گزارش برگزاری مجمع عمومی پانزدهم صندوق همبستگی

صندوق همبستگی با کارگران ایران - کانادا
December 06, 2019


گزارش برگزاری مجمع عمومی پانزدهم صندوق همبستگی
به اطلاع  می رسد که مجمع عمومی پانزدهم «صندوق همبستگی با کارگران ایران – کانادا» در روز شنبه 30 نوامبر 2019 برگزار شد. با انتخاب هیات رئیسه و تصویب دستور جلسه پیشنهادی، مجمع وارد بحث و بررسی دو گزارش هیات امنا در باره فعالیت ها و گزارش مالی شد که با انجام برخی اصلاحات تصویب شدند. سپس گزارش بازرسین از فعالیت های صندوق در فاصله بین مجمع قبلی تاکنون ارایه گشت.
از مباحث  مجمع از جمله در باره مشارکت صندوق در امدادهای عمومی (نظیر کمک رسانی با سیل زدگان سال جاری) بحث  و بر این تاکید شد از آنجا که  توان و امکانات مان محدود است بهتر است صندوق بر روی هدف خود یعنی کمک رسانی به فعالین مستقل کارگری درگیر مبارزه متمرکز بماند. همچنین در باره فواصل دوره ای و حد نصاب رسمیت مجامع عمومی بحث شد و قرار شد ادامه این بحث و تصمیم گیری پیرامون آن در مجمع بعدی دنبال شود.
در پایان انتخابات اعضای هیات امنا و بازرسین انجام شد که نتایج آن به شرح زیر است:
برای هیات امنا: محمد محمدی، ابراهیم علاسوندی، شوکت محمدی، امیر ماهان، امیر پیام.
برای بازرسان: امیر فریدونی(رادیو پیام)، حسن گلزاری

صندوق همبستگی با کارگران ایران – کانادا
+++


گزارش فعالیت های صندوق همبستگی برای مجمع عمومی پانزدهم

از مجمع عمومی چهاردهم در 17 نوامبر 2018 تاکنون فعالیت های روتین صندوق همبستگی بطور منظم انجام شدند. هیئت امنا جلسات خود را با دعوت از بازرسین برگزار نمود. در این جلسات، بررسی وضعیت حق عضویت ها و جمع آوری آنها، دریافت کمک های مالی و ثبت آنها، بررسی گزارشات مالی، تلاش برای جلب اعضای جدید، ارسال کمک ها به داخل، اطلاع رسانی به اعضا، اطلاع رسانی بیرونی فعالیت های صندوق از طریق رسانه ها و فیسبوک و حفظ و تداوم شفافیت کاری آنها، از جمله مواردی بودند که در جلسات هیئت امنا مورد بحث و بررسی و تصمیم گیری قرار گرفتند. همچنین یک حساب بانکی برای صندوق باز شد که امر پرداخت حق عضویت ها و کمک های مالی را از طریق اینترنت و تلفن های دستی تسهیل نمود.
  در رابطه با دریافت حق عضویت ها ضمن انجام مباحث لازم در جلسات هیات امنا بر این واقعیت که شماری از اعضا حق عضویت های خود را از سه ماه تا یکسال پیش می پردازند و لذا تاثیر حق عضویت های دیر پرداخت را کاهش داده و روند عمومی دریافت حق عضویت ها را موازنه می کنند تاکید شد. با توجه به این نیز با تقسیم کار لازم برای دریافت حق عضویت های معوقه قرار شد که به شیوه ای رفیقانه و صمیمانه مساله با اعضای دارای معوقه در میان گذاشته شود. بدین منظور نامه ای مبنی بر ضرورت پرداخت حق عضویت های معوقه تهیه و برای ایشان ارسال شد که در نتیجه برخی حق عضویت ها فورا پرداخت شد اما برخی همچنان مسکوت ماند. 
با وقوع سیل ویرانگر در اوایل سال جاری، صندوق همبستگی نیز بهمراه موج کمک رسانی های مردمی کمپینی را  سازمان داد که در نتیجه آن مبلغ 3170 دلار (به نرخ روز معادل 35،000،000 تومان)  برای دو نهاد کمک رسانی مستقل مردمی ارسال نمود.
در زمينه برنامه هاى فاندريزينگ در اين فاصله برنامه جشن ژانويه و شب همبستگى با كارگران ايران برگزار گشت كه گزارش مالى و برگزارى اين برنامه ها بطور جداگانه منتشر شد. اين برنامه ها ٤١٩٨ دلار عايدات داشته است.
ارسال کمک های مالی به داخل منظما انجام شد و مبلغ   10116دلار (به نرخ روز معادل 94،000،000 تومان) برای مجموعا 32 مورد در بخش های متنوع جنبش مستقل کارگری ارسال و دریافت شد. رشد جنبش کارگری و کثرت مبارزات توده ای کارگری در اقصا نقاط ایران ما را موظف می کند که به موازات این رشد خود را هماهنگ نموده و برای نیل بدین منظور از هیچ کوششی دریغ نکنیم.
در پایان از همه عزیزان علاقمند و حامیان جنبش کارگری دعوت می کنیم که چه با عضویت در صندوق و یا ارائه کمک مالی، چه با یاری رساندن به برگزاری برنامه های فاندریزینگ، و نیز با ایجاد ارتباط با فعالین کارکری و از طریق تسهیل ارسال کمک صندوق همبستگی را برای ارائه منظم کمک مالی به جنبش مستقل کارگری در ایران یاری رسانند.

