پایان کار موفقیت‌آمیز کمپین نه به اعدام برای رهایی سیاوش محمودی

اطلاعيه
December 26, 2019

پایان کار موفقیت‌آمیز کمپین نه به اعدام برای رهایی سیاوش محمودی

مردم متحد و آزادیخواه

دستِ یاری و همراهی صمیمانۀ شما در مسیر دشوار جمع‌آوری دیه برای زندانی سیاوش محمودی، موفقیتی شگرف و باورنکردنی را به همراه داشت. این کمپین وظیفه خود می‌داند تا ضمن تشکر و قدردانی از عزیزان جان، گزارشی از عملکرد خود را به اطلاع شما برساند.

این کمپین در حالی موجودیت خود را اعلام و شروع به فعالیت نمود که در دادگاه بدوی، بدون در نظر گرفتن دفاعیات متهم، حکم قصاص صادر شده بود. با اعتراض به حکم اولیه از طرف دادگاه تجدید نظر و پادرمیانی ریش سفیدان محلی، حکم قصاص به دیه‌ای سیصد میلیونی برای رضایت خانواده مقتول تبدیل می‌شود. اما بدیهی‌ست که با شرایط دشوار امروز طبقه کارگر ایران، خانواده سیاوش از تامین این مبلغ بازمی‌مانند و در کشاکش بین زندان و قصاص، مجددا حکم قصاص به حالت اجرایی به خانواده سیاوش محمودی ابلاغ می شود.

در حالی که مشغول جمع آوری کمک مالی بودیم، کمپین بنا به وظیفه خود از چند طریق باخانواده مقتول اقدام به جلب رضایت بامبلغ ۱۵۰ میلیون تومان نموده که با مخالفت شدید اولیای دم روبروشده و تقاضای پانصدمیلیون تومان داشته‌اند. مجدداً اعضای کمپین پرونده اعسار را با جدیت دنبال کرد تا اینکه جواب تایید اعساراز سوی دادگاه تجدید نظر استان تایید و بر حکم اعسار تجدید نظر شد. باتوجه به نتیجه نگرفتن از اولیای دم، کمپین نه به اعدام سقز تصمیمات زیر را گرفته و وظیفه خود می‌داند تا در این مورد اطلاع رسانی کند.

۱- درحکم صادره خانوادۀ محمودی موظف به پرداخت چهل درصد از مبلغ ۲۷۰ میلیونی دیه سال ۹۸ معادل ۱۰۸ میلیون تومان شده است، که از طرف کمپین پرداخت خواهد شد.

۲- در ادامه حکم تعیین کرده است که پس از پرداخت ۱۰۸ میلیون تومان پیش پرداخت، سیاوش محمودی باید ضمن تامین وثیقه دویست میلیون تومانی جهت ضمانت اقساط در دادگستری، به مدت ده سال هرماه یک میلیون و سیصد و پنجاه هزارتومان پرداخت نماید. باتوجه به عدم توانایی خانواده محمودی در تامین وثیقه، کمپین تصمیم گرفت مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به عنوان سپرده در بانک سپه به نام انجمن کودکان بی‌سرپرست سقز که مسئولیت سرپرستی از ۳۰ کودک را به عهده دارد، سرمایه گذاری کند که سود حاصل از آن یک میلیون و ششصدو پنجاه هزار تومان است که تا ده سال تامین کننده مبلغ اقساط خواهد بود و بعد از آن نیز به انجمن کودکان بی سرپرست تعلق می‌گیرد؛ بانک سپه نیز ضمانت نامه بانکی صادر کرده و تحویل اجرای احکام دادگستری می‌دهد و بدون اینکه دادگاه وثيقه بخواهد شرایط آزادی سیاوش محمودی فراهم می‌شود. حال با توجه به تامین مبلغ مورد نظر، کمپین با سربلندی و افتخار به کار خود پایان می‌دهد، بدینوسیله ما اعضای کمپین و خانوادۀ سیاوش از همه دوستانی که در داخل و خارج از ایران با كمك های خود ما را در به ثمر رسیدن این رسالت انسانی یاری کردند تشكر و قدردانی می‌کنیم. امیدواریم بدون هیچ مانعی این جوان پس از هفت سال زندان هرچه سریعتر ازاد شده و درمان فوری بیماری چشم را پیگیری نماید.

لازم به ذکر است که دوستانی با تلاش های خود نقش ویژه‌ای در جمع آوری و پرداخت كمك‌ها داشتند، از جمله:

•  خانواده کلهر در ایران بیست و هفت میلیون تومان

•  كمك هایی که از طریق مینو همیلی از کانادا، امریکا و ایران واریز شدند 54 میلیون تومان

•  كمك هایی که از طریق سلطان خسروی از سوئد واریز شد ۲۷ و میلیون و پانصد هزارتومان

•  كمك هایی که از طریق حسن معارفی پور، بنفشه کمالی و ناهید از آلمان واریز شد ۲۰ میلیون تومان

•  محراب سوري 16 میلیون تومان


•  خانواده سیاوش محمودی ۲۷ میلیون تومان

و همینطور دست تك‌تك یاری دهندگان و افرادی که شخصا كمك های خود را واریز کرده‌اند را به گرمی می‌فشاریم.


اعضای کمپین نه به اعدام

دکتر محمد قراگوزلو، احمدکلهر، رشید غفوری،

محمد عبدی پور و مهندس احمد حیدری

 5 دی‌ماه ۱۳۹۸


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com