فراخوان تشکلها و فعالین عرصه های مبارزات اجتماعی به گرامیداشت یاد جانباختگان خیزش آبان ٩٨

فراخوان
December 12, 2019

فراخوان تشکلها و فعالین عرصه های مبارزات اجتماعی به گرامیداشت یاد جانباختگان خیزش آبان 98.


مردم مبارز؛ کارگران، معلمان، بازنشستگان، زنان، دانشجویان، جوانان و انسانهای آزادیخواه!


خیزش قدرتمند توده ای آبان 98 علیه چهل سال تحمیل فقر، گرانی و سرکوب ، توسط حاکمان سرکوبگر بیرحمانه به خون کشیده شد و صدها  تن از جمله تعداد کثیری جوان و نوجوان، هدف مستقیم گلوله ماموران انتظامی، امنیتی، گارد ویژه، پاسداران ، بسیج و ارتش قرار گرفته و جان خود را از دست دادند.

حافظان امنیت قدرت و ثروت، محلات فقیر نشین و حاشیه ای اکثر شهرها که محل تجمعات و تظاهرات های مردم و جوانان بودند را مورد حمله قرار داده و تعداد بسیار زیادی مجروح و بیش از 7 هزار نفر را بازداشت و روانه بازداشتگاه های مخوف وزارت اطلاعات و سپاه کردند.

  هدف اصلی این یورش و کشتار وحشیانه  آن بود که  با ایجاد فضای حکومت نظامی  جامعه  معترض را وادار به خاموشی  نمایند  اما این گونه نشد! نه تنها اعتراضات و مبارزات مردم خاموش نشد، بلکه صدا ها رساتر، فریادها بلند تر و جامعه خشمگین تر در حال ترمیم این زخم عمیق برای فرصتی دیگر است.

در شرایط کنونی صدها خانواده و هزاران نفر از بستگان کشته شدگان داغدارند و همدردی با این بازماندگان بخشی از برنامه ما برای حفظ جنبش مطالباتی و  تداوم راه آنهاست.

پدر پویا بختیاری،  یکی از جانباختگان آبان 98،   در همین راستا  روز 5 دی 98 را که مصادف با چهلمین روز جانباختن پویاهاست ، برای این هدف  اعلام کرده است.

این روز را به گرامیداشتی باشکوه برای همه کشته شدگان این کشتار تبدیل کنیم.


 در راستای فراخوان پدر پویا بختیاری،  تشکلها و فعالین امضاء کننده این فراخوان  از همه مردم  می خواهند که ضمن شرکت وسیع در مراسم خانواده های جانباختگان ، روز 5 دی98 در همه مکان های به قتل رسیدن کشته شدگان، در همه محلات، بر سنگفرش های خیابانها و میادین، در کارخانه ها و مراکز کارگری، مدارس و دانشگاه‌ها با نصب پوسترها و عکسهای کشته شدگان و روشن نمودن شمع و نثار شاخه های گل،  ضمن همدلی با خانواده های رنجدیده یاد همه جانباختگان آبان 98 را گرامی بداریم و با ایجاد همبستگی بر تداوم راه آنان تا رسیدن به اهداف انسانیشان پیمانی مستمر و مستحکم ببندیم.

تشکلها:

1- انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه

2- تشکل برای کودکان

3- سندیکای نقاشان البرز

4- شورای بازنشستگان ایران

5_اتحاد بازنشستگان ایران

6_. گروه 19 اسفند 

7_ پایپینگ و اکیپ پروژه ای آذربایجان

  

8_کانون صنفی A   معلمان خوزستان


9_کانون صنفی  B  معلمان خوزستان


10_کانون صنفی C معلمان خوزستان

فعالین:

1- جمعی از فعالین لغو کار کودکان

 2-علی نجاتی

3- سپیده قلیان

4_ جمعی از فعالین زنان

5_ جمعی از معلمان تهران و کرج

@anjomanbfk


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com