افزایش قیمت سوخت و انفجار خشم توده ها!

چريکهای فدائی خلق ايران
November 17, 2019

افزایش قیمت سوخت و انفجار خشم توده ها!
در 24 ساعت گذشته پس از اعلام افزایش سرسام آور قیمت بنزین توسط مقامات ضد خلقی جمهوری اسلامی، ده ها شهر ایران بار دیگر به صحنۀ انفجار خشم و نفرت بر حق توده های تحت ستم، علیه حکومت تبدیل گشته است. با اعلام افزایش 300 درصدی قیمت بنزین توسط مقامات رژیم و در شرایطی که فشار طاقت فرسای ناشی از گرانی ، تورم، فقر و گرسنگی، کمر توده های تحت ستم ایران را خم کرده، در شرایطی که کارگران و زحمتکشان هر شب دور سفره های خالی خویش، نظاره گر چشمان اشکبار خانواده خود هستند، در شرایطی که ده ها هزار تن از توده های محروم و گرسنه به خاطر گرانی و بیکاری و گرسنگی، از سطل های زباله ارتزاق می کنند، موجی از اعتراضات ضد حکومتی با شعارهای "بنزین گرونتر شده، فقیر فقیر تر شده"، "مرگ بر دیکتاتور"، "مرگ بر گرانی"، "توپ تانک فشفشه، آخوند باید گُم بشه"، "مرگ بر خامنه ای"،  "نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم" و .... بسیاری از شهرهای مشهد،اهواز، تهران ، بوشهر، کرمانشاه،سیرجان،ساری،چاه بهار، بهبهان، اصفهان، بروجن، کرج، رشت، تبریز، ارومیه، میانه، میاندوآب، شیراز ولاهیجان وغیره ایران را از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب کشور درنوردیده است.

مردم به جان آمده در این شهرها، خیابان ها و جاده ها را بسته، بعضی از پمپ بنزین ها شعب بانک و ماشین های پلیس، مجسمه انگشتر خمینی و غیره را آتش زده اند و به پرتاب سنگ و درگیری با نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی پرداخته اند. درگیری مردم با مزدوران در همین ساعات هم در شهرهای مختلف ادامه دارد و هر لحظه خبر جدیدی از این درگیری ها منتشر می شود. آخرین خبرها تا زمان نوشته شدن این اعلامیه حاکی از تصرف یا به آتش کشیدن برخی کلانتری ها توسط مردم از جمله در تهران و شیراز و پرند و... می باشند. نیروهای مزدور جمهوری اسلامی بی محابا به روی مردم تیراندازی می کنند. در سیرجان بنا به گزارشات منتشر شده در شبکه های اجتماعی یک نفر از توده های معترض، با گلوله سرکوبگران کشته شده است. همچنین دو نفر در اثر تیراندازی مأموران در جاده ساوه و اصفهان و چند نفر در شیراز نیز جان باخته اند. در برخی نقاط جوانان مبارز با وجود تیراندازی مستقیم ماموران جنایتکار رژیم با پرتاب سنگ آنها را فراری دادند. این کشتار، ماهیت ضد خلقی جمهوری اسلامی و ضرورت سرنگونی قهرآمیز آن را بار دیگر در مقابل همگان به نمایش درآورده است.

افزایش چند برابری قیمت بنزین که به طور طبیعی موجب یک جهش وحشتناک در سیر گرانی و قیمت تمامی مایحتاج عمومی می گردد، یک تعرض وحشیانه دیگر توسط سران دزد و فاسد حکومت به سفره خالی توده های گرسنه و رنجدیده است که میلیون ها تن از توده های تحت ستم را هر چه بیشتر به سقوط در زیر خط فقر و گرسنگی و مرگ تدریجی محکوم خواهد نمود. این تعرض در شرایطی صورت می گیرد که رییس جمهور مزدور جمهوری اسلامی، وقیحانه افزایش قیمت سوخت را گامی در جهت کمک و تخصیص "یارانه" به فقرا جا می زند و وزیر نفت شارلاتان این رژیم با پوزخند اعلام می کند که این افزایش قیمت ها تا زمانی که مردم "تحمل" کنند، ادامه خواهد یافت! در حالی که توده های محروم و آگاه به روشنی درک می کنند که درآمد حاصل از افزایش قیمت سوخت، همچون چهل سال گذشته به جیب سرمایه داران رذل حاکم ریخته خواهد شد و یا صرف پیشبرد برنامه های ضد انقلابی و سرکوبگرانه رژیم وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی در سطح منطقه خواهد گشت و تنها بار کمر شکن ناشی از آن بر دوش توده های درمانده و گرسنه سرشکن خواهد گردید.

