گزارشی از تجمع خیابانی گوتنبرگ شانزدهم ژانویه ۲۰۲۰به همراه لینک های ویدیویی و تصویری

جمعی ازفعالان سیاسی وپناهندگان- گوتنبرگ
January 17, 2020

گزارشی از تجمع خیابانی گوتنبرگ شانزدهم ژانویه ۲۰۲۰به همراه لینک های ویدیویی و تصویری

به انسان های شریف وآزادیخواه ، به همه جامعه ایران و خانواده های داغدارجنایت سقوط هواپیمای مسافر بری وجانباختگان خیزش ابان ماه  ۱۳۹۸

امروز پنجشنبه ۲۶ دیماه برابر شانزدهم ژانویه ساعت چهار بعدازظهر در میدان « یرن توریت » تجمعی با حضور فعالان گروهبندی های مختلف ، چهره های شناخته شده فعال شهر و پناهجویان آزادیخواه درهمبستگی با قیام وجنبش توده ای آبان ماه وحوادث اسفبار موشک زدن به هواپیمای اکرائین توسط پدافند سپاه پاسداران رژیم اسلامی درهمدردی با خانواده های آنان و همه آحاد جامعه ما و جامعه جهانی و سردادن شعار سرنگونی رژیم فاشیست اسلامی ایران در شهر گوتنبرگ ـ سوئد برپا گردید.

میدان یرن توریت با دهها باندرول وپلاکادرو نمایش عکس های جنبش خیابانی ایران و سقوط هواپیمای مسافربری واندوه خانواده های آنان و شمع آجین شدن کف خیابان با یاد ۱۷۶ نفر جانباخته هواپیما، جلوه ای ازنمای اصلی فراخوان امروز که آورده شده بود : « تنها به اندوه نمی نشینیم بلکه دراعتراض به این همه جنایات به خیابان می آییم ! » نمایی ازاندوه و فریاد را با خود داشت  که رهگذران زیادی را برآن می داشت که با آکسیون همراه گردند و با گوشی های خود عکس بگیرند.

آکسیون اعتراضی درمیان سکوت جمعی به یادجانباختگان دی ۹۶و آبان ۹۸وجنایت بس تلخ و فراموش نشدنی موشک زدن به هواپیمای مسافربری اکرائین و درهمدردی با جامعه ما ، با اعلان یک دقیقه سکوت توسط مجری برنامه رفیق توفیق محمدی آغاز شد.خانم مهوش رشیدی بیرگانی یکی ازچهره های شناخته شده پناهندگان که به همراه دیگردوستان در آرایش شمع آجین کردن میدان سهم بایسته ای داشت، متن کوتاه پرمضمونی را درهمدردی با خانواده های جانباخته جنایت سقوط موشک باران هواپیمای آکرائین  ادا کرد. او گفت :

« عزیزان امروزاینجا درفضای غمبارجمع شدیم تا با دردهای خانواده های پرواز به مقصد نرسیده  ۷۵۲سهیم باشیم .

 جمع شدیم تا با پدر "راستین" همدل شویم وبغض های او را درگلو های خود بفشاریم و به یاد "راستین" و "شکیبا" مادرش اشک بریزیم.اینجاییم تا با دلنوشته های دکتر "حامد اسماعیلیون" همدل شویم و بگوییم: حامد به دنبال فیل صورتی "ری را" نگرد ، درخیابان های شهریار گم شد .پروازی که با هزاران آرزو و باختن آینده ای پُربار وموفق ، هرگز به زمین ننشست بلکه در هوا تکه تکه شد.آمدیم تا درسوگ عشق بی فرجام "پونه" و "آرش" بگرییم ؛ عشقی که از به بارنشستن اش در آن شب عروسی ، تنها سه روز دوام داشت. چگونه می توان لحظات جشن ازدواج این دو جوان نخبه را دید و فریاد نزد؟

عزیزان اینجاییم تا برای درد های خانواده های جوان از دست داده، درمانی و لو کم باشیم.به سوگ نشستیم،اما امید به آزادی کشورمان ایران راداریم. به سوگ نشستیم،اما آرزوی انتقام سخت از مجامع بین الملل را داریم. به امید ایرانی آزاد »

پس آنگاه یک سری شعارهایی به زبان سوئدی داده شد :

مرگ بر جمهوری اسلامی

زندانی سیاسی آزاد باید گردد.

کارگر زندانی آزاد باید گردد .

دانشجوی زندانی آزاد باید گردد

زنان فعال سیاسی زندانی آزاد باید گردد.

مرگ بر رژیم فاشسیت اسلامی ایران .

دستگیر شدگان آبان، بی قید وشرط آزاد باید گردد.

سپس پیام سوئدی آکسیون اعتراضی توسط رفیق توفیق محمدی در همبستگی با مبارزات سراسری مردم ایران ، برعلیه رژیم اسلامی ایران قرائت شد.  در بخش های این پیام آمده است :

فاجعه ای که اعتراضات وسیعی را در تهران - اصفهان - رشت  ودرسایرنقاط کشور فراهم آورد و..... همه ما درجریان سقوط در جریان سقوط هواپیما ۱۷۶ انسان را که دیگر هرگز لبخند نمی‌زنند، گریه نمی‌کنند، عاشق نمی‌شوند و دست کسی‌ را نمی گیرند.آنها دیگر هرگز به خانه برنمی گردنند. در میان این قربانیان ايرانی، اوکراينی، افغانستان، کاندا، سوئد و غیره وجود داشت. رژیم فاشیست اسلامی ایران میخواست با دروغ و طفره رفتن و سه روز هیچ خبر و گزارش موثقی را ارائه نداد.هواپیمای اکرائنی هستیم که چه فاجعه جانگدازی برای مردم ما و بخشی از جامعه جهانی آفرید چهل سال است که حکومت اسلامی جنایت می‌کند. چنانچه از کارگران گرسنه، از زنان و کودکان سوال کنید و بپرسید از اقلیت‌ها بپرسید، متفکران، نویسندگان و خانواده های جان باختگان که عزیزان خود را از دست داده اند حتی از محل دفن آنها بی اطلاع اند.

