خطاب به بهرنگ رهبری خبرنگار محترم شهروند

بابک يزدى
November 29, 2019

خطاب به بهرنگ رهبری خبرنگار محترم شهروند

بهرنگ عزیز

گزارش مدعی بی طرفانه ی شما در روز 23 نوامبر از اعتراضات مخالفین رژیم در تورنتو را چندین بار نگاه کردم تا مطمئن شوم بی طرفی از نظر شما چه معنائی دارد.

قبل از هر چیز باید از حضور شما و تهیه گزارش از اعتراضات مخالفین رژیم تشکر کرد.  چون در حدی که از اوضاع شهروند مطلعم  فکر می کنم چندان مایه ای درآن نیست! و به همین دلیل انتظارها از شمابیشتر می شود.

و اما از نظر من طرفدار چپ و انقلاب و آزادیخواه  و نه بی طرف.

در این برنامه چهار جریان اصلی شرکت کرده بودند.

1- سمت جنوب  و قبل از همه مجاهدین بودند که حدود ۵۰ نفر. با شعارهای ارتجاعی " ایران رجوی، رجوی ایران" چیزی شبیه "آلمان هیتلر، هیتلر آلمان"   و "مرگ بر اصل ولایت فقیه"  و باز هم شعارهایی به نفع رجوی ها وسکت محدود خودشان.

2 - در کنار مجاهدین پرچمی ها (سه رنگ شیر و خورشید) حدود ۳۰۰ نفر کم و بیش (  و بیشتر مردم عادی حدود ۵۰ پرچم و بقیه بدون پرچم ) به نظر من این جمعیت اکثرا مردم عادی بودند که به جریان سیاسی خاصی تعلق نداشتند ولی چون در آن جمعیت بودند خیلی ها و از جمله سلطنت طلبان دوست دارندآنها را متعلق به سلطنت بدانند که این بیشترین خدمت به سلطنت طلبان هست.

مردم عادی اتوماتیک وار در کنار چپ ها و پرچم قرمز قرار نمی گیرند و به سمت پرچم سه رنگ می روند. به دلیل رفتن به ایران و ترس از دستگیری، محافظه کاری،  به قول خودشان غیر سیاسی بودن و اینکه ما ایرانی هستیم و پرچم رژیم را هم قبول نداریم و اتوماتیک وار پرچم سه رنگ می شود پرچم و هویت آنها و راحت و کم درد سر هم هست..

به طور نمونه در این جمعیت از حدود ۳۰۰ نفری که حول ۵۰ پرچم سه رنگ  جمع شده بودند شاید ۱۰ نفر سلطنت طلب و  ۳ و یا ۴ نفر هم شاه اللهی بودند. خیلی ها هم از این چند شاه اللهی ناراحت بودند ولی باز ترجیحشان  این بود که بیشتر کنار  آن جمعیت  مثلا بی خط باشند تا کنار کمونیست ها. و این یکی از نقاط ضعف ما کمونیست هاست.

 

3-  در کنار آنها یعنی بین ما و آنها حزب چپ ایران ( اکثریت) که برای اولین بار با بنر و پرچم خود آمده بودند و با مردم عادی که بین آنها رفت و آمد می کردند چون آنها هم بعضا پرچم سه رنگ و شیر و خورشید! را داشتند حدود ۵۰ نفر می شدند . عملا کسی آنها را نمی شناخت و جدی همنمی گرفت. . این جریان هیچ وقت تا کنون و تا زمانی که به نام اکثریت فعالیت می کرد شهامت حضور علنی  در خیابان را نداشت چون از خودش و از مردم خجالت می کشید و ترس آن را داشت که مردم آنها را  هو کنند، که خجالت بکشید! ولی حالا برای اولین بار در کانادا حداقل با پرچم حزب چپ آمده بودند بیرون ولی با همان فعالین اکثریتی. و کم کم هم بین جمعیت غرق و ذوب شدند.

4- ما چپ ها در سمت جنوب بودیم و بلند گوهای قوی که تقریبا بیشتر جمعیت را می پوشاند

و همه باهم حدود ۱۰۰ نفر و یا کمتر.

البته از بیرون ‌که نگاه می کردی همه کنار هم و تقریبا به هم پیوسته بودند به دلیل محدودیت مکانی و جمعیت زیاد.

 

این از ترکیب جمعیت.

