شانزدهم آذر، روز دانشجو بر فراز خیزش آبان از راه می‌رسد!

كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسى در ايران
December 05, 2019

شانزدهم آذر، روز دانشجو بر فراز خیزش آبان از راه می‌رسد!

 

دانشگاه و مبارزات دانشجویی مانند بارومتری که نبض اعتراض جامعه را نمایان می‌کند، با تلاطم عظیم و سراسری اعتراضی مردم  چفت شده است. فریاد اتحاد با اعتراضات کارگری، زنان، معلمان، بازنشستگان بر سر نان و کرامت و آزادی برای یک زندگی شاد و انسانی بر سر در مبارزات دانشجویی حک شده است! اعتراض وسیع جامعه علیه تبعیض و نابرابری، تحمیل فقر و فلاکت، جدایی جنسیتی و حجاب، علیه  آموزش و پرورش کالایی و خصوصی سازی تحصیل، خود را در هر اعتراض دانشجویی به روشنی نشان می‌دهد!

 

از دانشگاه تا اوین هزینه راهی است که جنبش اعتراضی دانشجویی در جدال با هیولای جمهوری اسلامی با دستگیری و بازجویی و شکنجه و حبس‌های سنگین، محرومیت از تحصیل و اخراج و ستاره دار شدن پرداخته‌ است، تا به فریاد اعتراضات کارگری، اعتراضات زنان و همه محرومان جامعه بدل شود! دستگیری و سرکوب وحشیانه مبارزات دانشجویی هرگز نتوانسته دانشگاه را از اعتراض باز دارد!

 

حکومت اسلامی از وحشت گسترش مبارزات دانشجویی بر متن خیزش عظیم آبان از سر استیصال به روال معمول با پرونده سازی و پاپوش دوزی نخ نمای همیشگی از دستگیری فعالین دانشجویی خبر داد که "می‌خواستند اعتراضات را به صحنه دانشگاه بکشانند"! این اعتراضات سالهاست که به همت دانشجویان آزادیخواه در سنگر دانشگاه فریاد هر دانشجو شده است! جایگاه اجتماعی جنبش اعتراضی دانشجویی از همه خط قرمز‌های ممنوعه حکومتی عبور کرده است! تحمیل فضای پادگانی و بگیر و ببند و تهدید و زندان نتوانسته مبارزات دانشجویی را متوقف کند. همه دانشگاه‌های کشور با مبارزات عدالتخواهانه و برابری طلبانه خواست‌‌های اساسی جامعه را فریاد می‌زنند! کارگر و دانشجوی ‌آزادیخواه و برابری طلب دست در دست هم، به نمایندگان محبوب جامعه بدل شده‌اند! ده‌ها دانشجوی مبارز در زندان‌ با خشن‌ترین توطئه‌های پلیسی و امنیتی در جدالی نابرابر درگیرند و جسورانه ایستادگی کرده‌اند! شجاعانه از خواست‌های به حق خود و مبارزات مردم دفاع کرده‌اند!

 

شورای صنفی دانشجویان کشور اعلام کرده است حداقل ۴۸ دانشجو در جریان خیزش آبان‌ دستگیر شده‌اند! در حالیکه سخنگوی قوه قضائیه برای پنهان کردن اعمال جنایتکارانه دستگاه امنیتی، مذبوحانه اعلام کرده است دانشجویان دستگیر شده از تعداد انگشتان یک دست هم کمتر‌اند!

 

۱۶ آذر امسال بر متن اعتراضیِ خیزش آبان، از هم اکنون تریبون‌‌‌های دانشگاه را به سنگر مبارزه‌ای پرشور بدل کرده است! پیام دانشجویان همان پیام جوانان جسوری است که در آبان امسال خونشان برسنگفرش خیابان‌ها نقش بسته است! پیام روشن و واضح است؛ جمهوری اسلامی باید برود! این خواست جامعه در جدالی چهل ساله است که دارد جمهوری اسلامی را به نقطه پایانش می‌رساند. دانشجویان مبارز و آزادیخواه یکی از ستون‌های همیشگی این نبرد سرنوشت ساز بوده و هستند!

 

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی از همه مردم می‌خواهد که همراه و همگام با مبارزات دانشجویی خواهان آزادی فوری همه دستگیر شدگان و بازداشتی‌ها شوند! برای رهایی از شر حکومت اسلامی، ما همه یک فریادیم!

 

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی

۱۳ آذر ۱۳۹۸ – ۴ نوامبر ۲۰۱۹


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com