شیوع ویروس کرونا در ایران، سلامت مردم قربانی امنیت رژیم

سازمان راه کارگر
February 26, 2020

     اعلامیه سازمان راه کارگر: شیوع ویروس کرونا در ایران، سلامت مردم قربانی امنیت رژیم

جهان معاصر در کنار پدیده هایی چون: فقر، جنگ، آواره گی،، نابرابری، ارتجاع مذهبی، نئوفاشیسم و ... با چالشهای نوین و هولناکی مواجه شده است که در راس انها بحرانهای اقلیمی و زیست محیطی و نیز شیوع انواع جدید ویروس و بیماری به صورت اپیدمی قرار دارند. بحرانهایی که فقط سلامت مردمان را به خطر نمی اندازند بلکه صدها میلیارد دلار خسارت اقتصادی را نیز سبب می شوند.
شیوع وسیع ویروس جدید کرونا در چین نمونه ای از این دست بحرانها است که در محدوده یک کشور باقی نمی ماند و به سرعت زندگی انسانها و اقتصاد و سیستم بهداشتی دنیا را تحت تاثیر خود قرار میدهد. بیماریهای اپیدمیک همچون مقابله با تغییرات اقلیمی، مستلزم نظارت، مبارزه و عزم بین المللی برای مهار آن است و در محدوده یک یا چند کشور محصور نخواهند ماند.
دولت چین علیرغم پنهانکاری اولیه، بعد از اینکه متوجه ابعاد بحران ناشی از ویروس جدید کرونا شد، اقدامات وسیعی را جهت قرنطینه شهرهای آلوده انجام داد. اما با توجه به وسعت جمعیت این کشور و نیز نقش برجسته ان در اقتصاد جهانی به عنوان کارخانه اقتصاد بین المللی، همه کشورها می بایست اقدامات عاجلی را برای جلوگیری از ورود ویروس به خاک خود تدارک می دیدند. اما رژیم درمانده جمهوری اسلامی که هیچگاه سلامت، آزادی، اسایش و امنیت واقعی مردم برایش ارزشی نداشته است، نه تنها اقدامی برای جلوگیری از پرواز هواپیماها از ایران به چین و برعکس نکرد بلکه هواپیمایی ماهان متعلق به سپاه پاسداران حتی تا امروز نیز به پروازهای خود ادامه میدهد.
بدین ترتیب رژیم در آستانه مضحکه انتخاباتی دوم اسفند تصمیم گرفت به سانسور خبر ورود ویروس کرونا به شهر قم و دیگر شهرهای ایران بپردازد و به مقامات بهداشتی و پزشکی کشور دستور دادند که از ارائه امار خودداری کنند. این نکته را رئیس علوم پزشکی دانشگاه قم تائید کرده که اکنون خود به دیل ابتلاء به ویروس کرونا در بخش قرنطینه بسر میبرد. نتیجه این شد که از شهر قم و بویژه از "حرم معصومه" ویروس به چندین شهر و استان کشور سرایت کرده است. مقامات رژیم تا کنون فقط مرگ 12 نفر و ابتلاء 70 نفر را تائید کرده اند، این درحالیستکه یک نماینده مجلس از قم تعداد جانباختگان را فقط در قم حدود پنجاه نفر اعلام کرده است.
پنهانکاری و نگاه امنیتی رژیم به ویروس جدید، در حالی ادامه دارد که داروخانه ها از ماسک و ژل ضدافونی کننده و الکل و ... خالی شده و در بازار سیاه به چندین برابر قیمت به فروش میرسند. در صورتی که در چنین مواردی، خود دولت باید برای حفاظت از شهروندان، این نوع کمکهای اولیه را به صورت رایگان و به وسیعترین شکل ممکن، در اختیار مردم قرار دهد. بدین ترتیب مخفی کاری و دروغگویی رژیم همچون فاجعه سرنگونی هواپیمای اوکراینی و نیز عدم اعلام تعداد جانباختگان و دستگیرشده گان خیزش ابان، در مورد هیولای کرونا نیز تکرار شده است.
خامنه ای جنایتکار که سیلی محکمی از اکثریت عظیم مردم برای تحریم نمایش انتخاباتی دوم اسغند نوش جان کرده ، سعی نمود این میزان ناچیز مشارکت را به توطئه دشمنان برای ترساندن مردم از ویروس کرونا ربط دهد. بی انکه هیچ ابراز تاسفی از شیوع این بیماری در ایران و یا همدردی با قربانیان ان بر زبان جاری کند. او در حالی عدم مشارکت اکثریت بزرگ مردم در مضحکه انتخاباتی، را به کرونا تسبت میدهد که حتی وزارت کشور نیز ناگزیر از اعتراف شده که " حوادث آبان و دی و سقوط هواپیما" را دخیل بداند.
اکون فاجعه شیوع ویروس کرونا در ایران به حدی رسیده است که بعد از چین، کشور ما دومین به لحاظ تعداد تلفات محسوب می شود و فراتر از ان خود مسافران ایرانی که به کشورهای دیگر سفر میکنند به عاملی برای گسترش بیماری تبدیل شده اند. کمااینکه تعدادی از این مسافران که به کانادا، لبنان، امارات، ترکیه، کویت و افغانستان سفر کرده اند مبتلاء به ویروس کرونا بوده اند.
واقعیت این است که ایران به لحاظ پزشکان و متخصصان ماهر، توانایی لازم را دارا میباشد و سیستم بهداشتی آن میتواند از پس این معضل برآید. مشکل اما، نگاه امنیتی و نیز درماندگی رژیم اسلامی است که نمیتواند با اراده واحد در چنین مواقعی بحران را مدیریت کند و با صرف بودجه کافی به داد مردم برسد. در اعتراض به همین درماندگی ها و بی تدبیری ها بوده که مردم معترض در دو شهر ماسال و تالش در استان گیلان به خیابان امدند و نسبت به اختصاص تنها بیمارستان این دو شهر به بستری کردن بیماران کرونایی از سایر شهرها، تظاهرات کردند و حتی متاسفانه در شهر تالش بیمارستان را به اتش کشیدند. واقعه مذکور نشانگر بی اعتمادی کامل مردم به رژیم و سیستم بهداشتی و توانایی اش در مدیریت درست چنین بحرانهایی است. برای نمونه، با آنکه مشخص شده مکان زیارتی معصومه در قم به یکی از مراکز اصلی اشاعه ویروس تبدیل شده است، مقامات رژیم حاضر به تعطیلی آن نیستند و حتی آخوندهای متحجر و رنگارنگ بیان میکنند که نه تنها بوسیدن ضریح معصومه سبب گرفتن ویروس نمی شود بلکه سبب شفای همه بیماران میشود!!
و یا به جای کاربرد روشهای علمی پزشکی مشغول انواع توصیه های خرافی مذهبی هستند و با این پمپاژ جهالت، عملا حساسیت جامعه را در برابر این ویروس کشنده کاهش میدهند. باید ضمن افشای این خرافات ارتجاعی و ناکارآمدی و درماندگی رژیم اسلامی، صدای اعتراض خود را بلند کنیم و رژیم را وادار کنیم که در برابر حفظ سلامت مردم مسئول باشد.
سازمان ما ضمن همدردی با خانواده قربانیان اپیدمی کرونا، خواستار آن است که همه مردم برای حفظ تندرستی خود، اکیدا روشهای بهداشتی  علمی را رعایت کنند.

کمیته مرکزی سازمان راه کارگر
9 اسفند 1398

  


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com