خواهان رسیدگی فوری دولت به زلزله‌زدگان آذربایجان شویم

انجمن صنفی کارگران برق و فلز کار کرمانشاه
November 09, 2019

خواهان رسیدگی فوری دولت به زلزله‌زدگان آذربایجان شویم


بامداد روز گذشته زلزله ای شدید شهر میانه در استان آذربایجان شرقی را لرزاند و باعث تلفات جانی و وارد آمدن خسارات مالی به مردم، بخصوص ساکنین روستاها گردید.

بدون تردید مقامات دولتی و حکومتی مانند همیشه، آنطور که در جریان سیل و زلزله های گذشته از پذیرش هر گونه مسولیت خود را مبرا کرده و بدتر از آن با موعضه این که این نوع بلایا از امتحانات الهی و حتی حاوی برکت و حکمت است، این بار نیز اگر به طور سراسری اعتراض نکنیم و خواهان رسیدگی فوری به مردم نشویم، باز هم همان موعضه ها را تکرار و با آن نمک بر زخم مردم آسیب دیده خواهند پاشید.

مردم آسیب دیده اکنون نیازمند کمک و امدادرسانی فوری هستند. باید فورا آواربرداری انجام شود و زیر آوار ماندگان احتمالی نجات یابند و اقدامات سریع برای اسکان و کمک رسانی انجام گیرد. برای انجام فوری امور امدادرسانی، تنها باید به خود متکی شویم و کمیته ها و شوراهای کمک رسانی را همانطور که در جریان زلزله کرمانشاه و سیل در استان های گلستان، لرستان و خوزستان ایجاد کردیم، تشکیل دهیم و به طور سازمان‌یافته دست بکار کمک رسانی گردیم.

اما واضح است که مشکلات و معضلات مردم آسیب دیده برای دراز مدت با امکانات مردم حل نخواهد گردید و باید دولت و حکومت را وادار به رسیدگی فوری و تامین امکانات معیشتی، رفاهی و اسکان آسیب دیدگان در منازل مناسب کرد. وظیفه دولت است که تمام خسارات را جبران کند و باید فورا به وظیفه خود عمل نماید.

انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه

18آبان98

@anjomanbfk


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com