شلیک به هواپیمای مسافربری: ترکیبی از فرهنگِ آدمکشی و دروغ

حزب كمونيست ايران (م - ل - م)
January 11, 2020

شلیک به هواپیمای مسافربری: ترکیبی از فرهنگِ آدمکشی و دروغ

مردم! به حمایت از دانشجویان برخیزید. هم اکنون دانشجویان دانشگاه های مختلف با شعارهای «این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت»؛ «به من نگو فتنه گر، فتنه تویی ستمگر»؛ «فرمانده کل قوا: استعفا، استعف»ا؛ «کشته ندادیم که سازش کنیم، رهبر قاتل رو ستایش کنیم»؛ «سپاهی حیا کن مملکتو رها کن!» به اعتراض برخاسته اند و نیروهای سرکوبگر رژیم، اجتماع دانشجویان را محاصره کرده اند.

سرانجام دولت ایران پس از سه روز دروغ و پنهانکاری، با رو شدن مدارک غیرقابل انکار در مورد شلیک موشک به هواپیمای مسافربری توسط رسانه های بین المللی و زیر فشار افشاگری شهروندخبرنگاران فضای مجازی وادار شد مسئولیت سقوط هواپیمای پرواز ۷۵۲ تهران/کیف را بپذیرد. این پرواز در اولین ساعات بامداد چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ (۸ ژانویه ۲۰۲۰) در جنوب تهران توسط پدافند موشکی سپاه پاسداران و ارتش از قرارگاه خاتم الانبیاء مورد هدف قرار گرفت و ۱۷۶ سرنشین آن کشته شدند. این رژیم تنها طی دو ماه اخیر نزدیک به دو هزار نفر از شهروندان ایرانی و غیر ایرانی را به اشکال مختلف از شلیک مستقیم به سر در خیزش آبان و قتل زیر شکنجه تا مرگ در اثر بی کفایتی مدیریتی و اجرایی در مراسم تشییع جنازه، حمله موشکی به هواپیمای مسافربری، تصادف اتوبوس و ریزش تونل و معدن و شلیک به کولبران کُرد به کام مرگ کشانده است. با این تفاوت که برخی از آنها پاسپورتهای غیر ایرانی داشته و رژیم ایران در مقابل دولتهای آنها ابراز تاسف کرد و برخی دیگر در نیزارها و پس کوچه های حاشیه های فقیر در خون غلطیدند!

از این واقعه، حتی مدافعین سرسخت، کار به دستان و توجیه گران حرفه ای رژیم از فرماندهان سپاه، رئیس دولت و وزرا تا اصولگرایان، اصلاح طلبان و رونامه نگاران و لابی گر های برون مرزیِ حکومت هم اعلام شرمساری و ناامیدی کرده اند. به وضوح شکاف درون هیئت حاکمۀ رژیم بار دیگر حاد شده است و در پشت پرده، دولت و سپاه یکدیگر را متهم می کنند. فرصت حکومت برای به راه انداختن موج جلب مشروعیت و همبستگی داخلی با استفاده از ترور قاسم سلیمانی توسط ارتش آمریکا و لاف «انتقام سخت» عین الاسد، دود شده و به هوا رفته است. اعتبار نظامی- سیاسی جمهوری اسلامی در حمله موشکی به هواپیمایی اوکرائین سخت آسیب دید. دستگاه تبلیغاتی رژیم در مورد «اشراف اطلاعاتی» و «صنایع نظامی» سپاه (و در رأس آن صنایع موشکی و پدافند موشکی سپاه)  دروغ گفته و بزرگ نمایی می کرد. فاجعه شلیک به هواپیمای مسافربری در قلب تهران، ورشکستگی این «توانمندی و استقلال» را مانند دیگر «توانمندی ها و استقلال های» ادعایی رژیم نشان داد.

جمهوری اسلامی معجون ویرانگر قساوت و بیرحمی با جهل و تفرعن و بی کفایتی است که هر ثانیه از بود و باش آن، تجسم اندوه و نابودی برای مردمِ نه تنها در ایران که عراق و سوریه و غیره است. بر اساس عرف مدیریت در شرایط اضطرار جنگی، باید کلیه پروازهای مسافری دست کم در مناطق مرزی و پایتخت یک کشور تا ۴۸ ساعت یا ۷۲ ساعت به حالت تعلیق و ممنوعیت در بیایند. اما جان مردم برای رهبر و رئیس جمهور و سرداران سپاه و ارتش و مدیران دولتی رژیم اندک اهمیت و ارزش نداشته، ندارد و نخواهد داشت. آنها این شرایط اضطراری جنگی را به دنبال رقابت های ارتجاعی با رژیم ترامپ و ماجراجویی های جنگ طلبانه شان در خاورمیانه، به مردم ایران و منطقه تحمیل کردند. آن هم در شرایطی که عُرضۀ مدیریت بحران در زلزله و سیل و آتش سوزی و حتی احداث داربستهای شهری ساده را هم ندارند.

موجودیت جمهوری اسلامی با هیچ معیار اجتماعی ذره ای توجیه پذیر نیست و مشروعیت ندارد. جمهوری اسلامی را باید سرنگون کرد. نباید گذاشت جان، زندگی، اعصاب و جوانی ده ها میلیون نفر از مردم ایران و منطقه در گردباد آدم کشی ها و بی کفایتی های اسلامگرایان حاکم بر ایران بر باد برود و هر لحظه در آستانۀ تهدید و مرگ در مقابل ماشین نظامی امپریالیست های آمریکا که فاشیستی مانند ترامپ در راس آن نشسته است قرار بگیرند.

لازم است خانواده ها و بازماندگان کشتار خیزش آبان ۹۸ و جنایت هواپیمای پرواز ۷۵۲ متحدانه مراسم بزرگداشت فرزندان شان را به صورت عمومی برگزار کرده و آن را به صحنۀ کارزار افشاگرانه و مبارزاتی علیه حکومت تبدیل کنند. برخلاف فرموله کنندگان احساسات و فرهنگ پستِ جامعه طبقاتی که انسانها را بر اساس مدرک تحصیلی، شغل، پاسپورت و محل اقامت تقسیم بندی و ارزش گذاری می کند، هیچ فرقی میان جانباختگان خیزش آبان ۹۸ از میان کارگران و زحمتکشان و تهیدستان جامعه، فارغ التحصیلان دانشگاه شریف، پرسنل پرواز ۷۵۲، کارگران معدن کرمان و افغانستانی ها، کانادایی ها، سوئدی ها، ایرانی ها و اوکرائینی های جان باخته در فجایع اخیر نیست. جمهوری اسلامی و امپریالیسم آمریکا، مشترکا  دشمن اکثریت مردم ایران و کل بشریت هستند و شایستۀ سرنگونی اند. 

سرنگون باد جمهوری اسلام!

زنده باد انقلاب، زنده باد کمونیسم!

پیش به سوی ایجاد جمهوری سوسیالیستی نوین ایران!

حزب کمونیست ایران (مارکسیست- لنینیست- مائوئیست)

۲۱ دی ۱۳۹۸/ ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

www.cpimlm.org

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com