ما چپ ها میز کمیته یادمان تورنتو را داشتیم که حدود 15 سخنران داشتیم و  حسین افصحی دبیر کانون نویسندگان ایران در تبعید و "همکار شهروند" هم مجری برنامه مان بود.

در بین هر سخنران هم من مرتب به فارسی و انگلیسی شعار می دادم.

اولین سخنران ما جان کلارک رهبر ائتلاف علیه فقر در انتاریوبود و بعد هم محسن ابراهیمی از حزب کمونیست کارگری و شاهین خلیلی از حزب کمونیست ایران و ...تا نمایندگان احزاب دیگر ایرانی و عراقی  و خانه کرد و کیوان سلطانی از مقاله نویسان شهروند و طارق فتاح مسلمان سابق متولد پاکستان و سخنرانان دیگر  ..که به 4 زبان فارسی و انگلیسی و عربی و کردی صحبت کردند. از این 15 سخنران  حتی یک جمله از آنها هم در گزارش بی طرفانه ی شما نیامد و یکی دو مورد هم که صدای میکروفون ما را پخش کرده اید  جالب است که پرچم های سه رنگ و محل دیگری را نشان می دهید. البته به جز دو مورد وقتی من و یا صدف مصاحبه می کنیم چون پرچم در کنار و یا پشت سر ماست زحمت کشیده و نشان داده اید.

بلندگوهای ما بسیار قوی تر از دیگران بود که حتی در مصاحبه های شما با دیگران صدای ما شنیده می شود و بیشتر شعار های ما را بیشتر جمعیت و حتی افرادی که در جمع ما نبودند نیز تکرار می کردند. به دلیل محتوای شعارهای ما و قوی بودن بلندگوها.

شعار های ما  چون از قبل نوشته شده بود بدین شرح بود

جمهوری اسلامی سرنگون سرنگون

جمهوری ضد زن سرنگون سرنگون

نفت و بنزین بهانه است کل رژیم نشانه است

زندانی سیاسی آزاد باید گردد

دانشجوی زندانی آزاد باید گردد

مرگ بر جمهوری اسلامی

hey hey ho ho Islamic Regime must go.

hey hey ho ho Terrorist regime must go.

جمهوری اسلامی.  سرنگون سرنگون

حکومت اسلامی  نمی خوایم نمی خوایم

حکومت ضد زن نمی خوایم نمی خوایم

حکومت ضد کودک نمی خوایم نمی خوایم

حکومت ضد کارگر نمی خوایم نمی خوایم

حکومت ضد انسان نمی حوایم نمی خوایم

‐---------------------------------------

 

اصلاح طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا

 بنزین  بهانه است  کل رژیم نشانه است

جواب سرکوب و زور. اعتصاب عمومی

پول نفت گم شده. خرج بسیجی شده

 

سخنرانها و شعارهای دیگران

مجاهدین چون زودتر آمده بودند و با هیچ کس هم سر سازش یا چیز مشترکی ندارند و حتی شعار "مرگ برجمهوری اسلامی" که هیچ "جمهوری اسلامی سرنگون"  هم نمی دهند! و فقط دوست دارند آخوند ها بروند ولی سیستم اسلامی بماند  زودرفتند.

 وحزب چپ ایران  (اکثریت) هم چون برای اولین دفعه آمده بود و کسی هم آن ها را نه تحویل ونه  جدی می گرفت  در جمعیت غرق شد و شد لشکر پرچمی ها.  و عملا جمعیت به دو قسمت و به دوبلندگو و دو خط تبدیل شد با اینکه عملا همه در کنار هم ایستاده بودند.

سخنران آنها  را من چون مسئول فنی و تقریبا شعارهای خودمان  و تمام وقت در کنار میکروفون  بودم  نمی دانم ولی در حدی که متوجه شدم یکی دو نماینده پارلمان و نازنین افشین جم و... صحبت کردند. شعارهای آنها  آنچه در گزارش بی طرفانه شما بازپخش شده  آن هم حدود 5 مرتبه! بیشتر آخوندبایدگم بشه، و تعداد محدودی  شاه اللهی  هم که "رضا شاه روحت شاد"  و به نفع خانواده شاه سابق بود. که مرتب از گزراش بی طرفانه شما بارها بازپخش می شود. ولی از شعار های ما که در بالا آمد حتی یک موردهم بطور کامل در گزارش بی طرفانه ی شما به صورت اتفاقی هم نیامده است.

