حجاب سَمبُل فرودستی زن، لوگوی اسلام سیاسی است! نه به حجاب اسلامی!...وعده ما روز شنبه ساعت ١٦:٠٠ مقابل مسجد علی در استکهلم

تشكيلات استكهلم حزب حكمتيست
January 29, 2020

حجاب سَمبُل فرودستی زن، لوگوی اسلام سیاسی است!
نه به حجاب اسلامی!

نهادهای جمهوری اسلامی در خارج کشور با حمایت تعدادی از لابی ها و جریانات دولتی و غیر دولتی مانند حزب سبز و گروههای ناسیونالیست و باصطلاح "ضد امپریالیست"، که بطور موسمی از سیاستهای جمهوری اسلامی دفاع کرده‌اند، اینروزها به جست و خیز جدیدی روآورده اند. از یکسو تحت عنوان بی‌مُسمای "جنبش ضد جنگ" در دفاع از جمهوری اسلامی تظاهرات راه می‌اندازند و در یکمورد در پاریس به فعالین اپوزیسیون حمله کرده اند، و از سوی دیگر، در کشور سوئد، در استکهلم سمینار "حجاب در غرب" و در اومئو تظاهرات خیابانی در دفاع از حجاب اسلامی برای روز شنبه اول فوریه سازمان داده اند.

همانطور که فاشیستها حق دارند در دفاع از عقاید نژادپرستانه اجتماع و تظاهرات راه بیاندازند، اسلامیها و موئتلفین شان نیز حق دارند که در دفاع از آپارتاید و زن ستیزی و حجاب جلسه و اجتماع برگزار کنند. همانطور که جنبش ضد نژادپرستی در مقابل تحرک فاشیستی ضد تظاهرات برگزار میکند، مخالفین سیاسی و اپوزیسیون جمهوری اسلامی در مقابل تحرک جمهوری اسلامی اجتماع و تظاهرات سازمان میدهد. همه میدانند، و دولت سوئد بهتر از هر کسی میداند، که مسجد علی در استکهلم از پایگاههای مهم جمهوری اسلامی است. جائی که آخوندها و عناصر امنیتی حکومت تحت پوشش "کلاسهای آموزشی" مشغول سربازگیری برای جنبش اسلامی و سازماندهی جاسوسی میان مخالفین سیاسی هستند. ما همواره خواهان بسته شدن مراکز و مدارس مذهبی بوده‌ایم و دیر یا زود دولت سوئد ناچار میشود این مراکز را ببندد. در همین سوئد، ما پرچمداران ممنوعیت حجاب کودک، ممنوعیت برقع، ممنوعیت حمل سَمبلهای مذهبی در مراکز اداری و آموزشی بوده‌ایم. مذهب امر خصوصی افراد بزرگسال است، تعلق مذهبی بزرگسالان نباید به کودکان تحمیل شود. ما مخالف شدید تظاهر مذهبی در محیطهای اداری و اجتماعی هستیم. 

حجاب یک تکه پارچه نیست، حجاب "پوشش" نیست، حجاب سَمیُل فرودستی زن و پرچم آپارتاید جنسی، لوگوی جنبش تروریستی اسلام سیاسی است. اگر دولت موسوم به فمینیست سوئد زیر بغل جنبش اسلامی را میگیرد، اگر با تز راسیستی نسبیت فرهنگی و اسلاموفوبی حقوق شهروندان را براساس تعلق مذهبی و محل تولد و فرهنگ آنها تعریف میکنند، اینها قرار است از یکسو به مناسبات سیاسی و تجاری شرکتهای سوئدی با جمهوری اسلامی کمک کند و از سوی دیگر سوئد را از گزند تروریسم اسلامی مصون دارد. سیاستی که مدتهاست شکست خورده و نتیجه‌ای جز بیحقوقی زنان و کودکان منتسب به مسلمان و رها کردنشان زیر دست و پای جنبش اسلامی و آخوندهای مرتجع در مساجد و مدارس مذهبی و محیط‌های اسلامی نداشته است. در شرایطی که جامعه ایران برای سرنگونی جمهوری اسلامی بپاخاسته است و در خارج باید سفارتخانه‌ها و مراکز جمهوری اسلامی برچیده شوند، این نوع تلاشهای جمهوری اسلامی و کمک عناصر و احزاب دولتی و غیر دولتی به آن، سیاستی در دفاع از کشتار و قتل عام مردم ایران توسط این حکومت است. این سیاست شنیع را هیچ آزادیخواهی نمی پذیرد و علیه آن اعتراض میکند. علیه شان اعتراض کنیم و سنگر به سنگر عقب شان برانیم.

تشکیلات استکهلم حزب کمونیست کارگری - حکمتیست همراه با جریانات و فعالین آزادیخواه و پیشرو، روز شنبه در اجتماعی که علیه دفاع از آپارتاید و گتویزه کردن جامعه سوئد و حجاب اسلامی توسط جمهوری اسلامی برگزار میشود، شرکت میکند و از ایرانیان آزادیخواه و مدافعین برابری زن و مرد دعوت میکند که در این اجتماع بیرون مسجد علی شرکت کنند. در اینروز باید خواهان بستن سفارتخانه و مدارس مذهبی و اماکن جمهوری اسلامی شویم. در اینروز باید خواهان ممنوعیت حجاب کودکان، ممنوعیت حمل سمبلهای مذهبی در محیطهای اداری و آموزشی و کاری شویم. در اینروز باید حمایت دولتها و جریانات غیر دولتی از جمهوری اسلامی را محکوم کنیم. در اینروز باید از حقوق برابر زنان و کودکان در محیطهای اسلامی دفاع کنیم.

وعده ما روز شنبه ساعت ١٦.00 مقابل مسجد علی در استکهلم

 تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران-حکمتیست، واحد استکهلم
 ٢٨ ژانویه ٢٠٢٠


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com