نگذارید جان یک جوان دیگر گرفته شود! برای نجات هوشمند علیپور

کمیته بین المللی علیه اعدام
January 28, 2020

نگذارید جان یک جوان دیگر گرفته شود!

برای نجات هوشمند علیپور

 

او کمی بیشتر از۲۶ سال سن دارد. نامش هوشمند علیپور است. جرمش این است که در خانواده ای بزرگ شده است که همواره علیه ظلم و ستم جمهوری اسلامی بوده است. خانواده علیپوررا همه در منطقه سردشت می شناسند. هوشمند را  در نوجوانی به خاطر برگزاری مراسم چهارشنبه سوری به زندان انداختند و بیرحمانه بر بدن او ضربات شلاق وارد آوردند. هوشمند و رفیق همراهش یعنی محمد استاد قادر را در تاریخ ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ در حوالی سقز دستگیر کردند. در زندان مورد شکنجه و اذیت و آزارشان قرار دادند تا علیه خود دست به "اعتراف" بزنند. جمهوری اسلامی می گوید که اینها عضو "احزاب ممنوعه کرد" هستند. حکومت جنایتکاران اسلامی آزادی را از میلیونها انسان سلب و فعالیت احزاب سیاسی را قدغن کرده است  و حالا طلبکار هم هست و انسانها رابه "جرم" عضویت در احزاب محکوم می کند. می گویند این دو جوان به مبارزه مسلحانه علیه حکومت متهم هستند. اینها هم بهانه است. مگر ندا آقا سلطان مسلح بود که او را کشتید؟ مگر فرزاد کمانگر معلم مسلح بود که او را اعدام کردید؟ مگر ۱۵۰۰ نفری که در اعتراضات آبان به قتل رساندید مسلح بودند؟ جمهوری اسلامی مشکلش این توجیهات و بهانه ها نیست. جمهوری اسلامی حکومت اعدام است و اعدام برایش یک ابزار آدمکشی برای ارعاب جامعه است.

 

لازم به توضیح است با اینکه هوشمند علیپور و محمد استاد قادر هر دو تحت عنوان یک "جرم" دستگیر شدند اما یکی به پنج سال زندان و دیگری یعنی هوشمند علیپوربه اعدام محکوم شده است. این دوگانگی فقط پوچ بودن محاکمات جمهوری اسلامی را نشان نمی دهد. جمهوری اسلامی دارد از یک خانواده مبارزه انتقام می گیرد و می خواهد هوشمند به گروگان گرفته شده  را قربانی کند.

 

ما نباید اجازه دهیم که این اتفاق بیفتد. پرونده هوشمند علیپور داستان مبارزه علیه ظلم و ستم جمهوری اسلامی و مقابله خونین حکومتی اسلامی با مردمی است که حاکمیت منحوس آنرا نمی پذیرند. این داستان، داستان همه ماست. دو کمیته بین المللی علیه اعدام و کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی قویا از "کمپین نجات هوشمند علیپور" که از جانب خانواده وی به پیش برده می شود حمایت می کنند. تلاشهای وسیع و گسترده ای برای نجات جان هوشمند در سطوح مختلف در جریان است. یک اقدام مفید و موثر این است که شما ویدئو کوتاهی در دفاع از جان هوشمند پر کنید و در شبکه های اجتماعی منتشر نمائید. اقدام دیگر برگزاری تظاهرات و آکسیون برای نجات جان هوشمند علیپور است. در همین رابطه تاکنون در شهرهای مختلفی اعتراضاتی برگزار شده است و برای روزهای آتی نیز در شهرهای لندن، تورنتو و لاهه و استکهلم تدارک تظاهرات دیده شده است. تلاش کنید که شما هم در شهر خود برای نجات جان هوشمند اعتراضی سازمان دهید. هدفی که ما دنبال می کنیم این است که در فاصله بررسی حکم اعدام هوشمند در دیوان عالی کشور، به جمهوری اسلامی نشان دهیم که هوشمند علیپور حامیان زیادی در عرصه بین المللی دارد که مصصم هستند جلوی اعدام وی را بگیرند. بساط اعدام باید در ایران برچیده شود و حکومت اعدام جمهوری اسلامی باید گورش را گم کند. زنده باد زندگی! نه به اعدام!

 

کمیته بین المللی علیه اعدام

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی

 

۲۶ ژانویه ۲۰۲۰- ۶ بهمن ۱۳۹۸


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com