 

 

حدود 13 دقیقه گزارش بی طرفانه ی شما  پنج مورد شعارهای طرفدار خاندان پهلوی پخش می گردد. نمی دانم این از بی توجهی شما و یا بی طرفی شماست و یا اینکه از مجموعه شعارهای ما شانسی و بطور تصادفی و بی طرفانه حتی یکی هم کامل پخش نمی شود.

از سخنرانان  آنها چندین مورد و چندین پاراگراف  بازپخش ولی از 15 سخنران ما به طور تصادفی و بی طرفانه حتی یک مورد نشان داده نمی شود.

از بیش از 50 پرچم قرمز چپ ها و کمونیست ها (حد اقل 5 جریان چپ و کمونیست درآن محل با بنر وپرچم خودحضور داشت)  بی طرفانه و تصادفی نشان داده نمی شود. و حتی از گزارش تصویری هم که دارید یک موردفقط میز ما و نه جمعیت را بی طرفانه نشان نمی دهید!

 لینک عکس های گزارش شما و دو نفر  از دوستان را هم ضمیمه می کنم که ببینید دیگرانی هم بوده و گزارش تهیه کرده اند.البته گزارش دوم و سوم  ادعای بی طرفی ندارند و از جزیانات چپ و کمونیست گزارش تهیه کرده اند.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2406889049439568&set=pcb.2406889666106173&type=3&__tn__=HH-R&eid=ARBSNuMJXVqxGz9RbxFe37J7XATqFLOx7ic1XGexJcB5s7GdkTx1HN8WVJoW-ZtRo8NHq5dDTZvVZqQh

 

 

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.3221331041216340&type=3

 

می بینید که همانطور که برای سایت بی طرف شهروند بیاینه فرح پهلوی و یا به قول شهروند "شهبانو فرح"  مهم تر از مجموعه جریانات چپ و انقلابی و کمونیست علی العموم  هست بطور مثال از ده ها رهبر کمونیست و صد ها کادر ورزیده که بیش از 40 سال علیه رژیم مبارزه کرده اند  و بطور علی الخصوص من از خودمان یعنی از حزب کمونیست کارگری اگر بگم صدها عضو و فعال و کادر که در حزب کمونیست کارگری جمع شده اند و بیش از 15 سال تلویزیون 24 ساعته کانال جدید را اداره می کنند و ساز مان جوانان کمونیست و فدراسیون سراسری پناهندگان و سازمان کودکان مقدمند و کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی و کمیته علیه اعدام و کمپین علیه سنگسار و .. که هر کدام ده ها کادر ورزیده درآن فعالند برای شهروند اصلا مطرح نیست ولی فرح پهلوی که از ثمره ی پول به یغما رفته و دزدیده شده از کیسه مردم ایران را خرج و ارتزاق می کندبرای شهروندهم مانندبی بی سی مهم تر است.

یک موردبی طرفی دیگر شما اینکه شما از دو نفراز راستها که مصاحبه می کنیدبه عنوان سازماندهندگان برنامه معرفی می کنید ولی گویا باز تصادفی فراموش کردهایدکه من هم یکی از سازماندهندگان بودم. و حسینافصحی بهعنوانمجری برنامه ماودبیر کانون نویسندگان و یا جان کلارک و یا بطور مثال سمیر نوری دبیر حزب کمونیتکارگری چپ عراق که یکی از سخنرانان شما بودندهیچ کدام ارزش مصاحبه کردنرانداشتند که به غیر از من و صدف وحسین تمام مصاحبه باپرچمی ها و راستها بود البته بی طرفانه!

 

پس همانطور که در صفحه ی خودشما نوشتم می بینیم که افراد واحزاب و جریانات هم جدای از جنبش ها و طبقات نیستندو منافع یکی از طبقات را نمایندگی و حمایت می کنند حالا آگاهانه و یا ناآگاهانه که اکثر این ها خیلی هم آگاهانه هست. البته بی بی سی مجبور شده تظاهرات صد ها نفره فرانکفورت و سوئد را که کمونیست ها و آزادیخواهان در صدر و سازمانده اصلی آن بودند را بالاجبار نشان دهدولی شهروند چون می خواهددر میان مدیای طبقه حاکم زودجا باز کندباید بیشتر رعایت کند و انصاف را هم زیر پا بگزارد.

با ارادت

بابک یزدی

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com