صندوق همبستگی با کارگران ایران - کانادا
+++

 
گزارش مالی صندوق همبستگی به مجمع عمومی پانزدهم
‫ (از ۱۷ نوامبر ۲۰۱۸ تا ۲۹ نوامبر۲۰۱۹)‬‬

موجودی صندوق تا ۱۶ نوامبر ۲۰۱۸ ---------------------------------------- ۴۵۱۷ دلار
حق عضویت های دریافت شده ----------------------------------------------- ۵۰۵۰ دلار
عایدات شب همبستگی و جشن ژانویه ----------------------------------------- ۴۱۹۸ دلار
کمکهای مالی دریافت شده ---------------------------------------------------- ۳۰۴۱ دلار
جمع کل درآمدها --------------------------------------------------------- ۱۶۸۰۶ دلار
ارسال ها به داخل -------------------------------------------------------- ۱۳۲۸۶ دلار
موجودی نقدی صندوق تا تاریخ ۲۹ نوامبر ۲۰۱۹ --------------------------- ۳۵۲۰ دلار
توضیحات :
حق عضویت های دریافت نشدهء شش ماهه ۳۶ مورد است
مبلغ ۳۰۴۱ دلار کمک مالی بدین شرح دریافت شده است: ۱- ۲۰۰ دلار، ۲- ۱۷۰ دلار، ۳- ۲۰۰ دلار، ۴- ۱۰۰ دلار و ۵- ۲۳۷۰ دلار ( برای سیل زدگان ) همچنین در برنامه شب همبستگی ۴۹۰ دلار و در جشن ژانویه۸۴۲ دلار کمک مالی دریافت شد که در گزارش مالی آن برنامه ها محسوب و در این گزارش جزء عایدات آن برنامه ها  حساب شده است.

ارسالی های انجام شده از ۱۷ نوامبر ۲۰۱۸ تا ۲۹ نوامبر ۲۰۱۹ : در ماه نوامبر ٢٠١٨- ٥٥٩ دلار ( ١ مورد )، دسامبر ٧٦٦ دلار ( ٢ مورد )، ژانويه ٢٠١٩ - ٣٨٥ دلار ( ١ مورد )، فوريه ١٢٥٦ دلار ( ٤ مورد )، مارچ ٦٠٩ دلار ( ٢ مورد )، آپريل 1455 دلار (٥ مورد)، مه 855 دلار (٣ مورد)، جون ١٠٠٩ دلار ( ٣ مورد)، جولاى ٢١١ دلار ( ١مورد) ، آگوست ١٢٨٤ دلار  ( ٤ مورد) ، سپتامبر ٨٥٢ دلار ( ٣ مورد ) و اكتبر ٨٣٥ ( ٣ مورد). همچنین در ماه های آپریل و مه 2019 مبلغ3170 دلار که در کمپینی ویژه جمع آوری شد در دو نوبت جداگانه برای سیل زدگان ارسال گردید. 

گزارش مالی صندوق از ابتدا تا کنون
(از ۷ جولای ۲۰۱۲ تا ۲۹ نوامبر ۲۰۱۹)
حق عضویت های دریافت شده --------------------------- ۳۹۸۱۴ دلار
عایدات برنامه های فاندریزینگ -------------------------- ۳۸۸۹۷ دلار
کمک های مالی دریافت شده ------------------------------ ۱۰۵۸۸ دلار
جمع کل درآمدها ----------------------------------------- ۸۹۲۹۹ دلار
جمع کل ارسال ها ---------------------------------------- ۸۵۷۷۹ دلار ( به نرخ روز معادل ۳۶۶٣٩٧٠٠٠ تومان)

موجودی صندوق در ۲۹ نوامبر۲۰۱۹ ------ ۳۵۲۰ دلار

صندوق همبستگی با کارگران ایران – کانادا


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com