چهل سال است که این حکومت جنایت می‌کند. بروید از مردم ايران سوال کنید؟ از از کارگران گرسنه، از زنان و کودکان سوال کنید و بپرسید از اقلیت‌ها بپرسید، متفکران، نویسندگان و خانواده های جان باختگان که عزیزان خود را از دست داده اند حتی از محل دفن آنها بی اطلاع اند. مردم ایران مانند سایر کشورهای دیگر مستحق سرنوشت بهتری هستند. سقوط این هواپیما و شعله های آتش این فاجعه به خیزش بزرگ ابان ماه در کلان شهر تهران و چند شهرستان از جمله سنندج - مهاباد - رشت- اصفهان - همدان - و سیل پرتلاطم سیستان و بلوچستان ، تبدیل به یک آتشفشان شد و پایه های این حکومت جنایتکار را لرزاند.

به باور ما : سرنوشت مردم ایران را فقط مردم آزادیخواه ایران رقم می‌زنند نه ترامپ، نه پوتین و نه دولت‌های غربی حق دخالت در امور ایران و حق تصميم گیری برای مردم ايران ندارند.به باور من همانطور که مردم ایران چهل سال پیش حکومت استبدادی و دیکتاتوری محمد رضا شاه پهلوی را سرنگون کردند می توانند این رژيم سرمایه‌داری اسلامی را سرنگون کنند.آرزو و امید ما برگزار کنند گان این حرکت اعتراضی اینستکه ؛  بعد از سرنگونی رژیم فاشیست اسلامی برآنستکه کسی شب، گرسنه سر بر بالین نمی‌گذارد، آزادی و رهایی و برابری و رفاه در ایران شاهد باشیم. چنانچه این آرزوهای نیک ، امروز تحقق پیدا نکند، فردا حتماً دیر نیست.» بعد به سوئدی شعار داده شد.

مرگ بر رژیم اسلامی ایران

مرگ بر رژیم تروریستی ایران

زندانی سیاسی ایران آزاد باید گردد .

در کنار این شعار های ادا شده به زبان سوئدی ، شعار های به فارسی داده شد .

دانشجوی زندانی آزاد باید گردد

زندان ، شکنجه و اعدام ؛ ملغی باید گردد .

جمهوری اسلامی با هر جناح و دسته نابود باید گردد .

جدا از این دوستانی چند برای حاضرین سخن راندند ازجمله خانم : " فرنازامامی" متنی را درهمین رابطه ادا کردند و خانم " بهاره سلکی" ، جمعیت حاضر در میدان را با همه شعار های خیابان های ایران همراه کردند ، اقای "ایمان حیدری" نیز متنی را در باره وضعیت عمومی کشور و جنایت بزرگ آبان ماه و کشته شده ۱۵۰۰ نفر و به زندان کشاندن بیش از۱۰۰۰۰ نفر و لزوم آزادی دستگیر شدگان آبان ماه  را یاد آور شدند.بانرول ها وعکس ها و طراحی بزرگ فراهم آمده درمیدان که با شعار؛ « ایران : ازدریای خزر تا خلیج فارس ، همه جا خونباران » به زبان فارسی و انگلیسی ، توجه خیلی ها را به خود جلب نمود و عکس های زیادی توسط رهگذران سوئدی گرفته شد. 

جمعی ازفعالان سیاسی وپناهندگان- گوتنبرگ

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸ برابر با ۱۷ ژانويه ۲۰۲۰

گزارش ویدیویی ولینک تصویری آکسیون خیابانی رادراینجا جهت اطلاع همگان جا می دهیم!


امروز پنجشنبه ۲۶ دیماه ساعت چهار بعدازظهر در میدان « یرن توریت » گزارش ویدیویی ازاکسیون اعتراضی در همبستگی با قیام و جنبش توده ای برای سرنگونی رژیم فاشیست اسلامی ایران در شهر گوتنبرگ ـ سوئد
!Demonstration mot islamiska diktator regimen i Iran Visa solidaritet
https://www.facebook.com/payam.mohammadi.7/videos/10221997003180105/

صحبتهای فرناز امامی

https://www.facebook.com/fara.Ema54/videos/466781637559846/

شعاردهی با بهاره سلکی
https://www.facebook.com/bahareh.selki/videos/849826605478422/

 

Solidaritet manifestation Göteborg 16 Januari 2020.
Solidaritet manifestation med Iranska folkets kamp mot islamiska regimen på Järntorget i Göteborg 16 Januari 2020. 176. Minns siffran, minns människorna bakom siffran.
عکسها سخن میگویند: آلبوم جدید و عکس های بیشتر.
امروز پنجشنبه
۲۶ دیماه ساعت چهار بعدازظهر در میدان « یرن توریت » گزارش تصویری ازاکسیون اعتراضی در همبستگی با قیام و جنبش توده ای برای سرنگونی رژیم فاشیست اسلامی ایران در شهر گوتنبرگ ـ سوئد

https://www.facebook.com/pg/AnjomanePanahandganIrani/photos/?tab=album&album_id=1511725582299370&__tn__=-UC-R 

 

آلبوم شماره یک

https://www.facebook.com/pg/AnjomanePanahandganIrani/photos/?tab=album&album_id=1511588865646375&__tn__=-UC-R 

 

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸ برابر با ۱۷ ژانويه ۲۰۲۰

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com