دردسری ناخواسته / مجید آذری- عضو سابق گردان های ارومیه و مهاباد

مطلب
December 25, 2019

دردسری ناخواسته

چند سال پیش از طریق تعدادی از دوستان دلسوز قدیمی- نه دوستان مکاتب و مذاهب عرفی و شرعی - اطلاع یافتم که شخصی به نام مجید آذری مقالاتی را در فضای مجازی انتشار میدهد که محتوای آنها کاملا برخلاف نقطه نظرات من میباشد. این امرسبب گردید که کنجکاو شوم و در  این زمینه اطلاعاتی کسب کنم. بنابراین، پس از تماس با چند تن از  فعالین سیاسی مشخص شد که وی یکی از کادر های حزب کمونیست کارگری ایران است.

بدنبال آن من از طریق ای میل – ده سال پیش از این- با وی تماس گرفتم و خواستم با امضای دیگری مقالات خود را پخش کند. در آن ای میل توضیح دادم که من از این اسم از سال 1359 استفاده میکنم. وی درجواب نوشت که حاضر نیست از این اسم صرفنظر کند. دلیل وی این بود که  صد ها آدم اسم مشابهی دارند. من هم پس از مایوس شدن  از اقناع وی مجبور شدم در سایت آزادی بیان در این زمینه طی یک روشنگری کوتاه، عدم ارتباط این نوشته ها را با خودم اعلام کنم زیرا از نظر خودم این نوشته ها بورژوایی و پروآمریکایی بودند.

پس از آن در این زمینه فکرم آسوده بود تا آن که باز با دردسر ناخواسته دیگری مواجه شدم. شخص مزبور که به نظرمیرسد در دنیای مجازی – نه در دنیای واقعی – فعال است، با تبلیغ دیدگاه های ضدکارگری و نژادپرستانه مکنونات قلبی خود را مجددا به روشنی بیان نمود. بدنبال این اظهار نظرات، باز چند تن  از دوستان قدیمی طی تماسی از من خواستند بار دیگر در این زمینه عکس­العمل نشان دهم تا در این زمینه سو تفاهم برطرف گردد.. من اینجا متاسفانه مجبورم این تفکر - که امروزه سرمایه برای غلبه بر بحران­هایش تقویت و به خُوردِ خُرده بورژواهای دنیا میدهد را با شما درمیان بگذارم. دراین پست شخص مزبور به روشنی نفرت خود را از محروم­ترین و آسیب­پذیرترین قشر جامعه کردستان به نمایش گذاشته است. به دنبال وی شخصی به نام سمین آشوری تحت تاثیر این گرایشِ وَحشیِ سرمایه، اظهار نظر آقای آذری را تایید و تکمیل میکند. جهت تمرکز بیشتر برروی این نگاه ضدکارگری و نژادپرستانه، خواننده را به پست فیس­بوکی این دو نفر رجوع میدهم و داوری را به عهده آنان میگذارم.  

هدف من از نگارش این چند سطر، دو  شخص یاد  شده در بالا نیستند. دنیای کنونی در شرایط حمله همه جانبه سرمایه به ابتدایی­ترین خواستها و دستاوردهای کارگران و زحمتکشان، چنین تفکرات و چنین موجوداتی را درسطح کلان مرتبا تولید و بازتولید میکند. بنابراین با روشنگری صرف در مورد آنها کاری از پیش  نمیرود. این مبارزه طبقاتی پرولتاریا علیه کلیت سرمایه است که میتواند ریشه های این بیماری را خشک سازد. اما تا آن زمان در حد توان نباید اجازه داد حاملین و فعالان مکاتب و مذاهبِ رنگارنگِ عرفی و شرعی، فضای تنفسی ما را آلوده سازند.

در انتها لازم میدانم اعلام کنم که من هیچوقت حتی تا آخرین نفسی که میکشم زحمات بی­دریغ و رابطه بی­آلایش کارگران و زحمتکشان کردستان، نسبت به خود و خانواده­ام را فراموش نخواهم کرد، زیرا خود را عضو کوچک این طبقه میدانم. در همان حال، صریح و بدون پرده باز اعلام میکنم که با احزاب و جریانات سیاسی موجود منجمله با حزب آقای آذری، که یک حزب تمام عیار بورژوایی در قالب کارگریست، هیچگونه احساس نزدیکی به لحاظ عملی و فکری نمیکنم.

مجید آذری- عضو سابق گردان های ارومیه و مهاباد

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com