مردم مبارز ایران! کارگران گرسنه و بدون حقوق! بازنشستگان مالباخته! کشاورزان تحت ستم! جوانان به جان آمده! توده های تحت ستم!
افزایش سیصد درصدی قیمت سوخت و هیولای گرانی و تورم وحشتناکی که بعد از این گام ضد خلقی حکومت، گلوی شما را هر چه بیشتر خواهد فشرد، هیچ فرقی با صدور فرمان یک کشتار تدریجی و دستجمعی دیگر توسط رژیم وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی علیه توده های محروم ندارد. این سیاست، گام دیگری در چارچوب پیشبرد برنامه های امپریالیستی نظیر "بازار آزاد" و "خصوصی سازی"، "آزاد سازی قیمت ها" است که به قیمت مرگ تدریجی اقشار پایینی جامعه و برآوردن منافع سرمایه های جهانی و سرمایه داران اتخاذ شده است. این سیاست ضد خلقی، برغم دروغ های بی شرمانۀ رییس جمهور و شرکایش در حکومت، هیچ ربطی به منافع محرومان و گرسنگان ندارد. برعکس، پیشبرد این سیاست ضد خلقی، در چارچوب برنامه های امپریالیستی در کشورهای تحت سلطه، توسط صندوق بین المللی پول و بانک جهانی به حاکمان مزدور جمهوری اسلامی دیکته شده است. مردم ما به یاد دارند که پیشبرد این برنامه های غارتگرانه و ضد خلقی که تنها منافع امپریالیست های غارتگر و سرمایه داران بومی را تامین می کنند، بدنبال پایان جنگ ایران و عراق در فاز جدیدی بر مردم ما تحمیل شد و از آن پس تاکنون دولت های رفسنجانی و خاتمی و احمدی نژاد و روحانی مزدور، بدون وقفه، هر یک با سرعت تمام آن را به پیش رانده اند و مردم ایران را با هدف برآوردن منافع امپریالیست ها و سرمایه داران جهانی به خاک سیاه نشانده اند. افزایش سرسام آور قیمت بنزین توسط حکومت، گام دیگری در این مسیر است که نجات از آن تنها با سرنگونی جمهوری اسلامی و قطع سلطه امپریالیسم و نظام سرمایه داری میسر است.

گرانی و تورم و بیکاری و گرسنگی، دزدی و فحشا و سایر بلایای اجتماعی، و در نتیجه آن سقوط به مرداب فقر و در هم پاشیدن خانواده های زحمتکش و محروم کارگران با حیات این رژیم پوسیده و ضدخلقی گره خورده است. برای نابودی این نظام استثمارگرانه و سرکوبگر، برای تحقق شعار "نان، کار، مسکن و آزادی"، برای نابودی قاتلان دزد و تبهکار حاکم که جز زبان قهر و گلوله زبان دیگری نمی شناسند و برای نجات زندگی خود به پا خیزید و مبارزه خود را تا نابودی کامل سیستم سرمایه داری ادامه دهید که ریشه اصلی همه مصیبت های جامعه ما سلطه این سیستم استثمارگرانه می باشد.

نابود باد رژیم وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی!
زنده باد انقلاب!
زنده باد مبارزه مسلحانه که تنها راه رسیدن به آزادی ست!
چریکهای فدایی خلق ایران
25 آبان 1398- 16 نوامبر 2019


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com