رزم دلاورانه توده ها در لردگان در پاسخ به جنایت "خانه بهداشت" و سرکوب جمهوری اسلامی

چريکهای فدائی خلق ايران
October 07, 2019

رزم دلاورانه توده ها در لردگان در پاسخ به جنایت "خانه بهداشت" و سرکوب جمهوری اسلامی
امروز شنبه 13 مهر ماه 1398، مردم معترض و خشمگین شهر لردگان چهار محال بختیاری در تداوم اعتراضات مسالمت آمیز روزهای اخیر که با سرکوب وحشیانه نیروهای ضد شورش حکومت پاسخ گرفت ، به ارگانهای دولتی نظیر فرمانداری و دفتر امام جمعه حمله کرده و در حالی که شعارهایی نظیر "مرگ بر وزیر بهداشت" ، "مرگ بر دیکتاتور" ، "می کشم ، می کشم ، آنکه برادرم کشت" و ... سر می دادند با خشمی انقلابی آنها را به آتش کشیده و سوزاندند. خانه بهداشت این منطقه نیز که به جای مداوای دردمندان به آنها مرگ هدیه داد ، توسط تظاهرکنندگان تسخیر شد.
تجمعات اعتراضی مردم و توسل آنان به قهر انقلابی پس از آن صورت گرفت که جنایت تازه ای از رژیم جمهوری اسلامی این بار در خانه بهداشت آن افشاء شد و آن عبارت از شیوع ویروس ایدز در روستای "چنار محمودی" در شهرستان لردگان استان چهارمحال بختیاری و مبتلا شدن حدود 300 نفر از زنان و مردان و کودکان این روستا در اثر استفاده از سُرنگ های آلوده بود. آتش خشم مردم وقتی زبانه کشید که مردم معترض دیدند که وزیر بهداشت ، علت شیوع ویروس "اچ آی وی" و ابتلای قربانیان به این ویروس مرگبار را بی شرمانه "رفتار نامطلوب" در "پشت پرده" از طرف مردم و استفاده مشترک "معتادین تزریقی" عنوان کرده و آن را موضوعی "محرمانه" نامید. در این بین مسئولین دولتی نیز به جای رسیدگی به این فاجعه و مجازات مسئولان آن ، هر یک به توجیه آن پرداختند.  اما با گسترش اعتراضات مردم خشمگین ، مقامات قضائی رژیم کوشیدند با اعلام دستگیری "بهورز" روستای "چنار محمودی" که سُرنگ آلوده استفاده کرده است ، خشم مردم را بخوابانند. اما وزیر بهداشت به این امر اعتراض کرده و مطرح نمود که "پیش از اعتراف علنی ابتلای روستائیان چنار محمودی" به بیماری ایدز در روزنامه های رژیم ، "آرام و بیصدا این حرکت بیماریابی ادامه داشت".
با ادامه اعتراضات و تجمعات مسالمت آمیز اولیه ، مسئولین دولتی نیروی سرکوب ضد شورش خود را جهت خفه کردن صدای اعتراض مردم گسیل نمودند.  واقعیتی که بار دیگر نشان داد مقامات جمهوری اسلامی در مواجعه با بدیهی ترین خواست توده های محروم و رنجدیده ، زبانی جز زبان زور نمی شناسند. نیرو های سرکوبگر جمهوری اسلامی با وحشیگری تمام اهالی را مورد ضرب و شتم قرار داده و با شلیک گاز اشک آور و شلیک گلوله ، باعث مجروح شدن تعدادی از معترضین شدند. اما این سرکوب ها بر خشم توده ها افزود و موجب مقابله قهر آمیز آنان شد و به واقع نشان داده شد که پاسخ قهر ضد انقلابی جمهوری اسلامی همانا اعمال قهر انقلابی است.
اعتراف به جنایت فاجعه بار اخیر علیه مردم روستای "چنار محمودی" و در عین حال سرکوب وحشیانه مردم لردگان ، نفرت عمومی در جامعه علیه مقامات جمهوری اسلامی را هر چه بیشتر برانگیخته است تا آن جا که در پژواک شعار معترضین مبنی بر "امروز ما ، فردا نوبت شماست" و "هموطن با غیرت ، حمایت ، حمایت" ، آخرین گزارشات حاکی است که مردم اصفهان و ایلام در حمایت از مردم مصیبت دیده چنار محمودی به خیابان ها آمده اند و دامنه اعتراضات مردمی علیه حکومت تا این لحظه در این شهر ها نیز گسترده شده است.
تظاهرات خونین مردم محروم لردگان علیه مقامات رژیم و مقابله با نیروهای ضد شورش حکومت که تا به امروز ادامه یافته است ، بر بستر شرایط بحرانی جامعه تحت سلطه ما و سرکوب وحشیانه این اعتراضات بار دیگر نشانگر پوسیدگی و بی پایگی شدید این رژیم در جامعه بوده و ثابت می کند که تنها سرکوب و اعدام و اعمال قهر عریان ، عامل اساسی بقای جمهوری اسلامی می باشد.
حوادث لردگان بار دیگر ثابت می کنند که توده های ستمدیده ما برای رسیدن به رهایی از شر این رژیم ددمنش چاره ای جز متشکل شدن و اعمال قهر انقلابی در مقابل قهر ضد انقلابی جمهوری اسلامی در پیش ندارند. این راه اصلی سرنگونی رژیمی سراپا ننگ و جنایت است که مانع اصلی رسیدن مردم ما به آزادی می باشد.
جمهوری اسلامی با هر جناح و دسته نابود باید گردد!
پیروز باد مبارزات توده های ستمدیده با ارتجاع حاکم!
برقرار باد همبستگی مبارزاتی همه توده های تحت ستم ایران!
چریکهای فدایی خلق ایران
13 مهر 1398 – 5 اکتبر 2019


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com