که تا آخرین نفس ، کوشیم و بشکنیم ، دیوار این قفس ، در ره آزادی ایران !‏

چريکهای فدائی خلق ايران
December 11, 2019

که تا آخرین نفس ، کوشیم و بشکنیم ،
دیوار این قفس ، در ره آزادی ایران !‏

شانزده آذری دیگر فرا رسید و سردی سخت جان پاییزی، مغلوب گرمای جانبخش ناشی از جنب و جوش بهاری دانشجویان مبارز در این روز در دانشگاه های ایران شد. دانشجویان آگاه و دلیر ایران، به رغم تمامی محدودیت ها و خطرات امنیتی و جانی بر زندگی شان ، ناشی از سلطۀ خونین دیکتاتوری امپریالیستی حاکم ، بار دیگر تا آن جا که در توانشان بود با اعتراضات و تجمعات در داخل دانشگاه، این سنگر آزادی، خاطره پیشروان و سمبل های دلیر جنبش دانشجویی یعنی شریعت رضوی، قندچی و بزرگ نیا را پاس داشتند و پرچم مبارزه علیه نظام وابستۀ حاکم را که با خون هزاران دانشجوی مبارز در دو رژیم شاه و جمهوری اسلامی رنگین شده است را همچنان در اهتزاز نگاه داشتند.
امسال (1398) نیز به رغم تمامی تمهیدات مقامات جمهوری اسلامی، از دستگیری و بازداشت دانشجویان پیش از 16 آذر گرفته تا فرستادن ایادی خویش تحت نام مخالف به درون صفوف دانشجویان و تلاش برای سردادن شعارهای برخا اصلاح طلبانه ، اما تودۀ دانشجویان آگاه و مبارز، از جمله در پلی تکنیک تهران فریاد زدند: "دانشجو، کارگر اتحاد، اتحاد"، "از هفت تپه تا تهران، زحمتکشان در زندان"، "زندانی سیاسی آزاد باید گردد" ، "تبعیض جنسیتی محکوم است"، "بیگاری ، بیکاری ، حجاب زن اجباری"، "توپ تانک مسلسل ، دیگر اثر ندارد". در دانشگاه آزاد اصفهان و در مراسمی که یکی از تبهکاران شناخته شده یعنی ضرغامی، رییس سابق دستگاه دروغ پراکنی حکومت، صدا و سیما، در آن شرکت کرده بود، یکی از دانشجویان متنی خواند که با تشویق پر حرارت دانشجویان روبرو شد.  در این متن با تاکید بر شعار "اصلاح طلب، اصول گرا، دیگه تمومه ماجرا" تلاش های ضد انقلابی حکومت گران برای سوار شدن بر جنبش دانشجویی، در مقابل دیدگان آن ها یکبار دیگر به سخره گرفته شد.
در دانشگاه زنجان، دانشجویان با زدن چسب بر دهانشان به عنوان تجلی حاکمیت رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی، ترانه جمعه با صدای فرهاد که به مثابه ترانه ای در مورد رستاخیز سیاهکل، معروف است را پخش کردند. 
در دانشگاه تهران نیز به رغم جو شدید امنیتی، دانشجویانی که روی خود را پوشانده بودند فریاد می زدند: "آبان ماه امساله، کشتار میدان ژاله".  آن ها همچنین با حمل پلاکاردهای سرخ و شعارهایی راجع به اتحاد مبارزات کارگران و خلق های تحت ستم در ایران و شیلی و لبنان و فرانسه و... با هدف سرنگونی "نئو لیبرالیسم"، شعارهای روشنی نیز علیه  هرگونه چشم داشت به قدرت های امپریالیستی جهت سرنگونی جمهوری اسلامی را سردادند.  بخشی از شعارهای دانشجویان چنین است : "علینژاد و ارشاد، ارتجاع و انقیاد"، "مجاهد و پهلوی، دو دشمن آزادی"، "سرکوب پایان راه نیست، مقاومت زندگی است"، "جواب ما تفنگ نیست، این همه کشته کم نیست"، " قضاییه جلادان، مقدمتان خون باران". از دیگر شعار های دانشجویان "فقر، کشتار، گرانی، مردم شدند قربانی"، "ستاره در پرونده، دانشجومون در بنده"، "اساتید اساتید، حرف بزنید نترسید"، "استادامون ذلیلند، ذلتو می پذیرند"، "خیابونا خونی شد، آزادی قربانی شد"، "دانشجو آگاه است با کارگر همراه است"، "فرزند کارگرانیم، کنارشان میمانیم"، "نان ، کار ، آزادی ، اداره شورائی" ، "اسلحه ها به سمتمون، مرگ برا یه لقمه نون"، "آبان ادامه دارد، حتی اگر شب و روز بر ما گلوله بارد".
و بالاخره در 16 آذر امسال، در حالی که هنوز کارگران، زنان، جوانان ما در کشاکش موج نوینی از یکی شورش قهرآمیز توده ای برای سرنگونی این رژیم در حال التیام زخم های خویش و تجدید نیرو برای خیزشی دوباره به دشمنانشان هستند، در دانشگاه نوشیروانی بابل که در محاصره مزدوران رژیم و لباس شخصی ها بود، دانشجویان بار دیگر با خواندن سرود های کمونیستی مثل "سرود خون ارغوانها"ی چریک های فدایی خلق، یک صدا ندای دل انگیز و امید بخش "ستاره ستیزد و شب گریزد و صبح روشن آید" را سردادند و با این سرود بر چشم انداز غیر قابل تردید پیروزی اردوی بی شمار گرسنگان بر سرمایه داران استثمارگر و حامیانشان تاکید گذاردند.
امسال  فضای دانشگاه های کشور ما مصداق سرود با مسمای 16 آذر بود که نغمه سر می دهد "بار دیگر شانزدهم آذر، آمد و سر به سر، بر قلوب مردم شعله افکند"... امسال به رغم تلاش های دشمن، دانشجویان نشان دادند که دانشگاه همچنان سنگر پر تپش انقلاب رهایی بخش ایران است. درود بر دانشجویان مبارز! درود بر دختران و پسرانی که دانشگاه به لطف وجود گرمی بخش شان و به لطف سنت های درخشان مبارزاتی 16 آذر که روشنی بخش راهشان بوده و می باشد، همچنان امید مردم ایران، امید کارگران و خلقهای تحت ستم، امید کودکان کار و امید گرسنگان شورشی در مبارزه برای سرنگونی انقلابی رژیم ضد خلقی جمهوری اسلامی باقی خواهد ماند.
هر چه مستحکمتر باد همبستگی مبارزاتی دانشجویان با کارگران !
جمهوری اسلامی ، با هر جناح و دسته ، نابود باید گردد !
نابود باد رژیم وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی !
هر چه پر خروش تر باد مبارزات مردم ایران برای "نان، مسکن، کار و آزادی" !
زنده باد مبارزه مسلحانه که تنها راه رسیدن به آزادی ست !
زنده باد انقلاب !
چریکهای فدایی خلق ایران
هفدهم آذر 1398- هشتم دسامبر 2019



 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com