فرهاد ۱۴ ساله برادر کوچک‌تر نتوانست برادر بزرگ‌ترش آزاد ۱۹ ساله را تنها بگذارد

هەژار علی پور
December 23, 2019

فرهاد ۱۴ ساله برادر کوچک‌تر نتوانست برادر بزرگ‌ترش آزاد ۱۹ ساله را تنها بگذارد


فرهاد بمدت ۲ ساعت کنار آزاد ماند و برای کمک گرفتن از کولبران دیگر او را تنها می‌گذارد، درحالیکه ته دلش ناراحت و نگران‌ از سرنوشت برادرش بود اما چاره‌ای برایش باقی نمانده بود بجز اینکه بتواند تلاش‌ کند تا برود و برای نجاتشان کمک بیاورد.


با این‌حال باز در نیمه راه دوباره به پیش برادرش برمیگردد تا از زنده ماندن آزاد مطمئن و کمی آرام شود.

وقتی پیش آزاد بازمی‌گردد با جسد بی جان و یخ‌زده برادرش مواجه و نا امید و با قلبی شکسته و گریان با بغض و ناراحتی راه می‌افتد که هرطور شده راهی برای کمک و خبر کردن مردم پیدا کند.


فرهاد هم در راه برگشت بخاطر گم‌کردن راه در آن کوهستان یخی و طوفانی و شدت برف و کولاک ساعت‌ها برای زنده ماندن و نجات جانش به کوه‌ها و صخره‌های یخی و پوشیده از برف چنگ می‌زند و دستان کوچک زخمی و مشت‌های گره زده اش داستان جسارت و ازخودگذشتگی و مقاومت برای زنده‌ماندن را با قلب کوچکش اما پر از عشق و انسانیت و فداکاری برای مردم در ایران و سراسر دنیا باقی گذاشت.


فرهاد بخاطر نجات زندگی برادرش خودش هم جان عزیزش را از دست داد و این تراژدی به دنیایی از غم و اندوه برای مردم کردستان و ایران و ابراز احساسات همدری و همبستگی انسانی با این خانواده‌ همراه شد.


جمهوری اسلامی مسبب جان باختن آزاد و فرهاد خسروی است و باید پاسخگوی مرگ و میر و کشتار کولبران نان‌آور و کاسبکاران مرزی و همچنین کارگرانی باشد که برای تکه‌ای نان جانشان را از دست داده اند.

نه می‌بخشیم و نه فراموش می‌کنیم.

یاد «فرهاد و آزاد خسروی»  گرامی باد!

هه ژار علی پور - ۲ دیماه ۹۸، ۲۳ دسامبر ۲۰۱۹


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com