نامه سرگشاده خطاب به افکار عمومی، احزاب سیاسی، سازمان های کارگری و نهادهای مدافع حقوق انسان

مينا احدى
December 03, 2019

نامه سرگشاده خطاب به افکار عمومی، احزاب سیاسی، سازمان های کارگری و نهادهای مدافع حقوق انسان

 

جمهوری اسلامی مرتکب جنایات هولناکی شده است.

باید دست به اقدامی جهانی، فوری و قاطع زد.

 

 

در اعتراض به سه برابر شدن قیمت بنزین و بطور کلی اعتراض به سرکوب و فقر و فساد و گرانی و بیحقوقی تمام عیاری که جمهوری اسلامی به مردم تحمیل کرده است، بار دیگر مردم در بیش از ۱۳۰ شهر دست به اعتراض زدند. تجمعات مردم با گذشت ۲۴ ساعت مورد خشونت شدید انواع نیروهای سرکوب جمهوری اسلامی قرار گرفت و جمهوری اسلامی دست به جنایات تکان دهنده ای زد. از نیروی انتظامی، بسیج، سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات و لباس شخصی و همه مسلح به جان مردم افتادند و صدها نفر را با گلوله های پلاستیکی، که اکثرا به صورت زده اند و تعدادی بینایی شان را از دست داده اند، و با گلوله های واقعی به قتل رساندند. جنایاتی توسط جمهوری اسلامی در طول یک هفته اعتراض مردم در سراسر کشور انجام شد که دنیا را باید تکان بدهد و به عکس العمل وادارد.

 

با شروع اعتراضات، اینترنت را قطع کردند که هم جلو انتشار اخبار اعتراضات را بگیرند و هم مانع رسیدن اخبار جنایات حکومت به کشورهای دیگر بشوند. از جمله در ماهشهر در جنوب ایران علاوه بر اینکه تانک و نفربر به خیابانها آوردند و ۱۷ نفر را به قتل رساندند، روز ۱۸ نوامبر حدود ۴۰ نفر از جوانان معترض را که به یک نیزار فرار کرده بودند به رگبار بستند که گفته میشود همه آنها به قتل رسیده اند تا کنون جنازه ۹ نفر از آنان شناسایی شده است. در شیراز در مرکز ایران خبرها حاکی از آن است که بیش از ۶۰ نفر، در شهریار تهران دهها نفر، در کرمانشاه حداقل ۱۵ نفر و در شهرهای استان کردستان حدود ۲۰ نفر را به قتل رسانده اند. در تهران و سایر نقاط کشور نیز تعداد قابل توجهی به قتل رسیده اند. مقامات مختلف جمهوری اسلامی گفته اند ما فعلا آماری از کشته شده ها پخش نمیکنیم. با توجه به همین چند مورد برآورد ما این است که بیش از ۳۰۰ نفر به قتل رسیده اند که بعضا نوجوانان ۱۳-۱۴ ساله دختر و پسر بوده اند. همچنین چند هزار نفر مجروح و بیش از ۱۰ هزار نفر دستگیر شده اند. جمهوری اسلامی در ابعادی جنایت کرده که خودش جرات انتشار اخبارش را ندارد. لازم به توضیح است که خامنه ای و روحانی از شروع اعتراضات علنا برای سرکوب بیرحمانه مردم چراغ سبز دادند. ارگان های مختلف حکومت و مشخصا سران سه قوه حکومت با هماهنگی تصمیم به افزایش قیمت بنزین گرفتند، از قبل میدانستند گرانی بنزین خشم مردم را دامن خواهد زد و کلیه ارگانهای مسلح خود را برای سرکوب مردم آماده کرده و دستورات لازم برای سرکوب شدید مردم را صادر کرده بودند.

 

مقامات حکومت بیشرمانه از خانواده هایی که عزیزانشان را از دست داده اند حداقل ۵۰۰ هزار تومان پول میخواهند تا جنازه عزیزانشان را تحویل بدهند. از هر خانواده نیز تعهد میگیرند که برای عزیزانشان مراسم نگیرند و مخفیانه آنها را به خاک بسپارند. کمتر حکومتی در جهان چنین جنایتکارانه با شهروندان رفتار میکند.

 

دستگیری ها همچنان در نقاط مختلف کشور ادامه دارد. فعالین سیاسی، فعالین کارگری، دانشجویان معترض و فعالین حقوق زن و غیره را که از قبل پرونده داشته اند احضار کرده اند. مقامات مختلف و از جمله رئيس قوه قضاییه گفته است باید دستگیرشدگان به اشد محازات یعنی اعدام محکوم شوند. رسانه های حکومتی دارند برای اعدام و احکام سنگین زمینه سازی میکنند از جمله روزنامه کیهان نزدیک به خامنه ای گفته است باید چوبه های دار را آماده کرد و آیت الله ها رسما در صدا و سیمای جمهوری اسلامی میگویند طبق قرآن و احادیث باید «اشرار» (منظورشان تظاهرات کنندگان است) را زجرکش کرد.

 

ابعاد جنایات بسیار وسیعتر از آن است که بتوان در این مختصر توصیف کرد. این اولین و آخرین جنایت حکومت نیست. این حکومت فقط با سرکوب و جنایت زنده است. اعتراضات مردم به اشکال مختلف ادامه خواهد یافت و باز هم شاهد خیزش های عظیم مردم در سراسر کشور خواهیم بود و جمهوری اسلامی که پاسخگوی هیچ خواست سیاسی و اقتصادی مردم نیست برای بقای خود حتی به جنایاتی از این بیشتر دست خواهد زد. از مردم دنیا، از نهادهای مدافع حقوق انسان، از احزاب سیاسی، پارلمانی و غیر پارلمانی در سراسر جهان انتظار میرود که هرچه میتوانند به پخش اخبار اعتراض مردم ایران و جنایات حکومت کمک کنند، همبستگی شان را با مبارزات بحق مردم ایران اعلام کنند و به دولت های مختلف فشار بیاورند که عکس العمل قاطعی نشان بدهند، صرفا به محکوم کردن جمهوری اسلامی اکتفا نکنند،‌ آنرا قویا بایکوت سیاسی کنند، سفرای خود را احضار کنند و سفرای جمهوری اسلامی را اخراج کنند و سفارتخانه هایش را تعطیل کنند. مردم ایران رفتار دول اروپایی را از نزدیک زیر نظر دارند و کوچکترین مماشاتی را نخواهند پذیرفت. جمهوری اسلامی باید ببیند که این جنایات هولناک با عکس العمل وسیع جهانی پاسخ میگیرد.

 

مینا احدی

سخنگوی حزب کمونیست کارگری ایران

۲ دسامبر ۲۰۱۹


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com