کشته شدن قاسم سلیمانی و عواقب آن

اسد گلچینی
January 03, 2020

کشته شدن قاسم سلیمانی و عواقب آن

قاسم سلیمانی کشته شد؛ یکی از رهبران همیشه در صحنه و  جبهه در چهل سال گذشته، یکی از رهبران حکومت مطلقه فقیه، یکی از مغز متفکر ها و معماران جنگ، جرم و جنایت جمهوری اسلامی در ایران و منطقه، از بین رفت. کشته شدن چنین "آدمی" موجب عزا برای رژیم و طرفدارنش شد و همزمان میلیونها نفر از مردم مبارز و داغدیده ایران را شادمان کرد.

تردیدی نیست که جمهوری اسلامی از ماه ها قبل و با عملیات مختلف از جمله حمله به چاه های نفت عربستان تا حمله به سفارت آمریکا در عراق و ... در پی فراهم کردن وضعیتی بوده است که بتواند از "شر" تعرض مردم به کل موجودیتش جلوگیری کند. آنها میدانند که میشود با هر مخالف و دشمنی سر میز مذاکره رفت، اما نمیتوان با دشمنی مردمی که تصمیم به نابودی رژیم گرفته باشند کنار آمد و به این لحاظ  ایجاد فضای جنگی و احتمالا جنگ، از راه حل های مهم در کنار زدن مردم است.

 ایجاد این شرایط  و فضای جنگی کماکان و تا حدود زیادی در اختیار جمهوری اسلامی هم هست چرا که در منطقه حضور سیاسی و نظامی قدرتمندی دارد، برنامه هسته ای دارد و برنامه های موشک سازی اش تردید جدی هستند. حضور سیاسی و نظامی قدرتمند در سوریه، عراق، لبنان، یمن هر کدام برگ های مهمی در معاملات آینده خواهند بود. بازی با هر کدام از این برگ ها برای بقا جمهوری اسلامی مهم هستند و تردیدی در این نیست که با آنها بازی خواهد کرد.

 کشتن قاسم سلیمانی ضربه ای گیج کننده و وارد کردن شک بزرگی برای رژیم بود و همزمان این هشدار جدی را هم داشت که دیگر تعیین میدان دعوا و جنگ و مذاکره الزاما گام به گام و مرحله به مرحله نخواهد بود.

اینکه ایران تا چه اندازه با جست و خیز هایی ایذایی بتواند "انتقام خون شهیدش" را بگیرد برای مدتی فضا را باید اشغال کند اما همانطور که ترامپ باز هم راه را به جمهوری اسلامی نشان داد، مساله وارد شدن به مذاکره است که بقای جمهوری اسلامی بیشتر میشود و آمریکا، غرب و ترامپ هم به آرزوهایشان خواهند رسید.

 در همه این اوضاع یک دستور مهم برای مردم بیزار از نکبت جمهوری اسلامی، به گور سپردن نظام و رژیمی است که بوسیله قاسم سلیمانی ها ، علی خامنه ای ها، روحانی  و مدافعان از هر نوع و قماش آنها، اداره میشود. دوره آماده باش و تجهیز سازمانی از جمله برای جنبش کارگری و کمونیستی بیش از گذشته دشوار تر و در عین حال فراهم تر شده است.

13 دی 1398

3 ژانویه 2019

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com