بیانیه جمعی از کمونیستهای ایران پیرامون فراخوان پنجم دی ماه

بيانيه
December 23, 2019

بیانیه جمعی از کمونیستهای ایران پیرامون فراخوان پنجم دی ماه

در پی انتشار فراخوان پنجم دی ماه توسط جمعی از خانواده های جانباختگان قیام آبان ماه و همچنین مادران و خانواده های داغدیده دیگری که از بازماندگان دهه خونین شصت می باشند، برخی محافل و سازمانهای سیاسی اقدام به انتشار بیانیه هایی کردند. ما به عنوان جمعی از کمونیستهای ایران ضمن اعلام همبستگی و ابراز همدردی با شما بر خود لازم دیدیم که نکاتی را با شما در میان بگذاریم. قطعا هر انسانی مادام که خود چه مستقیم و چه غیر مستقیم در جنایتی دخیل نباشد،این حق را بر خود جایز می داند که در مورد این بیانیه و یا هر چیز مشابه آن موضع گیری کرده و چه در تایید و چه در رد آن اظهار نظر کند. اما شگفتا که وارونگی جهان به حدی شده که خاندان جنایت کار پهلوی که تا خرخره در خون فرزندان آن جامعه غرق هستند، در همراهی از پیش تعیین شده ای با امپریالیستها (اشاره به سخنان پومپئو) نیز اعلام موضع می کنند. هنوز هستند مادرانی که عزیزانشان هدف گلوله های ارتش جنایتکار شاهنشاهی قرار گرفتند و تا امروز در هیچ دادگاه و محکمه ای صدایشان شنیده نشده. کجایند مادران عزیزانی چون محمد تجلا، قربانعلی شاکری نوجوان تبریزی که هدف گلوله پلیس جنایتکار شاهنشاهی قرار گرفتند. کجایند مادران هفدهم شهریور (جمعه سیاه ) که به دادخواهی خون جوانان و عزیزانشان بر خیزند. پدران و مادران داغدار آبان 98 پیوندی تاریخی با پدران و مادران داغدیده جنایات حکومت پهلوی دارند.

نباید اجازه داد هر دزد و قاتلی و هر نهاد ارتجاعی (چه سلطنت و چه غیر آن) سوار بر موج اعتراضات و دادخواهی شما شده و از آب گل آلود ماهی بگیرد، و در پس جملات فریبنده آزادی خواهانه منافع پلید خود را به پیش ببرد.

امروز، روز تعیین تکلیف با تمامی مظاهر ارتجاعی است. شما صدای خفته هزاران مادر و پدری هستید که در تاریخ معاصر آن سرزمین بی آنکه شنیده شوند، مردند و حتی کسی نامی از آنها به یاد ندارد. شاهنشاهان جنایتکاری که یکی پس از دیگری والدین را داغدار کردند و رفتند. شاید کسانی بپرسند که جنایت پدر رضا پهلوی چه ارتباطی به خود او دارد؟ پاسخ روشن است. او نه تنها  خواستار محاکمه ی فرح دیبا بعنوان جانشین وقت سلطنت و مسئول و مطلعِ در قید حیات، نشده است بلکه او هیچگاه و در  هیچ مصاحبه ای نیز سخنی از جنایات پدر و پدربزرگش که او خود را وارث آنها می داند،  به میان نیاورده است. آزادی خواهی با اعتراف به جنایتکار بودن شروع می شود.

 او که بر ثروت به غارت رفته توسط پدر جنایتکارش چمبره زده و حتی یک روز از زندگیش کار نکرده، چگونه می تواند درد محسن محمد پور آن نوجوان هفده ساله کارگری که خونش آغشته به سیمانی شد که خود به عنوان کارگر تولیدش می کرد را بفهمد.  این شازده نمی تواند طبل آزادی خواهی را بکوبد مادامی که از قِبَل ثروت به غارت رفته ما کارگران و زحمتکشان، در قمار خانه ها به عیش و نوش می پردازد. بر همه ماست که در کنار شما پدران و مادران داغدار و آزادیخواه، مانع هرگونه موج سواری این دزدان و جنایتکاران شویم. خمینی جنایتکار در بهشت زهرا گفت ما ارتش و نهادهای نظامی رژیم گذشته راحفظ خواهیم کرد و این خود نشان از این واقعیت دارد که هر دو رژیم بر سر سرکوب و  کشتار مردم و کارگران، انگیزه و  سابقه ای  یکسان دارند. 

پیروز باد مبارزات آزادی خواهانه و حق طلبانه شما والدین داغدیده

 نابود باد جمهوری اسلامی، همه جنایتکاران و نهادهای جنایتکار سلطنت و امپریالیستها


جمعی از کمونیستهای ایران

تاریخ 23 دسامبر 2109 برابر با 2 دی ماه 1398 شمسی


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com