گرامي باد ياد رفيق اسماعيل تريک

روند سوسياليستی کومه‌له
January 03, 2020

گرامي باد ياد رفيق اسماعيل تريک
با کمال تأسف؛ صبح روز پنجشنبه 12 ديماه 1398 خبر درگذشت رفيق اسماعيل تريک، بر اثر سکته قبلي، از جانب رفقاي کومه‌له ــ سازمان کردستان حزب کمونيست ايران ــ اعلام شد.
خبر دور از انتظار و مرگ نا بهنگام رفيق اسماعيل، يکي از کادرهاي قديمي کومه‌له،  همه آنهايي را که از نزديک با او آشنا بودند در اندوه فرو برد. صميميت و دلسوزي و فداکاريهاي او را بويژه آن زمان که در تشکيلات مخفي کومه‌له فعاليت ميکرد، در ذهنهامان زنده کرد.
رفيق اسماعيل از همان روزهاي آغازين انقلاب مردم ايران عليه ستم و بيداد رژيم سلطنتي، در صف مبارزين راستين راه آزادي و عدالت اجتماعي قرار گرفت. بعداز به قدرت رسيدن نظام جرم و جنايت اسلامي ايران هم، فعاليت سياسي و تشکيلاتي خود را در تشکيلات مخفي کومه‌له با جديت و فداکاري ادامه داد. طي بيست سالي که فعال تشکيلات مخفي بود، چند بار به زندان افتاد و در مجموع سه سال در زندان شکنجه گران اسلامي اسير بود. اما نيروهاي امنيتي رژيم اسلامي طي آن بيست سال، نتوانستند به هويت تشکيلاتي رفيق اسماعيل پي ببردند، زيرا با هوشياري و درايت خاصي که در زمينه نبرد با شکنجه گران آموخته بود، با آنان روبرو ميشد.
رفيق اسماعيل در سال 1379 به دليل به خطر افتادن امنيت‌اش، با توصيه رهبري کومه‌له، از فعاليت در تشکيلات مخفي در داخل ايران دست کشيد و به بخش علني تشکيلات کومه‌له در کردستان عراق ملحق شد.
مرگ رفيق گرامي اسماعيل تريک را به همسرش زينب خانم، به فرزندانش؛ نيشتمان، شێرکۆ، شۆڕش، منصور، و به برادرش رفيق ابراهيم عليزاده، به خواهرانش، و به همه فاميل و بستگانش، به رفقاي کۆمه‌ڵه و حزب کمونيست ايران، صميمانه تسليت ميگوئيم.
گرامي باد ياد رفيق اسماعيل تريک
روند سوسياليستي کومه‌له
13.10.1398


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com