مطلبی در باره ویروس کرونا از سایت حزب کمونیست انقلابی آمریکا

مطالب ترجمه شده
February 28, 2020

مطلبی در باره  #ویروس_کرونا از سایت حزب کمونیست انقلابی آمریکا

اگر شما به‌عنوان یک آمریکایی فقط از شیوع و گسترش #ویروس_کرونا (#کوید۱۹ -  ##COVID_19) در داخل ایالات‌متحده آمریکا هراس دارید، اما هیچ نگرانی از درد و رنجی که #ویروس_کرونا در چین، کره جنوبی، ایران، ایتالیا و سایر نقاط جهان ایجاد می‌کند ندارید... نیاز عاجلی دارید که خودتان را از این دروغ بزرگ سفسطه‌گر زشت و قبیح رها کنید!

همان‌گونه که رفیق باب آواکیان در گفتگوی جدیدش تحت عنوان "رژیم ترامپ/پنس باید عزل شود!" خاطرنشان نمود:

«هم اکنون در آمریکا با یک رژیم فاشیست روبرو هستیم. یکی از بزرگ‌ترین موانع و چالش‌هایی که بر سر راه توده‌های مردم برای عزل رژیم فاشیست ترامپ/پنس قرار دارد و بر شانه‌های آن‌ها سنگینی می‌کند شونیسم(ناسیونالیسم و میهن‌پرستی افراطی) آمریکایی است. دیدگاه و اعتقاد منزجرکننده و زشتی که گویا کشور آمریکا و مردم آمریکایی بهتر و مهم‌تر از همه هستند. این سمی است که در این کشور، مردم و حتی توده‌هایی که به منتها درجه مورد  خشن‌ترین ستم واقع می‌شوند را در سطح وسیع و گسترده‌ای مسموم و آلوده نموده است. و نیاز عاجل و کلان برای گسست از این شونیسم آمریکایی وجود دارد. خود را از این دروغ بزرگ سفسطهگر(استدلال غلط) زشت و قبیح دروغ رها کنید.

معنی و مفهوم این سفسطه این است: یک ایده و روش فکری که غلط  و  زشت‌و‌‌قبیح است، زیرا شالوده استدلالش تکرار مکررات هست که ابتدا به ساکن آنرا ادعایی می‌کند و سپس دلایلی برای اثباتش می‌آورد(برایش توجیه می‌تراشد) که صرفاً تکرار همان دروغ بزرگ سفسطه گرانه زشت‌و‌قبیح است!

پس، این دروغ بزرگ سفسطه‌گرانه زشت‌و‌قبیح که من به آن به‌عنوان یک تصور و اعتقاد اشاره می‌کنم، معتقد است که آمریکا نیروی پیشبرد امور خوب در جهان هست و بنابراین هر کاری می‌کند خوب(و یا حداقل گفته می‌شود هر کاری در جهان می‌کند با "نیت خوب") است، و  این سفسطه‌گران حتی معتقدند که اگر همان کار توسط نیروهای دیگر به‌ویژه نیروهایی که مخالف ما (ضد آمریکا) هستند انجام شود، بد  و شیطانی است، زیرا آمریکا تنها نیرو برای پیشبرد امور خوب در جهان است. بنابراین برای درک این دروغ بزرگ سفسطه گر  زشت‌و‌قبیح، زمانی که به کسی توسط حاکمان دولت یا رسانه‌های موازی با دولت  گفته می‌شود که به خاطر آنکه کره شمالی شمار کمی از موشک‌های بالستیک(با قدرت دورپرواز) را تولید می‌کند یک "تهدید و خطر بزرگ" است، آن فرد به ذهنش خطور نمی‌کند که سوال کند که: چرا این کار(کره شمالی) یک "خطر و تهدید بزرگ" است در حالی‌که تنها کشوری که از سلاح بمب اتم استفاده کرده آمریکا است و هزاران بمب اتم در انبارش ذخیره دارد و می‌تواند از آن‌ها در هر نقطه از جهان استفاده کند، یک تهدید بزرگ محسوب نمی‌شود؟» نقل قول بخشی از سخنرانی باب آواکیان رهبر حزب کمونیست انقلابی آمریکا 

باب آواکیان مردم آمریکا را به چالش می‌کشد که خودشان را از این"دروغ بزرگ سفسطه‌گرانه زشت‌و‌قبیح رها کنند!

#شونیسم_عظمت‌طلبانه_آمریکایی

 برای شنیدن ویدیوی انگلیسی همین بخش از سخنرانی آواکیان که به فارسی ترجمه شد به لینک زیر مراجعه کنید:

با نام بشریت ما آمریکای فاشیستی را نمی پذیریم
ساختن جهانی بهتر ممکن است!
"
رژیم ترامپ/پنس باید عزل شود!"

https://vimeo.com/241100179


ترجمه توسطبرهان عظیمی
پنج شنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۸

* The GTF= The Great Tautological Fallacy


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com