان
March 12, 2020

کودکان کار و خیابان در معرض چندین ویروس کشنده

شیوع ویروس کرونا هیچ مرز و محدوده ای را برسمیت نمیشناسد و طی یکماه اخیر تا کنون به بسیاری از کشورهای جهان رسوخ کرده است . بیشترین حملات ویروس کرونا در این نبرد به نقاط ضعف انسان است.

بنا به به داده های علمی و پزشکی به هر اندازه امکانات پیشگیری نظیر بیمارستانها، داروهای موثر و دیگر نیازمندیهای بهداشت و سلامت از سوی دولتها در دسترس و در اختیار شهروندان باشد، میزان تلفات بشدت ناچیز است. عکس این نیز صادق است و در صورت عدم دسترسی شهروندان به نیازمندیهای بهداشت و سلامت و وجود یک دولت و حکومت نامسئول، مثل شبکه مافیای اسلامی در ایران میزان تلفات بالا و فاجعه بار است.

در ایران تحت حاکمیت همین شبکه مافیایی اسلامی که ماهیت مخرب و ضد انسانی اش را طی بیش از چهار دهه گذشته جان، هستی و زندگی مردم را مخرب تر از کرونا مورد حمله قرار داده است باید شاهد چنین فاجعه ای باشیم.

قبل از شیوع ویروس کرونا، کودکان کار و خیابان مدام و بطور شبانروزی در معرض ویروسهای کشنده ای قرار داشتند که ویروس کرونا هم به آن اضافه شده و در وهله اول کودکان کار و خیابان و کودکان ذباله گرد را مورد آماج خود قرار داده است. ویروس فقر، ویروس بازماندن از تحصیل، ویروس عدم برخورداری از یک زندگی کودکانه، ویروس رنج، ویروس تحمیل شرایط مرگبار اقتصادی و موقعیت ضد انسانی که به آنان تحمیل شده است دنیای ایمن، سالم و خلاق کودکانه آنان را ازشان گرفته است.

کودکان کار و خیابان در ایران همان نقطه ضعف انسان در تهاجم ویروس کرونا است. نه تنها از هیچ امکان حفاظتی نظیر ماسک، کنترل، بستری شدن و دیگر نیازمندیهای بهداشتی برخوردار نیستند بلکه درست در خط جبهه اول تعرض ویروس کرونا قرار گرفته اند. همزمان با عدم برخورداری از امکانات حفاظتی، همچنان روزانه در میادین، اتوبان ها و خیابانها بدنبال تهیه و تامین مخارج زندگی خود و خانواده هایشان هستند. بدشانس ترینشان در ذباله هایی که مملو از وجود دهها ویروس کشنده است مشغول پیدا کردن غذا و وسایل بازیافتی هستند.

گفتن و نوشتن از وضعیت و شرایط کودکان کار و خیابان در سراسر کشور یعنی ترسیم و بیان فاجعه ای انسانی که اکنون با شیوع ویروس کرونا در کنار ویروس اسلامی به جنایتی مضاعف برای کودکان کار تبدیل شده است.

آنچه که بر کودکان کار و خیابان گذشته و میگذرد، محصول ویروس کرونا نیست. تحمیل فقر، مرگ و تباهی زندگی کودکان کار و خیابان، محصول یک ویروس خطرناکتری متشکل از شبکه ها و باندهای مافیای اسلامی چپاول و غارت هستی مردم بنام جمهوری اسلامی است.

رهایی مردم و در وهله اول بازگشت دنیای کودکی به کودکان کار و خیابان و پایان دادن به فاجعه و تباهی بیش از چهل سال از ویروس اسلامی  و خلاصی از ویروس کرونا، تنها با برچیدن و بزیر کشیدن مافیای حاکم بر جامعه ایران ممکن و میسر است.

۲۱ اسفند  ۹۸

 ایسکرا  ۱۰۳۱

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com